جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راز موفقیت در اینستاگرام ،افزایش۱۰۰%درآمد از اینستاگرام

فهرست مطالب

راز موفقیت در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را می دونی؟ هر روز می شنوی ، الگوریتم اینستاگرام . اکسپلور اینستاگرام. پست هایتان را وایرال کنید. و....

راز موفقیت در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را می دونی؟ هر روز می شنوی ، الگوریتم اینستاگرام . اکسپلور اینستاگرام.پست هایتان را وایرال کنید. و….بگذریم از این که ما در هرکاری یه عالمه تقلب انجام می دیم.اما وقتی تقلب می کنیم ، موقتی خواهد بود. دوباره برمی گردیم جای قبل . شاید هم عقب تر!!!

اونایی که می خوان خیلی زود برسن ، معمولا یا دیرتر می رسن . یا همزمان!تو اتوبان وقتی ترافیک هست می بینی یه ماشین لایی می کشه. ازت سبقت می گیره.میره جلو ، تو می گی رفت رسید به مقصد!!!اما چند دقیقه بعد می بینی دوباره ازت رد شد!!!!مگه نرفته بود؟ پس چرا باز عقب تره!؟

راز موفقیت در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

اینستاگرام ، فیس بوک ، لینکدین و…. اسمشون شبکه ی اجتماعیه! پس باید قواعد یه اجتماع رو داشته باشند.هرچند به اشتباه می گیم شبکه ی مجازی!!! اینها شبکه های اجتماعی واقعی هستن . فقط فیزیکی نیستن.

افراد خوش برخورد و اجتماعی :

در زندگی روزمره ،به یه سری از دوستان و آشنایان می گیم مردم داره. خیلی اجتماعیه . اهل رفت و آمده . آداب معاشرت می دونه .خیلی خوش برخورده . و…

این افراد:

  • قوانین رایج در اجتماع رو به خوبی رعایت می کنند.
  • برای اطرافیان احترام قائل هستند.
  • نگاه توام با غرور و نگاه از بالا ندارند.
  • به راحتی دوست پیدا می کنند.
  • دوستی ها را حفظ می کنن.
  • هر چند وقت یکبار ، احوال دوستان را می پرسند.
  • نسبت به اتفاقات و تغییرات زندگی دوستان عکیس العمل نشون می دن.
  • پاسخ درخواست ها رو به گرمی می دهند. حتی پاسخ منفی!
  • به حرف ها خوب گوش می کنند. خوب توجه می کنن.
  • می دونن رابطه ی قوی و پایدار باید دو طرفه باشه.
  • شبکه اشون رو مدام گسترش می دن.
  • همیشه حس خوب منتقل می کنن.
  • و…

راز موفقیت در اینستاگرامراز موفقیت در اینستاگرام :

اینستاگرام یه جامعه است مثل جامعه ی فیزیکی که داریم. فقط فرقش اینه که دیجیتالی هست.یه چیزهایی در اینستاگرام واقعی تره! مثل احساسات هر کس.در دنیای روزمره نمی تونی به راحتی احساساتت رو بیان کنی. اما در اینستاگرام وشبکه های مشابه به راحتی می تونی.میری به هر صفحه ای که دوست داری ، سر می زنی.پس اینجا هم باید مثل زندگی روزمره ، یه فرد مردم دار باشی. تا شبکه ات پیشرفت کنه.

اینستاگرام همین رو می خواد. می گه مثل ربات عمل نکن.هر چند ما در این اصول اینستاگرام تقلب می کنیم.

۵ راز موفقیت در اینستاگرام

همه می دونیم، برای موفقیت در اینستاگرام لازمه یه سری اصول رو رعایت کنیم. اما چه اصولی؟ یه سری موارد شخصی همیشه وجود داره که باعث موفقیت ما میشه. اما چیزی که بتونه عمومیت داشته باشه و برای بیشتر اکانت ها جواب بده عمدتا شامل موارد زیر هست:

  • استراتژی محتوا ( نوع محتوا ، زمان انتشار و… )
  • استفاده از امکانات اینستاگرام ( هشتگ، تگ، منشن و…)
  • فراخوان برای اقدام ( کال تو اکشن ) مناسب
  • تعامل با سایرین
  • تبلیغات ( اینفلوئنسر، پاپ آپ و…)
  • رعایت قوانین و مقررات

در ادامه هر کدم از این عوامل رو بررسی می کنیم.

استراتژی محتوا در اینستاگرام

نمیشه چند تا پست و عکس و ویدئو در اینستاگرام قرار بدی و منتظر بمونی همه حمله کنن بیان داخل صفحه ات! تازه اگر هم یه عالمه آدم بیاد تو صفحه ات و هیچ کار نکنه و فقط تماشاچی باشه هم باز سود که نمی بری هیچ، ضرر هم می کنی.

یه دور تو اینستاگرام که می زنی یه عالمه ویدئو آموزشی پیدا می کنی که بیشترشون تکراریه! همه می گن هر روز یا یه روز درمیون یا… پست بگذار ، استوری بگذار، ریلز درست کن. ساعت فلان خوبه، ساعت … خوب نیست پست بگذاری و…

اما آیا اینستاگرام فقط همینه؟ ماهیت اینستاگرام یادت نره، شبکه ی اجتماعیه! نه یه ربات و یا ماشین!

برررسی صفحات رقبا در اینستاگرام

با صبر و حوصله به صفحه رقبا سر بزن. ( این کار باید بطور مداوم انجام بشه) ببین چه نوع پست هایی منتشر می کنه. کدوم پست هاش پر استقباله و کدوم کمتر مورد استقبال قرار گرفته؟ تو می تونی چطور از پست های جذاب اون به سبک خودت( ایده بگیر اما کپی نکن) محتوا تولید کنی. یعنی باید بدونی در شاخه ای که داری فعالیت می کنی، چه خبره؟ چی مورد استقبال قرار می گیره؟ و از اینها، کدوم با استراتژی تو سازگاره! یک راز موفقیت در اینستاگرام، مثل همه کسب و کارها تحقیقات بازاره.

تقویم محتوایی برای انتشار در اینستاگرام

برای انتشار پست، استوری، ریلز و… باید یه تقویم داشته باشی. با برنامه و منظم پیش بری. این قویم می تونه یه جدول تو اکسل باشه. که در اون مشخص کنی هر دوره زمانی ( روز، هفته و… ) به چه موضوعی می پردازی؟ چه نوع پستی منتشر می کنی؟( پست، استوری و… ). هدف انتشار این پست چیه؟( برند ساز، ایجاد تعامل، فروش، اعتمادساز و…)

ازاین پست چه انتظاری داری؟ و… می بینی که راز موفقیت در اینستاگرام ، کارهای عجیب غریب و ژانگولر بازی نیست! باید مطابق ماهیت وقوانین اون باید فعالیت کنی.

کیفیت بصری در اینستاگرام:

اینستاگرام یه پلتفرم عکس و ویدئو محوره. ما عکس و ویدئویی رو می بینیم که:

  • جذاب باشه (مورد علاقه، جالب، عجیب، خلاقانه و…)
  • کیفیت مناسب داشته باشه
  • حس لذت بهمون بده نه حس سواستفاده یااحساس حماقت و نادانی!
  • از افکت ها و جلوه های ویژه در یک نگاه خوشمون میاد اما عکس ها و ویدئوهای واقعی در ذهنمون ماندگارتره!
  • نظم و چارچوب با یکنواختی و کلیشه ها فرق داره( صفحات پر مخاطب علاوه بر داشتن تم و ریتم مشخص و جذاب، قالب های یکنواخت تکراری ندارن!)

پس به این عوامل و عواملی مانند اینها دقت کنیم. متاسفانه ما به محض اینکه یک صفحه ی اینستاگرام راه اندازی می کنیم به فکر قالب و … می افتیم. راز موفقیت در اینستاگرام ، زیبایی بصری مطابق میل مخاطبان ماست، نه فقط گرافیک و دیزاین حرفه ای.

هرچه زمان بیشتر، استراتژی مناسب تر و بررسی دقیق تری نسبت به محتوا داشته باشیم سود بیشتری خواهیم برد. درانتشار پست ها دقت کنیم که از تبلیغاتی بودن فاصله بگیریم. ۵۷ درصد مخاطبان ، برند ها رو دنبال نمی کنن چون بیشتر محتوای برندها تبلیغات خدمات و محصولاتشونه!

کسب درآمد از اینستاگرام

استفاده از امکانات اینستاگرام مخصوصا هشتگ:

شاید بشه گفت یک راز موفقیت در اینستاگرام، استفاده مناسب از ابزارهایی هست که اینستاگرام در اختیار ما گذاشته. یکی از مهمترین ابزارها، هشتگ هست.با هشتگ مطالب دسته بندی میشه، به مطالب و موضوعات و محتوای مرتبط متصل میشه و… به شرط اینکه درست و به جا استفاده بشه.

استفاده زیاد از هشتگ، حس تبلیغاتی بودن به پیج میده! پس باعث فرار یا عدم اعتماد مخاطب میشه.پس لازمه هشتگ ها دائما آنالیز بشه. کدوم هشتگ ها به درستی کار کرده و باعث جذب مخاطب شده و برعکس! هشتگ منحصر به فرد و مرتبط با موضوع می تونه به روند رشد خیلی کمک کنه. نرم افزارهای مختلفی برای آنالیز صفحه و آنالیز هشتگ وجود داره. یه سرچ کوچولو در گوگل کار رو راحت می کنه.

استیکرها، افکت ها و… هم می تونه در بهتر دیده شدن صفحه بسیار موثر باشه.

دعوت به اقدام یا کال تو اکشن (CTA)

خیلی از مواقع دوستان به من مراجعه می کنن و می گن :

تولید محتوای خوب دارم. اصول رو رعایت می کنم. مخاطب هم دارم. اما نمی تونم بفروشم!

بیشتر اوقات این مورد آدم رو دلسرد می کنه. اما باید یادمون باشه ما فقط اطلاعات دادیم، خبر رسانی کردیم ولی اقدامی رو پیشنهاد نکردیم! باید مخاطبان رو دعوت کنیم که اگه خوششون اومده اعلام کنن( LIKE). برای دوستاشون بفرستن.(SHARE) نظرشون رو بگن (COMENT) یا اگه اطلاعات بیشتر می خوان روی لینکی که داخل BIO هست کلیک کنن.

خود به خود اتفاق خاصی نمی افته. محرک لازمه. راز موفقیت در اینستاگرام همین چیزهای ساده است.

بزرگترین راز موفقیت در اینستاگرام، تعامل با مخاطبین

گفتم براتون که اینستاگرام شبکه ی اجتماعیه. راز بقا در اجتماع تعامل و ارتباط دوسویه با افراد و مخاطبین هست. آدم های خشک که مثل ربات رفتار می کنن دوست نداریم. در اینستاگرام هم رفتار ربات گونه همه چیز رو خراب می کنه. مخاطبان صفحه ی اینستاگرام ما دوستهای ما هستن. ارتباط یه طرفه دوستی رو خراب می کنه.

به نظر همه ی صاحب نظران بزرگترین راز موفقیت در اینستاگرام همین ارتباط دوطرفه است. همون جور که انتظار داریم پست هامون رو لایک کنن، برامون کامنت بگذارن و… دوست ندارن مورد سو استفاده قرار بگیرن. دوست ندارن با یه ربات بدون احساس در ارتباط باشن. دوست دارن سوالهاشون جواب داده بشه.( تعامل یعنی ارزش قائل شدن برای مخاطبان)

تبلیغات و ارتباط با اینفلوئنسر

جامعه افراد دور و بر ما محدوده! این افراد چقدر حرف ها و مطالب ما رو ببینن. براشون تکراری میشه. یا دیگه تاثیری روشون نداره، یا کلا ما رو آنفالو می کنن.نیاز داریم افراد جدید بیغان تو صفحه ما. محتوای و خدمات ما رو ببینن. ما رو به بقیه معرفی کنن و…

تا حدودی با پست ها و مطالب و هشتگ گذاری و سایر امکانات اینستاگرام میشه این کار رو کرد. اما فقط تا حدودی! بعد اون نیاز به تبلیغ داریم. تبلیغ و معرفی ما می تونه توسط دوستانمون انجام بشه و متقابلا ما هم برای دوستمون اقدامی بکنیم.

اما راز موفقیت در اینستاگرام برای صفحات بزرگ، تبلیغات گسترده است. اما می می تونیم درحد توانمون و ابتدا با تبلیغات کوچیک و کار با نانو اینفلوئنسرها شروع کنیم.

در تبلیغات هم باید توجه کنیم که تعداد دنبال کننده ها مهم نیست! ( هرچند الان مسابقه برای رسوند فالوئر به چندK وجود داره) ما نیاز به مخاطب داریم نه فالوئر! مخاطب با ما تعامل داره و می می تونیم موفق بشیم. پس مخاطب جذب کنیم و در کنارش فالوئر ها رو به مخاطب تبدیل کنیم.

چرا آنفالو میشیم؟

تحقیاتی که روی صفحات مختلف انجام شده، نشون می ده، قسمت عمده آنفالو شدن به ترتیب به علت:

  • پیام های تبلیغاتی بسیار زیاد ( حس سوء استفاده)
  • انتشار مطالب غیر مرتبط
  • انتشار مطالب زیاد و ایجاد مزاحمت
  • استفاده از اصطلاحات ، عبارات و مطالب ناخوشایند
  • عدم هم خوانی شعارها و اعمال ( درغگویی)
  • فعالیت بسیار کم در صفحه
  • عدم پاسخگویی

آمار جالب در باره اینستاگرام مارکتینگ

  • بیش از ۷۰ درصد مشاغل دنیا از اینستاگرام استفاده می کنند. ( با درجه موفقیت متفاوت )
  • بیش از ۲۰۰ میلیون نفردر اینستاگرام حداقل روزی یک اکانت بیزینس رو می بینن.
  • مردم بیش از ۷۰ درصد اطلاعات لازم برای خرید محصول رو از اینستاگرام می گیرن.
  • پربازدیدترین مطالب مربوط به داستان کسب و کارهاست.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ بیش از نیمی از بودجه بسیاری از مشاغل رو در برمی گیره.
  • پست هایی که دارای موقعیت مکانی هستند ۷۰ درصد تعامل بیشتری جذب می کنند.
  • میانگین استفاده از اینستاگرام نیم ساعت در روز است
  • و…. باری کسب آمار دقیق به این مقاله مراجعه کنید

نتیجه :

به طور واقعی لایک کن. به اشتراک بگذار . کامنت ها رو جواب بده. حضور منظم داشته باش. و…باید جوری رفتار کنی که دوست هات ، تو رو به بقیه معرفی کنن.این راز موفقیت در اینستاگرام هست.

سوالات خودتون رو پایین صفحه بپرسید.

سوالات متداول درباره راز موفقیت در اینستاگرام:

پروفایل اینستاگرام چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یه پروفایل خوب اینستاگرام شامل :
نام واضح و مشخص به همراه تصویر واضح و با کیفیت ، برای ایجاد اعتماد و شفافیت.
هایلایت ها منظم و مرتبط برای دسترسی سریع به استوری ها و محتوا.
یک بیوگرافی کامل، صادقانه و لذت بخش که به طور شفاف شما و خدماتتون رو معرفی کنه.
ایجاد لینک به یک صفحه فرود مثل وب سایت یا…

چرا موفقیت در اینستاگرام مهمه؟

با اینستاگرام می تونیم راحت تر برندمون رو بشناسونیم ( آگاهی از برند ).
با اینستاگرام می تونیم راحت تر و کم هزینه تر فروش خودمون رو بالا ببریم.
با اینستاگرام تعامل با مخاطبان، دریافت بازخورد، بهینه سازی خدمات و محصولات و در نتیجه کسب سود بیشتر، راحت تره.

ریپورت و اکشن بلاک در اینستاگرام چیه؟

اگه فعالیتی خارج از قوانین اینستاگرام انجام بدی، یا به طور مستقیم اینستاگرام وارد عمل میشه، یا بقیه صفحه ات رو ریپورت می کنن. پس نمی تونی به طور موقت یا دائم در این صفحه ات فعالیت کنی. برای اینکه بیستر بدونی این مقاله من رو بخون. ریپورت اینستاگرام و راه های رفع آن

چگونه در اینستاگرام درآمد کسب کنم؟

برای کسب درآمد از اینستاگرام، علاوه بر رعایت اصول بالا، باید به درستی بازاریابی کنی و الگوریتم اینستاگرام اطلاع داشته باشی.
اصول الگوریتم اینستاگرام رو در مقاله زیر برات نوشتم:
الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟
برای آشنایی با اصول بازاریابی اینستاگرامی مقالات زیر رو بخون:
اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرامی
اصول مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی
۱۸ نکته برای موفقیت در فضای اینستاگرام

چه محتوایی برای اینستاگرام تولید کنم؟

محتوای تولیدی بستگی به نوع و اندازه ی کسب و کار شما داره. یه برندی که محصول خاص داره نمی تونه به راحتی مانند یه بلاگر محتوای روزانه تولید کنه. در عوض یه بلاگر یا یه فروشگاه اینستاگرامی لازمه محتوای مرتب تولید کنه.
اما وج مشترک این دو اینه که، هر دو باید محتوای محتوای سرگرم کننده، منحصر به فرد، خاص، انگیزشی و عملی تولید کنن.

محدوده سنی کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنن چه طوریه؟

به ترتیب میشه گفت که میزان استفاده از اینستاگرام توسط رنج های سنی مختلف به صورت زیر است.
۲۵ تا ۳۴ سال – رتبه اول
۱۸ تا ۲۵ سال – رتبه دوم
و…
از این افراد حدود ۴۸ درصد زنان و ۵۲ درصد مردان هستند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x