جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کسب و کار سنتی خودت را به کسب و کار مدرن تبدیل کن

فهرست مطالب

کسب و کار سنتی

کسب و کار سنتی خودت را به کسب و کار مدرن تبدیل کن . اگه این کار رو نکنی ، کسب و کار سنتی شما نابود میشه . قرار نیست همه چی متحول بشه . اما لازمه از امکانات و تکنولوژی جدید استفاده کنی . یه زمانی کافی بود فقط کار خوب و خدمات مناسب ارائه بدی. اما الان این طور نیست و باید برای هر کاری استراتژی داشته باشی. باید به سمت دیجیتال مارکتینگ حرکت کنی . خدمات جدید اضافه کنی و خدمات قدیمی را به سبک جدید ارائه بدی.

کسب و کار سنتی
کسب و کار سنتی

کسب و کار سنتی به کسب و کاری می گن که به همون روش های قدیمی پیش میره. کسب و کار سنتی اگه به ابزارهای جدید تجهیز بشه ، می تونه بسیار موفق بشه . اما اگه همون کلیشه های قدیمی رو ادامه بده ، محکوم به نابودی است. البته بعضی از کسب و کارهای سنتی در اثر مدرن دیگه اصلا متقاضی و مشتری نخواهد داشت. پس دقت کنین . برای موفقیت باید باهوشانه حرکت کنید . تبلیغات ، بازاریابی ، فروش و… همه با ایده های جدید پیش بره.

کسب و کار سنتی

در دنیای امروز کسب و کارها به زمان شروع خودشان کمترین شباهت را دارن در واقع کسب و کار سنتی تا حدودی مدرن شدن و شکل جدیدی را به خودشون گرفتن . هدف اصلی راه اندازی یک کسب و کار به دست آوردن سود هست ولی اینکه چطور به این هدف دست پیدا کنیم سوال اصلی ماست جواب برمیگرده به زمان پیدایش انسانهای اولیه و اینکه آنها تلاش کردن تا نیازهای خودشان را رفع کنن و کم کم مبادله کالا و معاملات به وجود آمدن.
و مرحله به مرحله پیش رفتند تا مبحث کسب و کار و شغل به وجود اومد. همه کسب و کارهای شکل گرفته در حیطه کسب و کارهای سنتی قرار گرفتن.

ویژگی کسب و کار سنتی

این کسب و کارها از خیلی قبل تر از ضرب سکه ،پول رایج و هزارها راه معاملاتی دیگه به وجود آمدن ، یعنی زمانی که مبادله کالا به کالا وجود داشت و نقطه شروع کسب و کارهای امروزی شد. که حتی استفاده از واحدهای مختلف برای مشخص کردن ارزش محصولات متفاوت میتونه تحولی بزرگ در حوزه کسب و کار باشه و اینکه آنها چطور می‌تونستن ارزش هر محصول را تشخیص بدن و محصول رو با همدیگه مبادله کنن.
تا چند سال گذشته کسب و کارها در فضای سنتی صورت می گرفتن و سه رکن اصلی آنها وجود مکانی به عنوان بازار، حداقل یک خریدار و یک فروشنده بود که به کسب و کار معنی می بخشید.

تحول کسب و کار سنتی

تغییرات زیادی با سرعت عجیب در این حیطه اتفاق افتاده که باعث شده هر کسب و کار سنتی متفاوت با قبل بشه . دقیقاً مثل مفهوم بازار که تغییرات بنیادی زیادی در اون اتفاق افتاده. در شیوه سنتی بازار مکانی برای مبادله کالا با شناخته می شد که ساعت شروع و پایان مشخصی نداشت. در صورتی که در دنیای الان بازار از ظرف مکان و زمان دور و خارج شده که دلیل این حرف وجود اینترنت وخرید های اینترنتی هست که ما هر لحظه اراده کنیم میتونیم انجام بدیم .

کسب و کار ها برای مدت زمان خیلی زیادی به شکل سنتی و قدیمی رواج داشتن تا اینکه تکنولوژی پیشرفت کرد و بحثی به عنوان اینترنت باعث به وجود آمدن تغییرات زیادی در ساختار کسب و کارها شد در واقع کسب و کارها را به تکامل رسوند .مفهوم سنتی کسب و کار اصلاً تغییر نکرده و فقط دچار تغییرات اساسی شده است.

ممکنه جایی شنیده باشیم یا دیده باشیم که کارخانه های سنتی در حال ورشکسته شدن هستن یا کسب و کار سنتی برای حفظ و بقای خودشون خیلی تلاش می‌کنن. دلیل اصلی مشکلات این کسب و کارها همراه نبودن آنها با دانش روز و استفاده از اینترنت و ایجاد تغییرات اساسی از طریق اینترنت در کسب و کار خودشون هستن. طبق تحقیقاتی ۸۷% از کسب و کارها تا ۱۰ سال آینده کاملا به کسب و کار اینترنتی تبدیل میشن و شکل سنتی خودشون رو تغییر میدن و اگر تغییرات رو نپذیرن کاملا نابود میشن و این یک تحول بزرگ در مسیر اقتصادی دنیا محسوب میشه.

کسب و کار سنتی رو به افول:

آژانس های سنتی مسافرتی فروش بلیط ،تاکسی تلفنی غیر هوشمند، بنگاههای مسکن سنتی ، تولید بنزین و مدیریت پمپ بنزین ها با توجه به کاهش مصرف سوخت و ورود خودروهای برقی و هیبریدی به بازار، فروشگاه های خرده فروشی و غیر زنجیره ای و غیر برند لوازم خانگی و موبایل ،بوتیک های لباس و کیف و کفش ،شغل ویزیتوری و فروشندگی خصوصاً در شرکتهای پخش ،پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان ها.

شغل هایی که در دهه آینده کاملاً نابود میشن

دفترهای خدمات ترجمه چون نرم افزارهای ترجمه با سرعت زیادی در حال رشد هستن ، دفاتر کپی و اسکن و چاپ ، روزنامه های کاغذی و به خصوص آگهی های روزنامه ای که درون آنها چاپ میشه، دوره های آموزشی حضوری و مدارک حرفه ای که به افراد داده میشه، پیک های موتوری که با اومدن پهپادهای پستی بیکار میشن ،شغل های دلالی مثل فروش اشیا دست دوم ، تعمیرگاه های خودرو و فروش لوازم یدکی ،انبارداری و اجاره انبار ،تولید و فروش مصالح ساختمانی وبلوک سیمانی وآجر درب و پنجره ،دفاتر نمایندگی های بیمه.

در حال حاضر تعداد زیادی از کسب و کارها به روش سنتی اداره می شوند و وارد چرخه آنلاین بودن و استفاده از اینترنت نشدن، چه در زمینه تبلیغات و چه دریافت سفارش مشتری ها.

علت اصلی مقاومت صاحبان کسب و کار سنتی برای تبدیل شدن به کسب و کار آنلاین و دیجیتال چیه؟
دلایل مختلفی وجود داره . مثلاً خیلی از صاحبان کسب و کار در مقابل ایجاد تغییرات جدید برای کسب و کار سنتی خودشون مقاومت می کنن و اعتقادی به ایجاد این تغییرات در روند بهتر شدن کار خودشون و به دست آوردن سود بیشتر ندارن. ممکنه به دلیل نداشتن کارشناس حرفه ای که توانایی مدیریت بخش آنلاین این کار به عهده بگیره، مقاومت میکنن.
تعدادی از آنها به همین میزان فروش و مشتری های ثابت خودشون راضی هستن و در واقع تبلیغات آفلاین و دهان به دهان که توسط مشتری ها برای آنها انجام میشه کفایت میکنه.

هیچ کدوم از این دلایل منطقی و قابل قبول نیست چون هدف هر کسب و کاری به دست آوردن سود و جذب مشتری بیشتر. اگر کسب و کارهای سنتی در فضای اینترنتی و آنلاین دیده نشن نمیتونن نیاز مشتری های خودشون رو به طور کامل رفع کنن نمیتونن.

چون فقط محصولاتی را تولید می‌کنن که ایده اون در ذهن خودشونه و یا خودشون فکر می کنن برای مشتری ها قابل نیاز هست و در حالت کلی اطلاعی از خواسته ها و نیازهای مشتری ندارن چون کارهای اونها زیاد دیده نمیشه و انتقاد یا نظر خاصی روی اونها داده نمیشه. از طرفی میزان فروش ثابت میمونه یا به مرور زمان با آمدن رقبای حرفه ای که در زمینه آنلاین و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنن، میزان فروش کسب و کارهای سنتی کاهش پیدا میکنه.
کسب و کارهای سنتی وقتی از اینترنت و دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنن یعنی خودشون رو تغییر دادن برای بهبود شرایط کاری . اینطور نیست که اگر کسب و کاری وارد دیجیتال مارکتینگ میشه نابود بشه بلکه فقط تغییر می‌کنه.
این تغییرات باعث میشه تا افراد بیشتری این کسب و کار ومحصول رو ببینن و با او آشنا بشن. باعث گرفتن سفارشات آنلاین میشه و صاحب کسب و کار اطلاعات زیادی درباره نیاز و خواسته های مشتری های خودش و رقیب های بازار تجاری به دست میاره. خیلی از این کسب و کار ها می تونن به برندینگ فکر کنن. در گذشته کسب و کارهای سنتی برای بقای خودشون به شدت تلاش می‌کردن تا محصولات زیادی را تولید کنن که در بازار سنتی دیده بشه ومشتری‌ها خرید کنند. اما در دنیای امروز باید با دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار کنن تا افراد بیشتری اونها رو ببینن و میزان فروش و شرایط کاری بهتر بشه.

در کلوپ موفقیت درباره ی همه ی این موضوعات با هم صحبت می کنیم.

لینک ورود به کلوپ موفقیت

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x