جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

فهرست مطالب

ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار

ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار

وقتی از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ صحبت میشه، ابزارهایی که بازاریابان دیجیتال برای انجام کارهای خودشون از اون استفاده می‌کنند، اهمیت پیدا می‌کنه. شامل پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام و ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics است.

 ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار، در واقع این اجازه رو به بازاریابان میده تا بتونند عملکرد کمپین خودشون رو بررسی کنند.  و این‌که آیا  بازاریابان می‌تونند کمپین‌ها رو سریع راه‌اندازی کنن؟

امروزه همه‌ی شرکت‌ها برای ماندگاری و بقا توی این دنیای رقباتی به ابزارهای بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. عدم استفاده از این ابزارها باعث می‌شه تا از رقبای خودشون عقب بمونند.

 ابزارهای دیجیتال مارکتینگ براساس برنامه‌ها و استراتژی‌ها برنامه‌ریزی شدن، که می‌تونند به شما برای رسیدن به اهداف‎تون توی کسب‌وکارتون کمک کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اینه که، ابزار رایگان و فریمیوم در اختیار کسایی می‌زاره که بودجه کمی دارند. به همین دلیل شناسایی ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار یه امر ضروریه.

ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار
ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار

ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار

پلتفرم های رسانه های اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مثل: فیس بوک ، اینستاگرام و اسنپ چت به تمام بازاریابان برای تعامل با مخاطبانشون و معرفی برندشون کمک می‌کنه. همچنین بازاریابان می‌تونن از طریق پلتفرم Facebook Ads Manager خدمات خودشون رو تبلیغ کنند  و بازخورد عملکردشون رو بررسی کنند. همچنین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی مثل Buffer و Hootsuite به بازاریاب کمک می‌کنه تا میزان تعاملات رو اندازه‌گیری کنه.

امروزه همه‌مون شاهد رشد رسانه اجتماعی و تاثیر اون بر روی معرفی مشاغل هستیم. رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر بزرگترین کانال‌های بازاریابی هستن.

 ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ  ، رسانه های اجتماعی
ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ ، رسانه های اجتماعی

Socal mention یکی از ابزار‌های مهم رسانه است. این ابزار میزان ردیابی نام برند شما  و میزان دسترسی و شور و اشتیاق کاربران رو به نام تجاری شما نشون میده. همینطور شما می‌تونید به راحتی احساسات کاربران رو بررسی کنید؛ مثلا اینکه کاربران به عبارتی که از طرف شما پیشنهاد می‌شه احساس مثبتی دارن یا منفی.

ابزارهای طراحی دیجیتال مارکتینگ

طراحی یکی از مولفه‌های مهم و اصلی بازاریابی دیجیتال به‌ حساب میاد. مخصوصا زمانی که می‌خواید تبلیغ برند یا محصولتون رو انجام بدید.  Canva و Photoshopاز ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار هستن. از اونجایی که دیجیتال مارکتینگ یه حوزه طراحی شده پیچیده‌ایه، برای پیشبرد این مسیر استفاده از این دو ابزار ضروریه. این دو ابزار در حین سادگی، به کسایی که تو حوزه محتوا کار می‌کنند این اجازه رو میده که تصاویر پویا رو به محتواشون اضافه کنند.

ابزار تجزیه تحلیل در دیجیتال مارکتینگ
ابزار تجزیه تحلیل در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای تجزیه و تحلیل

ابزار‌های تجزیه و تحلیل نمونه‌ی دیگه‌ای از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار هستن که شامل( Google Analytic) میشه، تا بتونند آمار ترافیک وب رو برسی کنن.

همچنین  شامل ابزار‌های تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی مثل( Facebook Insights و (Twitter Analyticsمیشه، که به بازاریابان کمک می‌کنه تا کمپین‌های خودشون رو بهینه‌سازی کنن.

 ابزار مهم دیگه‌ای هم برای تجزیه و تحلیل طراحی شده مانند( ( Periscopeکه داده های کاربر وجستجوهای سایت رو مورد بررسی قرار میده.

ابزارهای مفید در دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای مفید در دیجیتال مارکتینگ

شما می‌تونید از ابزار brand24 برای شناسایی و تجزیه وتحلیل مکالمات آنلاین در مورد برند و محصولات رقبای خودتون استفاده کنید. این برنامه راه‌حلی قابل‌اعتماد، آسون و مقرون به‌صرفه است.  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه دادن بینشیه که به شما کمک می‌کنه، تا کاربرانی که بیشترین تاثیر اجتماعی رو دارند پیدا کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

ابزارهای پولی و رایگان زیادی برای بهبود سئو وجود داره. یادگیری تکنیک‌های سئو برای رتبه‌بندی جستجو یه مسئله مهمه. برای ساده‌سازی سئو، شرکت‌ها باید همه جوانب رو درنظر بگیرن و تمام ابزارهای کاربردی برای بهینه سازی رو داشته باشن. بهینه‌سازی سئو به شما کمک می‌کنه که رتبه بهتری رو دریافت کنید.

سئو یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ
سئو یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ

Google keyword طیف وسیعی از ابزارها و پلتفرم‌ها رو داره و به شما تو بهینه‌سازی، برنامه‌ریزی و استراتژی‌ها کمک می‌کنه. همچنین برنامه Link explorer  یه تحلیلگر عالیه که لینک‌های ورودی، اعتبار،  لینک‌های برتر و…. رو مورد تجزیه وتحلیل قرار میده و همچنین امکانات رایگان و پولی داره.

ابزارهای بازاریابی محتوا

بعضی بازاریابان برای معرفی برند یا محصولات خودشون از نوع بازاریابی محتوا استفاده می‌کند. برای این نوع بازاریابی نیاز به ابزار‌هایی مثل  CoScheduleو Hubspot  دارند. این ابزارها به بازاریاب برای ساختن و طراحی محتوا و ساخت پست‌های جذاب تو وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنه.

 یه بازاریاب محتوا از ابزار Buffer برای دیدن گفتگوهای کاربران خودش استفاده می‌کنه. این ابزار با سرعت بیشتری محتوا‌هایی که توسط یه بازاریاب محتوا تولیدشده رو به شبکه‌های اجتماعی انتقال میده. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار اینه که شما  می‎تونید محتواتون  رو به طور همزمان در چند شبکه اجتماعی مثل: فیسبوک، توئیتر، لینکدین و …… انتقال بدین.

ابزار بازاریابی ایمیلی

یکی ابزارهای مهم در جعبه ابزار یک بازاریاب دیجیتال، ابزار بازاریابی ایمیلی.  این ابزار  به بازاریابان کمک می کنه تا کمپین‌های بازاریابی ایمیلی بسازن. این ابزار کیفیت محتوا رو  افزایش میده و با تشویق کاربران  از طریق ثبت نام تو رویدادهای مختلف یا خرید محصولات،  اونها رو بیشتر با نام تجاری خودش آشنا کنه.  

ابزارهای ایمیلی شامل MailChimp و Iterable هستن که به بازاریابان این اجازه رو می‌ده که فهرستی از  ایمیل‌ها بسازن و کمپین‌های ایمیل خودشون رو فعال کنن. و در راستای معرفی خودشون پیش برن.

ملزومات دیجیتال مارکتینگ
ملزومات دیجیتال مارکتینگ

نتیجه‌گیری

کار دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از خلاقیت، ایده، استراتژی و هوش رسانه‌ایه. اگر میخوای تو عصر حاضر  توی کسب‌وکارت به موفقیت برسی باید با ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار آشنا باشی  تا بتونی با یه برنامه‌ریزی درست مسیر موفقیت رو طی کنید.

شما برای اینکه بتونید تاثیر کمپین‌های مختلف خودتون رو افزایش بدید، باید بهترین و کاربردی‌ترین ابزارها رو در اختیار داشته باشید. با بهرگیری از این ابزارها شما به آسونی می‌تونید به معرفی برند و محصولات خودتون در بین رقبا بپردازد و به بقای کسب‌وکارتون کمک کنید.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x