جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با زندگی خودم چه کار کنم؟ ایده پردازی و خلاقیت ، استارتاپ

فهرست مطالب

با زندگی خودم چه کار کنم

با زندگی خودم چه کار کنم ؟

اگر شما هم احساس سردرگمی می کنید، ۷ مورد زیر را که چندی پیش در quora منتشر شده است، بخوانید.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟ برعکس بیشتر موضوعات مربوط به شغل، جست و جو کردن این یکی در گوگل کار ساده ای نیست.
با زندگی خودم چه کار کنم

با زندگی خودم چه کار کنم ؟ سوالی که همیشه در ذهن ما میاد.   خبر خوب این است که شما تنها نیستید.اکثر آدم ها جایی در زندگیشان درباره ی شغل،علاقه و کاری که قرار است انجام دهند،دچار شک و تردید می شوند.خوشبختانه، بسیاری از آن ها برای در میان گذاشتن تجربیاتشان مشتاق هستند. کسب و کار اینده ام چیه؟ کاش می تونستم خوب ایده پردازی کنم و یه استارتاپ موفق راه بیاندازم!

قدم اول با دیگران صحبت کنید.

با حدود ۵۰ نفر تماس بگیرید و یا ملاقات کنید.آن ها می توانند دوستان، آشنایان و یا خانواده ی شما باشند.به آن ها زنگ بزنید، قرار بگذارید و درباره ی کاری که انجام می دهند،صحبت کنید.از آن ها چیزی نخواهید، نخواهید برایتان کار پیدا کنند یا چیز دیگری.تنها مکالمه ای عادی درباره ی شغلشان داشته باشید.شوکه خواهید شد وقتی بفهمید می توانید چه قدر تنها با گوش دادن به دیگران یاد بگیرید.درست است که خیلی اوقات شاید چیزی جز این که جه قدر ترافیک سنگین بود نصیبتان نشود.اما در باقی مواقع، اگر خوب گوش دهید،خیلی چیز ها راجع به امید ها،آرزو ها و مشوق های دیگران در زندگی خواهید فهمید.وقتی همه ی این ها را کنار هم بگذارید،خواهید فهمید که دیگران چگونه به این جایی که حالا هستند،رسیده اند و این که آیا دوست دارید شما هم همان راه را در پیش بگیرید یا نه.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟ قدم دوم ، شروع کنید.

پیشنهاد من این است که کاری را شروع کنید.شاید همان چیزی نباشد که می خواهید اما فعالیت به شما امکان رشد می دهد.می توانید وقت زیادی را صرف آزمون دادن و مطالعه درباره ی کار مورد علاقتان بکنید.اما حقیقت این است که کلمات هیچگاه جای فعالیت را نمی گیرند.فارغ از این که دوست دارید چه کاری انجام دهید،هیچ وقت ضرری ندارد که شروع به انجا کاری کنید.عملا هرچیزی؛ در یک مجله مقاله بنویسید یا یاد بگیرید پریسکوپ ها چگونه کار می کنند.خیلی کار ها هست که می توانید برای زندگی حرفه ای تان انجام دهید.حتما لازم نیست بدانید دقیقا می خواهید چه کار کنید.به علاوه، تنها با شروع به انجام کار کردن، خیلی چیز ها برایتان روشن خواهد شد.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟ قدم سوم ، از دیگران الهام بگیرید..

به کتاب فروشی محل زندگی تان و مستقیما به بخش زندگی نامه ها بروید.سه کتاب در سه صنعت، فرهنگ و جامعه ی متفاوت بخرید.به زندگی نامه هایی که بر اوایل زندگی افراد موفق تمرکز دارند، توجه کنید.وقتی صبح از خواب بلند می شود ۱۰ چیز را یادداشت کنید که می خواهید امروز متفاوت انجام دهید.چند تایشان را انجام دهید و این کار را هرروز تکرار کنید.فرقی نمی کند دوست دارید چه کاره شوید؛بی شک دوست دارید در آن موفق باشید.پس چه راهی بهتر از این که ابتدا بفهمید دیگران چگونه به اهدافشان رسیده اند؟وقتی درباره ی آن ها می خوانید ،به یاد داشته باشید آن ها هم از بدو تولد نمی دانستند می خواهند چه کاری را انجام دهند.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟ قدم چهارم ، برای سفری طولانی آماده شوید.

انتظار داشته باشید که مدت زمان زیادی طول بکشد و شامل چندین بحران نیز بشوید.برای بیشتر مردم این سفر طولانی و پایان نیافتنی است.یکی از تصورات غلط درباره ی کشف کردن این که می خواهید چه کاری انجام دهید!
این است که در یک ثانیه ی جادویی همه چیز آشکار می شود و شما تصمیمتان را می گیرید.در حقیقت دنیا مدام در حال تغییر است ! شما نیز مجبورید خودتان و اهدافتان را در این بین تغییر و با وضع جدید تطبیق دهید.
پس به جای این که از این که باید تصمیم جدیدی بگیرید بترسید،منتظرشان باشید و یا حتی از آن ها لذت ببرید.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟قدم پنجم ، به خودتان فشار بیاورید.

چیز های جدید را امتحان کنید و زاویه ی دیدتان را گسترش دهید.چیزی را امتحان کنید که همیشه می خواستید اما نتوانستید،چیزی که شما را می ترساند، چیزی که خیلی با کار های عادی شما فرق می کند.شاید برای این نمی دانید می خواهید چه کاری انجام دهید که هنوز کاری که برای آن ساخته شده اید را انجام نداده اید.و هرگز نخواهید فهمید مگر این که امتحان کنید.خیلی ساده است که در موقعیتی گیر کنید و تصور کنید که هیچ راهی جز ادامه دادن آن چه که انجام می دهید ندارید.با این حال وقتی که به خودتان فشار می دهید، گاهی از چیزی لذت خواهید برد که هرگز تصور نمی کردید آن را دوست داشته باشید.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟ قدم ششم ، از شکست نترسید.

چیزهایی را یاد بگیرید که برای موفقیتتان لازم است.بیشتر ما در اوایل شکست می خوریم و بیخیال می شویم.اما باید به یاد داشت که این زمانی برای امتحان کردن و تلاش و شکست است؛بی آن که به چیزی صدمه ای وارد کند.هیچ چیزی مانند ترسیدن از شکست شما را در جست جو برای شغل مناسب عقب نمی اندازد.درست است که از این دست نصیحت ها زیاد شنیده اید اما دلیلش این است که حقیقت دارد.اگر دور کارهای سخت را خط بکشید،هرگز نخواهید فهمید چه کاری برای شما مناسب است.

با زندگی خودم چه کار کنم ؟قدم  هفتم ، از ندانستن لذت ببرید.

از سرگردانی، جست و جو کردن و تمام این وقت تلف کردن ها لذت ببرید.همه ی این ها به ساخته شدن شما کمک می کنند.هر چه قدر بیشتر الان لذت ببرید آینده ی بهتری خواهید داشت.به خودتان در آینده بودن را تحمیل نکنید.دیده اید وقتی که برای اولین بار به یک سوال ریاضی نگاه می کنید، چه قدر ترسناک است؟اما بعد از گذشت مدتی جواب کاملا مشخص می شود.فهمیدن این که می خواهید در زندگی چه کاری انجام دهید بسیار به آن شبیه است.با تمرکز بر موضوعات فرعی تر و کوچک تر،جواب وقتی به سراغتان خواهد آمد که اصلا انتظار آن را ندارید؛و از آن چه که تصور می کردید هم واضح تر خواهد بود.
ترجمه و گردآوری : ارشیا گنجی
با زندگی خودم چه کار کنم ؟ خوب و باهوشانه فکر کن ، ایده پردازی کن ، استراتژیک تصمیم بگیر

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x