جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دنیای دیجیتالی و دیجیتال مارکتینگ جزئی از زندگی

فهرست مطالب

دیجیتال مار کتینگ . استراتژی موفقیت

دنیای دیجیتالی و دیجیتال مارکتینگ در زندگی همه ی ما نفوذ کرده.قبلا ما آگهی ها تبلیغاتی رو از تلویزیون می دیدیم . در روزنامه ها و مجلات در موردشون می خوندیم.روی بیلبوردها می دیدیم و…الان هم اینها استفاده میشه . اما اون اثر قبل رو نداره.می دونی چرا ؟

دنیای دیجیتالی  و ابزارهای دیجیتال :

این روزها یه قسمت عمده از زمان ما صرف استفاده از موبایل و کامپیوتره. یعنی فضای دیجیتال!پس اطلاعات و نیازمندی هامون رو هم از فضای دیجیتال می گیریم.تا چند سال پیش می گفتیم برو یه روزنامه بگیر می خوام آگهی هاش رو ببینم برای …نیازمندیهای بعضی از روزنامه ها اندازه ی یه کتاب ، صفحه داشت.اما الان یه سرچ ساده تو اینترنت مشکل رو حل می کنه. در خیلی از مواقع اونم لازم نیست!خیلی چیزا انقدر در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشه ، که نا خودآگاه به دست ما میرسه.انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال ساده تره

دنیای دیجیتالی . استراتژی موفقیتدنیای دیجیتالی ارتباط دوسویه :

در فضای دیجیتال ارتباط ها راحت تره . بازخورد عملکرد ما به سرعت به دستمون میرسه.این مهم ترین خاصیت برای کار در فضای  دیجیتاله.دیجیتال مارکتینگ از تعامل سازنده مشتری و فروشنده جان می گیره.پس برای موفقیت در این فضا باید ، نرخ تعامل رو بالا ببری. از مشتری ها مشارکت بیشتری بخوای.الان ما با تبلیغ خرید نمی کنیم . منتظر یه تجربه ی خوب از یکی از دوستان هستیم.وقتی یکی از محصولی استفاده کرده و اونو به ما توصیه می کنه . قبل توصیه ها دیر به دیر به دستمون می رسید.تو مهمومنی! دورهمی ! و …

اما الان پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در کسری از ثانیه این کار رو می کنن.

دیجیتال مارکتینگ ، محاسن و معایب:

شاید نشه بگیم معایب! بگیم سختی ها بهتره . الان تنوع ابزارها و وسایل دیجیتال زیاده . نرم افزارها و اپلیکیشن های زیادی هم وجود داره .پس برنامه ریزی برای همه ی اینها کار سختیه !وب سایت ها ، ایمیل مارکتینگ ، شبکه های اجتماعی و…از طرفی هزینه ی پایین در این فضا باعث شده همه در این فضا حضور پیدا کنن.پس در این حجم زیاد افراد غیر متخصص زیادی هم وجود دارند که آفت این کار هستند.چون خیلی از برند ها با تفکر غیر حرفه ای وارد این فضا می شوند و…پس رقابت سالم و نا سالم تشدید میشه.از طرفی رویکرد غیر حرفه ای باعث انتقال اطلاعات و مطالب نادرست به جامعه میشه.

این می تونه قسمتی از اعتبار و اعتماد موجود را از بین ببره .

پس در فضای دیجیتالی چه کنیم:

خوبی دیجیتال مارکتینگ اینه که می تونیم از نطر مشتریان مطلع بشیم.از اونها بخوایم که تجربیاتشون در مورد محصولاتمون را به اشتراک بگذارند.تجربیات خوبشون برامون مشتری های جدید میاره . و تجربیات بد به ما منتقل میشه برای اصلاح.که در نهایت همین تجربیات بد هم به سود ماست . با برطرف کردن مشکل ، تجربیات خوب بیشتری ایجاد میشه.مشتری های بشتری جذب میشه. از طرفی اقدام برای برطرف کردن عیوب اعتماد بیشتری ایجاد می کنه.همه ی این فعالیت ها در کسری از ثانیه پخش میشه .

رابطه و تعامل مزیت دیجیتال مارکتیگ

چون می فهیم کدوم کار ما جواب داده و کدوم نه . پس نتایج در دیجیتال مارکتینگ به دقت قابل رصد ، اندازه گیری و تحلیل است.تازه این کار باعث میشه جلوی ضرر گرفته بشه . و یه مسیر اشتباه تا آخر طی نشه.

تولید محتوا در دنیای دیجیتالی:

مهم ترین ابزار دیجیتال مار کتینگ تولید محتواست. با تولید محتوا به مشتری می گیم که تنها دغدغه ی ما فروش نیست.ما برای مشتری ارزش تولید می کنیم . سطح دانسته هاش رو بالا می بریم. در کنار این امر فروش هم انجام می دیم .با این کار سطح زندگی رو بالا می بریم و سود دو طرفه ایجاد میشه.با تولید محتوا باید مشتریان را تشویق به مشارکت کنیم . نظراتشون رو بخوایم . و از نظراتشون استفاده کنیم .این کلید موفقیت در دیجیتال مار کتینگ است.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x