جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام ، یوتیوب و..

فهرست مطالب

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با سرعت زیادی در حال رشد هستن و تمام شرکت‌ها در تلاشن تا استراتژی‌ها و تکنیک‌های خودشون رو با  این تغییرات تطبیق بدن. کمپین‌های بازاریابی همیشه به دنبال خلاقیت هستن، تا بتونن به یکی از بهترین‌ها تبدیل بشن.

اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 وقتی هدف متمرکز وجود نداشته باشه و یا ابزار یا نرم افزار مناسبی برای اندازه‌گیری استفاده نشه، رسیدن به یکی از این بهترین‌ها کار آسونی نیست.  با بررسی اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ما می‌تونیم مسیر روشنی رو برای رسیدن به نتیجه مطلوب طراحی کنیم.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

مجموعه‌ای از تکنیک‌های سازماندهی شده است. از شبکه اجتماعی برای افزایش آگاهی برند یا شرکت یا تبلیغ محصول استفاده میشه. کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، روی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری تمرکز می‌کنن. شما می‌تونید با رعایت اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به بهترین فروش و معرفی برند و محصولات خودتون برسید.

اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای فروش بیشتر

اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

برنامه ریزی کنید( اصل هدف)

امروزه همه یه بازاریاب هستن. آیا همه‌شون بازاریاب موفقی می‌شن؟ از اونجایی که همه بازاریابی رو با استراتژی مشخصی انجام نمی‌دن، نمی‌تونن بازاریاب موفقی باشن.  استراتژی بازاریابی موفق با سه عامل طراحی میشه:

  1. سکو:  اولین قدم به سمت کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق یادگیری در مورد پلتفرمی که هدف قرار می‌گیره.
  2. هدف: با تعریف هدف پیگیری روند کار آسون‌تر میشه؛ چون دقیقا مشخص میشه در چه مسیری قرار می‌گیرید.
  3. برنامه: بعد از مشخص شدن هدف باید برنامه و استراتژی مشخصی برای رسیدن به هدف طراحی کنید تا براساس این برنامه عمل کنید و به نتایج مطلوب برسید.

پیشنهاد وسوسه انگیز برای مشتریان

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در رابطه با دستیابی به افراد مناسب، در زمان مناسب و با یک محصول مطلوبه. چون محصول رو برای مشتریان فعلی و جدید تا حد امکان وسوسه انگیز می‌کنه. یه بازاریاب حرفه‌ای در حالی که در حال جذب مشتریان جدیده، مشتریان وفادار خودش رو فراموش نمی‌کنه و به اون‌ها احساس خاص بودن می‌ده.

بیشتر گوش کنید( اصل توجه)

مردم دوست دارن به سوالات اون‌ها رسیدگی بشه. این برای اون‌ها به این معنیه که مورد توجه قرار گرفتن. زمانی که شما بتونید یه شنونده خوب برای سخنان و حرف‌های بقیه افراد باشید می‌تونید دغدغه‌ی اصلی اون‌ها رو ریشه‌یابی کنید و با توجه به نیاز اونها  محصول خودتون  رو برایشون معرفی کنید.

سعی کنید گفتگو با مخاطب خودتون رو تا جایی که امکان داره انسانی نگه دارید و با مشتریان خودتون ارتباط خوبی برقرار کنید. بازخوردهایی که از اونها دریافت می‌کنید رو به مرحله اجرا در بیارید. شما می‌تونید با این کار اعتماد اونها رو جلب کنید و همین امر باعث می‌شه اونها به کسب‌وکار شما علاقه‌مند بشن.

بازاریابی برونگرا به اون دلیل که  فرصت کمتری  برای پیوند بین  برند و مشتریان فراهم می‌کنه در حال تغییره.  وقتی محصولی رو  بازاریابی می‌کنید،  با مخاطب یا خریدار ارتباط برقرار کنید و مطمئن بشید که استفاده از این محصول باعث خوشحالی اون‌ها می‌شه یا نه. یه بازاریاب حرفه‌ایی با درنظر گرفتناصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این امتیاز رو به خودش میده که تو مدت زمان کمتری بتونه با افراد بیشتری ارتباط بگیره.

 اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای برندسازی
اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای برندسازی

اجازه دهید نام تجاری‌تان با انسان‌ها صحبت کند.

چه چیزی باعث میشه برند شما متمایز باشه؟  قطعاً قابل دسترس و منحصر به فرد بودنشه

 مطمئنم انجام این کار اون قدرها هم آسون نیست.  زمانی که برای برند تبلیغ میشه، باید بتونه با مخاطب ارتباط خوبی بگیره؛ چون مردم دوست دارن  با برندی ارتباط بگیرن که به زبان ساده صحبت می‌کنه.

به اشتراک بگذارید( اصل نفوذ)

شما باید زمان بگذارید و مدت زمان بیشتری رو تو اینترنت سپری کنید. تو بخش‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به دنبال افراد بزرگ باشید و زمانی رو برای دست یافتن به اینفلوئنسرهای آنلاین توی بازار خودتون که مخاطبان خوبی داره و احتمالاً محصولات شما برای اون‌ها جذابه، اختصاص بدید.

سعی کنید با اون‌ها ارتباط برقرار کنید و رابطه رو ماندگار  نگه دارید.

در این مورد حتماً فکر کنید که مردم چه چیزی رو می‌خوان به اشتراک بگذارن، اونو منتشر کنید.  با اشتراک‌گذاری  برند  و محصول، خودتون رو معرفی کنید.

 اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی  و هدفمندی اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی  و هدفمندی
اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و اشتراک گذاری

رفتن به زمان واقعی

انتشار محتوا یا اطلاعات هر زمانی باید تو زمان واقعی خودش باشه  نه تو آینده بارگذاری بشه.

همینطور باید تموم سوالات و شکایات رو تو زمان خودش پاسخگو باشیم.  اگه تو زمان واقعی ارتباط برقرار نشه، با توجه به اینکه بازار با  سرعت زیادی در حال تغییره  و مردم می‌خوان در حال حاضر اطلاعات خودشون رو دریافت کنن،  ممکنه‎ درصورت رعایت نکردن اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی  مخاطب خود را از دست دهید.

به حضور خود هدف دهید

خیلی از مردم، از شبکه‌های اجتماعی  بدون داشتن تاکتیک و استراتژی تبلیغ استفاده می‌کنند. حتماً برای رسیدن به درآمد از مخاطبان خودتون بخواهید که تو برنامه‌ها و استراتژی‌های طراحی شده شرکت کنند. این می‌تونه با درخواست از اون‌ها برای ثبت نام و برای ایمیل در مورد محصول مورد نظر باشه.

 حضور داشتن تو شبکه‌های اجتماعی مهمه، اما این حضور باید هدفمند باشد.

 اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی  و هدفمندی
اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و هدفمندی

استفاده از اصل پارتو

اگه از اصل پارتو برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید،  باید از پلتفرم‌های رسانه‌ایی استفاده کنید که تا ۲۰ درصد تبلیغاتی باشه و ۸۰ درصد مربوط به مشتری باشه. یک نمایه مخاطب برای مشتریان خودتون بسازید. از داده های اندازه‌گیری جمعیت‌شناسی که تو تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ارائه میشه، برای شناسایی روندهای مخاطب استفاده کنید.

 مشخص کنید که چه چیزی به مشتریان‌تون انگیزه میده و برای چه چیزی تو زندگیشون تلاش می‌کنه.  این به شما کمک می‌کنه تا متوجه بشید که چطور محصول یا خدمات شما به اون‌ها کمک می‌کنه تا به اهدافشون دست پیدا کنند.

اصل کیفیت

ارائه محتوای با کیفیت در مقایسه با تعداد زیادی محتوای بی‌کیفیت یک اصل کلی و مهمه. بهتره ۵ هزار مخاطب یا بازدیدکننده داشته باشی که محتوای شما رو همیشه دنبال می‌کنن و به اشتراک می‌گذارن به جای اینکه ۳۰ هزار مخاطب داشته باشی که بعد از بازدید اول،  شبکه اجتماعی شما رو دیگه دنبال نکنه.

نتیجه‌گیری

بهره‌گیری از اصول مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تونه به شما و اهدافتون در بازاریابی محصول و خدماتتون مسیر روشنی بده و شما با طراحی استراتژی و بهره‌گیری از پلتفرم‌های موجود می‌تونید در مدت زمان کمتری به موفقیت برسید.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x