جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راز موفقیت ،داشتن ویژگی خاصی که نشه ۱۰۰% از اون گذشت

فهرست مطالب

انقدر خوب باشید که نشه از شما گذشت

راز موفقیت ،داشتن ویژگی خاصی که نشه از اون گذشت .انقدر خوب باشید که نشه از شما گذشت. یه راهنمایی آشنا از اپراه وینفری که نباید فراموش کنید. راز موفقیت کلمه ای پر استفاده در دنیای امروز ماست. تعداد زیادی کارگاه و کلاس و سمینار توسط افراد مختلف برگزار میشه. اما می دونیم که همه ی اونها مفید نیستن.
راز موفقیت

راز موفقیت واقعا چیه ؟ اتفاقات زیادی داره تو دنیا میفته و همش خبرای خوب نیست. شاید خبر خوب دعوت شما به یه رستوران ، گرفتن پاداش ، کسب درآمد بیشتر و… باشه. اما در واقع خبر خوب برای هر کس اینه که متوجه بشه ، ویژگی منحصر به فردی داره که به راحتی نمیشه از اون گذشت.

انقدر خوب باشید که نشه از شما گذشت ، راه حلی وجود داره!

البته، خبر خوب واقعی که اپراه برای تماشاچی ها داشت،این بود که«راه حلی وجود داره»و اون راه حلِ«تک تک ما آدم هاست»چه انتظار دیگه ای داشتی ،از زنی که ۲۵ سال داره با تماشاچیها صحبت میکنه،محبوب ترین تاک شوی روزانه ی تاریخ رو داشته.تو ۴۵۶۱ اپیزود برنامه اش یک روز رو هم غیبت نکرده.اما اساس حرفهای اپراه،حرفایی که باعث شد من هم به فکر زندگی حرفه ای خودم بیفتم،راجع به دوباره تازه شدن حرف های قدیمی بود.
او  گفت:

راستش، اینجا اومدن برام سخت بود. سخته که بیام این بالا و راهکاری ارائه بدم که تا به حال دیگران ارائه ندادن.من هیچ حرف جدیدی ندارم. اما اگه نظر من رو بپرسین، یادگرفتن دوباره و دوباره ی حرف های  قدیمی مهم تر از راهنمایی های جدیده.

او بعد از این شروع کرد به نام بردن لیستی که همه ی ما بارها و بارها شنیدیم:یه صبحونه ی خوب بخورین.قبض هاتونو به موقع پرداحت کنید.بازیافت کنید.بگید متشکرم و واقع بهش اعتقاد داشته باشید.سر شام موبایلتونو کنار بذارید.تو چیزای با ارزش سرمایه گذاری کنید.حرفه ی شما همیشه قرار نیست راضیتون کنه.همیشه روزایی هست که حوصله نداشته باشید.گاهی پیش میاد که نخواید برید سرکار؛به هرحال برید. راز موفقیت اینه :

 اونقدر در کارتون موفق، حرفه ای، ماهر و فوق العاده بشید که هیچ کس نتونه نادیدتون بگیره.» انقدر خوب باشید که نشه از شما گذشت!

نکته اش تو همین جمله ی آخره: اونقدر خوب باشین که نشه نادیدتون گرفت.انقدر خوب باشید که نشه از شما گذشت.این حرف جدیدی نیست،ولی خوب بهش فکر کنید.حرفه ای بودن در کسب و کار خیلی مهمه.نه فقط برای این که باعث موندنتون توی اون حرفه میشه،بلکه به خاطر این که فراموش نشدنیتون می کنه.قابل اعتماد بودن، انگیزه داشتن و تلاش برای بیشتر یاد گرفتن و بیشتر انجام دادن چیزیه که در نهایت شما رو موفق میکنه.

اگه این درسیه که باعث شده اپراه وینفری به کسی که الان هست تبدیل بشه،احتمالا می خواین که اونو آویزه گوشتون کنید.البته موضوع بی نقص بودن نیست.بلکه اینه که اونقدر علاقه، انگیزه و پایبندی داشته باشین که موفق بشین.در بلند مدت، این چیزیه که باعث میشه شما به شغلی که دوست دارید برسین،ترفیع بگیرین،مقاله اتون رو کامل کنید.یا اونقدر که دوست دارید شناخته شده بشین. این راز موفقیت است.
اوپراه وینفری، توسط تایم و سی ان ان به عنوان قوی ترین زن جهان شناخته شد.مجله ی تایم اونو یکی از ۱۰۰ انسان تاثیر گذار قرن بیستم و یکی از تاثیر گذارترین آدم ها بین سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ معرفی میکنه. پس انقدر خوب باشید که نشه از شما گذشت.

راز موفقیت :

راز موفقیت برای هر کسی یه جور تعریف می شه . پس نمی تونیم تعریف و الگوی واحدی برای موفقیت ارائه کنیم . اما برای هر موفقیتی باید یه سری اصول و قوانین آزمایش شده را امتحان کنیم. این اصول را با شرایط خودتون منطبق کنید تا به نتیجه برسید.

بزرگ فکر کنید ، کوچک قدم بردارید و از همین حالا شروع کنید.

رویاهای بزرگ داشته باشد . این رویاها را به خاطر مسائل واقع بینانه تر کنار نگذارید. برای رویاهای بزرگی که دارید برنامه ریزی کنید و با یک استراتژی باهوشانه در جهت تحقق اون حرکت کنید. هرچی هدف و رویایی که در ذهن داری بزرگ تر و با ارزش تر باشه ، تلاش بیشتری لازم داره. یعنی باید بهای بیشتری برای اون پرداخت کنی.

اون چیزی که دوست داری بدست بیاری انجام بده!

وقتی در مسیر موفقیت داری قدم برمی داری که ، بدونی کاری رو انجام می دی که واقعا دوست داری. اگه کاری که داری انجام می دی رو دوست نداشته باشی فقط داری تلاش می کنی زنده بمونی نه این که زندگی کنی. پس درست فکر کن.

در زندگی تعادل ایجاد کن!

در زندگی کاری و شخصی ما همیشه در نبرد و جنگی بین آرامش و آشفتگی وجود داره. تلاش برای هماهنگ سازی و ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری ، یکی از پله های اساسی موفقیت! کار زیاد معمولا مصادف با محرومیت از استراحت و سلامت و زندگی آروم هست . در عوض زندگی اجتماعی محض و داشتن دوستان و دورهمی ها و شادی ها پیاپی مانع کار مفید و رشد و موفقیت! پس تعادل ایجاد کن. به مدل خودت و شرایط ذهنی و خانوادگیت تعادل ایجاد کن.

راز موفقیت ، از شکست نترس!

هر زمین خوردنی شکست نیست . می گن اگه زمین بخوری و بلند نشی ، شکست خوردی. اما می تونی از هر زمین خوردنی تجربه کسب کنی و دوباره ادامه بدی. شکست فرصتی دوباره برای شروع باهوشانه ی کارهاست. وقتی به ادیسون می گن احساست از این که صدها بار شکست خوردی چیه ؟ می گه من صد بار شکست نخوردم ، بلکه صد راه پیدا کردم که باهاشون نمیشه به اختراع لامپ رسید!!

برای رسیدن به هدف مصمم باش!

تصمیم بگیر تا کاری را به نتیجه برسونی. در این راه استوار و منطقی به پیش برو. اجازه نده عواملی مثل حقوق دریافتی و دوستان و شرایط جلوی کارت رو بگیره. باهوشانه بررسی کن و استراتژی موفقیت خودت رو ترسیم کن. برای رسیدن به موفقیت باید اشتیاق درونی داشته باشی. در این صورت ناکامی ها رو با قدرت پشت سر می گذاری.

راز موفقیت ، دست به کار شوید!

داشتن ایده ها و فکرهای قشنگ به تنهایی کاری برات انجام نمی ده. باید شروع کنی . تلاش کنی . مسئولیت پذیر باشی و دنبال راه های مختلف باشی نه بهانه های مختلف! راحت ترین کار رها کردن رویاها بعد از هر ناکامی است . اما اگه همیشه با خودت تکرار کنی که نتایج خوب نیاز به سخت تلاش کردن داره ، ادامه خواهی داد تابه موفقیت برسی.

روابط خوب و مثبت برقرار کنید:

شبکه ای از افراد که در کنارت هستن می تونن به موفقیت یا عدم موفقیت تو کمک کنن. مهم ترین فرمول موفیت ، اینه که بدانی چطور با مردم همراهی کنی !( فکر کنم روزولت گفته ). اگه شما را دوست داشته باشند به شما در راه موفقیت کمک می کنن.

ایده پردازی و خلاقیت رو فراموش نکن

هر فرد زمانی موفق میشه که ایده هایی که داره اجرا بشه! اگه مثل همه فکر کنی ، مثل همون ها نتیجه می گیری. برا کسب نتایج متفاوت ، باید متفاوت فکر کنی . متفاوت تصمیم بگیری و متفاوت عمل کنی. راز موفقیت همینه !

 خودتون را باور کنید.

به توانایی ها و قدرت واقعی  خودتون باور داشته باشید . این یعنی خود بزرگ بین یا خود کوچک بین نباش. موفقیت اون چیزیه که به طور واقعی تجسم می کنید و بهطور واقعی برای رسیدن به اون تلاش می کنید. شاید بعضی از اطرافیانتان به قدرت شما واقف نباشند . با فکر این افراد همراه بشی ، توقف می کنی. به جای همراهی با این افراد در عمل قدرتت رو نشون بده.

مثبت فکر کنید و شجاعانه به پیش بروید

هیچ چیز و هیچ کس نمی تونه افراد با نگرش مثبت رو متوقف کنه! به توانایی هاتون برای رسیدن به موفقیت اعتماد کنید تا نگرش مثبت برایتان ایجاد شود. نگرش مثبت ناامیدی را از شما درو می کند . قدرت ادامه ی مسیر رابهتون می ده. به تردید ها اهمیت نده. مشتاق این باش که سخت کار کنی. موفقیت حاصل سخت کوشی باهوشانه است. پس برای به دست آوردن اون چیزی که می خواهید به اندازه ی کافی شجاع و پیگیر باشد.

پس برای پی بردن به راز موفقیت خودت رو بشناس. ابزار و وسایلی که داری رو به دقت بررسی و ساماندهی کن. نقشه و پلن موفقیت خودت رو رسم کن. برای رسیدن به هدف استراتژی موفقیت ترسیم کن . تلاش پیگیر داشته باش . مدام کارهای انجام شده را تحلیل و بررسی کن و اشتباهاتت رو تکرار نکن.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x