جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چطور تبلیغات رسانه ای بهتری انجام دهیم؟

فهرست مطالب

تبلیغات رسانه ای

تبلیغات رسانه ای یا media advertising  گسترش فوق العاده ای یافته . تبلیغات رسانه ای یک مزیت نسبی است. تبلیغات رسانه ای به معنای استفاده از وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله و اینترنت برای تبلیغ محصولات یا خدمات است. این نوع تبلیغات برای جذب مشتریان و افزایش فروش بسیار مهم است.

تبلیغات رسانه ای می‌تواند به صورت تصویری، صوتی، متنی و یا ترکیبی از این موارد باشد و در قالب کلیپ های تبلیغاتی، بنرهای تبلیغاتی، صفحات تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی و یا سایر رسانه‌های دیجیتال ارائه شود.

هدف اصلی تبلیغات رسانه ای، جذب توجه و مخاطبین و نشان دادن ویژگی‌ها و مزایای محصول یا خدمت به مشتریان است. برای این منظور، معمولا از تکنیک‌هایی مانند فراهم کردن اطلاعات کافی، استفاده از عناصر جذاب مانند تصاویر و صدا، و ایجاد ارتباط با مخاطبان به وسیله استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی متنوع و خلاقانه استفاده می‌شود.

تبلیغات رسانه ای می تونه حالت های مختلفی رو در بر بگیره. برخی از این شاخه ها عبارتند از :

  • تبلیغات دیجیتالی
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات چریکی
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات  خدمات عمومی
  • و…
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه

تبلیغات رسانه ای

رسانه ها روش های مختلفی به کاربر ها معرفی می کنند تا به برندهای موجود در بازار دسترسی پیدا کنند.دراینترنت و فضای مجازی روش‌های مختلفی برای تبلیغات رسانه ای مثل بنرها ،ویدیو ها، وب سایت ها و… به افراد معرفی می کنه.در واقع هر ابزاری که پیام تبلیغاتی یا پیام فروش و بازاریابی ما را به مخاطب ها منتقل کند.باعث میشه آنها عکس العمل نشون بدن رسانه تبلیغاتی هست.

انواع تبلیغات رسانه‌ای (media advertising) عبارتند از:

تبلیغات رسانه ای – تبلیغات دیجیتال:

هر تبلیغاتی که در فضای اینترنت پخش بشه و کاربر ها آن را مشاهده کنند تبلیغات دیجیتالی هست.که در حوزه تبلیغات رسانه قرار می‌گیرد حتی تبلیغات بومی هم در این حوزه قرار می گیرند.تبلیغات فیس‌بوک ،تلگرام اسنپ چت تبلیغات پربازدید دیجیتالی هستند که میلیون‌ها کاربر را درگیر خودشون می کنند.

تبلیغات رسانه ای . تبلیغات دیجیتالی
تبلیغات رسانه ای . تبلیغات دیجیتالی

تبلیغات رسانه ای – تبلیغات موبایلی:

این نوع از تبلیغات به نوعی تبلیغات جدید و تازه محسوب می شن.تبلیغات موبایلی شامل تبلیغات روی هر دستگاهی که قابلیت حمل و نقل داشته باشه و از طریقی به اینترنت متصل می شود ، هست.در تبلیغات موبایلی هدف استفاده از رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام ،توییتر، اسنپ چت ،فیس بوک هست.با توجه به آمار تبلیغات موبایلی هیجان و اشتیاق کاربرها را بسیار افزایش می دهد.در حقیقت همه نوع تبلیغات مختلف برای محیط موبایل بومی سازی شده و همین امر تمایل کاربر ها رو به استفاده از این نوع تبلیغات بیشتر می کند.

تبلیغات رسانه ای . تبلیغات موبایلی
تبلیغات رسانه ای . تبلیغات موبایلی

تبلیغات رسانه ای- تبلیغات چاپی

در گذشته تبلیغات چاپی پایه و اساس کسب و کارها در زمینه بازاریابی و معرفی خودشان به افراد محسوب می شده.در دنیای الان هم یک روش قابل اعتماد در بازاریابی و آگاهی دادن به افراد محسوب میشه.تبلیغات چاپی هنوز نسبت به سایر روش های تبلیغاتی ، متفاوت هستند که همین متفاوت بودن نشانه موفقیت آنها هست.اگر افراد از فضای آنلاین خسته بشن حتما تبلیغات چاپی یک گزینه متنوع و کاربردی برای آنها هست.

تبلیغات رسانه ای . تبلیغات چاپی
تبلیغات رسانه ای . تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی ۳ شاخه داره :

اولین گروه تبلیغات متناوب هستند که ما این تبلیغات را در مجله های مختلف دیده ایم.این روش برای زمان های زیادی جزء تبلیغات استاندار برای کسب و کار ها محسوب می شد.این تبلیغات به صورت مستمر در مجلات و ماهنامه ها به صورت هفتگی یا ماهانه به چاپ می رسن و ذهن مخاطب ها را مدام از طریق حس دیداری اونها تحریک می کنند.

دومین گروه متعلق به تبلیغاتی هست که در بروشورها و آگهی ها و جزوه های مختلف به چاپ می‌رسن.بعضی از افراد رو تبلیغات حتی در روزنامه هم چاپ می کنند.ولی ما به عنوان صاحب کسب و کار باید شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا کنیم.این تبلیغاتی چاپی رو هم میتونیم جداگانه در بین افراد پخش کنی.یا در محل های مختلف نصب کنیم تا در مقابل دید افراد باشن.چون وقتی در مقابل دید افراد قرار می‌گیرند ماندگاری بیشتری دارند و افراد زمان بیشتری را برای مطالعه آنها صرف می‌کنند.

سومین گروه مربوط به تبلیغات نامه دهی به صورت مستقیم هست.که در بیشتر موارد از طریق پست صورت میگیرد و یا حتی بعضی از آژانس های تبلیغاتی وظیفه ارسال این تبلیغات را به عهده می گیرند.در حقیقت یک شیوه هوشمندانه و موثر در زمینه تبلیغات چاپی است.

تبلیغات رسانه ای و تبلیغات چریکی:

تبلیغات چریکی  جزء تبلیغات رسانه ای هست و نحوه اجرای آن در محیط به صورت فیزیکی است.خلاقیت و نوآوری دو رکن اصلی این تبلیغات محسوب میشه.حتی ما میتونیم هر تبلیغ غیر عادی که در محیط اطراف خودمان درباره یک کسب و کار یا برند ببینیم رو در حوزه تبلیغات چریکی قرار بدیم.مهمترین هدف این تبلیغات داشتن تعامل بیشتر با افراد مختلف و مشتری ها می باشد.یکی از مزیت های این روش داشتن بودجه تبلیغاتی کمتر، نسبت به سایر روش ها است.

تبلیغات رسانه ای . تبلیغات چریکی
تبلیغات رسانه ای . تبلیغات چریکی

زمانی که یک تبلیغی چریکی به مرحله عمل برسه بیشترین تمرکز خودش رو روی شبکه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان می گذارد.چون در اون نوآوری وجود داره.از عنصر های فیزیکی و محیطی استفاده میشه.افراد هیجان زده میشن. با اشتراک گذاری فیلم ها یا تصاویر از این نوع تبلیغات باعث تاثیر گذاری بیشتر در این زمینه میشن.

تبلیغات رسانه ای
تبلیغات رسانه ای

تبلیغات رسانه ای و تبلیغات نمایشی:

در گذشته این تبلیغات مهمترین و پر هزینه ترین نوع تبلیغات رسانه‌ای محسوب می شدند.چون نمایش محصول یا برند در تلویزیون و یا رادیو صورت می گرفت که به تعداد زیادی از مخاطب ها و افراد دسترسی دارند.اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی های مختلف و وجود اینترنت بازار اهمیت و توجه این تبلیغات خیلی کمتر شده ..با وجود این هنوز هم یکی ازابزارهای مهم برای پخش تبلیغات محسوب می شه.

تبلیغات رسانه ای وتبلیغات خارج از منزل:

این تبلیغات شامل همه پیام ها و شعارهای تبلیغاتی روی بیلبوردها، پوسترها و یا حتی تلویزیون های بزرگ دیجیتالی که در مکانهای مهم نصب شدنده اند هست.

تبلیغات خدمات عمومی:

این نوع از تبلیغات فقط در تلویزیون و رادیو به دنبال هدف گذاری برای آموزش و آگاهی دادن به عموم افراد جامعه انجام می‌شد.ولی در حال حاضر از ابزارهای دیجیتال و فضای مجازی برای تبلیغات خدمات عمومی استفاده می‌شود.

گستردگی انواع تبلیغات رسانه ای:

تبلیغات رسانه‌ای روش های مختلفی دارد.شما به عنوان صاحب کسب و کار با توجه به منابع مالی و توانایی‌های خودتون باید روش تبلیغاتی مورد نظر را پیدا کنید.در حقیقت مفهوم کلمه «رسانه ای» پخش کردن در بین افراد یا اذهان عمومی هست.شما به هر طریق و روشی که پیام و شعار تبلیغاتی خودتون رو پخش کنید. کار شما در حیطه تبلیغات رسانه ای قرار میگیرد.دقت کنید که مرحله تبلیغات برای یک برند یا کسب و کار زمانی صورت می گیرد که شما کار خودتون رو ساختید.استراتژی های مهم رو برنامه‌ریزی کردید .

پس در مسیر کار و تولید محصول یا خدمات با کیفیت قدم برداشتید.حالا برای آگاهی دادن به افراد درباره خودتون دست به تبلیغات میزنید.روشهای تبلیغاتی که در این مقاله بیان کردیم با بعضی از روش های بازاریابی از لحاظ مفهومی و مرحله اجرا شباهت زیادی دارند.ولی ما باید تفاوت اصلی بین تبلیغ و بازاریابی را درک کنیم.

بازاریابی یا تبلیغات :

بازاریابی  یک مرحله قبل از تبلیغات برای کسب و کار محسوب میشه.بازاریابی فعالیت‌ها و کارهایی هست که ما انجام می‌دهیم تا به افراد آموزش بدیم.آنها را ترغیب کنیم که خدمات و محصولات مورد نیاز خودشان را در بازار هدف از بین رقیب ها از ما انتخاب کنند.تبلیغات یک مرحله بعد از بازاریابی هست.در اون ما کالا یا خدمات خودمون رو به نمایش می گذاریم . معرفی کنیم به افرادی که به عنوان مشتری می شناسیم.این کار رو با پرداخت پول به شرکت ها ، اینفلوئنسرها، بلاگرها یا سلبریتی ها انجام می دهیم.تبلیغات و بازاریابی هر دو در جهت جذب مشتری و نگهداری مشتری انجام می شن.

بهترین نوع تبلیغ رسانه ای در حال حاضر:

هیچ نوع تبلیغ رسانه ای به عنوان بهترین تبلیغ مطمئن وجود ندارد، زیرا این به متغیرهای مختلفی مانند نوع کسب و کار، مخاطبان هدف، بودجه تبلیغاتی و هدف حمله تبلیغاتی بستگی دارد.

تبلیغات رسانه ای. بهترین روش
تبلیغات رسانه ای. بهترین روش

به عنوان مثال، برخی کسب و کارها بهتر است از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی استفاده کنند، زیرا این رسانه ها می توانند به رده سنی و مکان جغرافیایی خاصی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. در عین حال، کسب و کارهای دیگر ممکن است بخواهند از تبلیغات دیجیتالی مانند تبلیغات گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و تبلیغات نمایشی استفاده کنند، زیرا مخاطبان آنلاین هستند و این نوع تبلیغات می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند.

به طور کلی، بهترین راه برای انتخاب نوع تبلیغ رسانه ای مناسب، این است که با توجه به هدف کسب و کار و مخاطبان هدف، به صورت تجربی مختلف انواع تبلیغات رسانه ای را امتحان کنید و با توجه به نتایج به دست آمده، روش مناسب را انتخاب کنید.

چطور راندمان تبلیغ رسانه ای را بالا ببریم:

راندمان تبلیغات رسانه ای بالا بردن، به افزایش اثربخشی تبلیغات و جذب مخاطبان هدف برای کسب و کار شما کمک می کند. برای بالا بردن راندمان تبلیغ رسانه ای، می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

  1. تحقیق در مورد مخاطبان هدف: برای رسیدن به مخاطبان هدف و جذب آن ها، نیاز است که اطلاعات کافی در مورد آن ها داشته باشید. شما باید با تحقیق و آزمایش برای شناخت دقیق مشتریان و نیازهایشان، ابزاری فراهم کنید که باعث می شود تبلیغات شما جذابیت بیشتری برای مخاطبان هدفتان پیدا کند.
  2. انتخاب رسانه های مناسب: انتخاب رسانه های مناسب برای تبلیغات، بسیار مهم است. بهتر است با توجه به نوع کسب و کار، مخاطبان هدف و بودجه، انتخاب رسانه های مناسب را انجام دهید.
  3. استفاده از تصاویر و محتوای جذاب: تبلیغات با محتوای جذاب و تصاویری که به ذهن مخاطب می ماند، بیشتر موفق هستند. بنابراین، مطمئن شوید که تصاویر و محتوای تبلیغات شما جذاب و متفاوت باشد.
  4. آزمایش و بهبود: برای بالا بردن راندمان تبلیغات رسانه ای، شما باید آن ها را آزمایش کنید و بهبود بخشید. برای این کار، می توانید از روش هایی مانند A/B testing یا تست چند نسخه ای استفاده کنید که به شما کمک می کند تا تبلیغات رسانه ای خود را بهبود دهید و به مخاطبان هدفتان نزدیک تر شوید.
  5. ترکیب تبلیغات مختلف: در تبلیغات رسانه ای مانند سایر روش های تبلیغاتی، بهتره از روش ها و کانال های مختلف اشتفاده کنیم و با آنالیز نتایج، به مناسب ترین روش و کانال بودجه ی بیشتری اختصاص دهیم. و…

چه زمانی برای تبلیغات رسانه ای مناسب است؟

زمان مناسب برای تبلیغات رسانه ای به شدت به نوع کسب و کار و محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید بستگی دارد. با این حال، در زیر به برخی از بهترین زمان های برای تبلیغات رسانه ای اشاره می کنیم:

  1. تعطیلات: در ایام تعطیلات مانند عید، نوروز، کریسمس و تعطیلات تابستانی، افراد بیشتر تمایل دارند برای خریدهای خود به فروشگاه ها و سایت های خرید آنلاین بروند. بنابراین، این زمان ها برای تبلیغات مناسب هستند.
  2. فصل های خاص: برای بسیاری از کسب و کارها، فصول سال مانند بهار، تابستان، پاییز و زمستان زمانی مناسب برای تبلیغات هستند. برای مثال، تبلیغات لباس زیر در فصل تابستان بیشتر موفق هستند.
  3. رویدادهای ویژه: رویدادهای ویژه مانند روز ولنتاین، روز مادر، روز پدر، روز دانشجو و روز جهانی زنان، فرصت های خوبی برای تبلیغات هستند.
  4. پیش فروش: انجام تبلیغات قبل از فروش یک محصول یا خدمت می تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را به خدمات یا محصولاتی که شما ارائه می دهید، آگاه کنید.
  5. زمانی که رقبای شما فعال نیستند: برای رقابت با رقبای خود، می توانید تبلیغات خود را در زمانی که رقبای شما فعال نیستند، منتشر کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تبلیغات خود را در شب های آخر هفته یا در تعطیلات منتشر کنید.
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
۴ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرشید رسولی
میهمان
فرشید رسولی
مارس 4, 2023 5:04 ب.ظ

استاد گنجی عزیز درود بر تو
خوشحالم که می بینم در مقوله آموزش و تدریس وهماهنگ کردن اون با شرایط و امکانات حال حاضر که کاملاً با گذشته تفاوت اساسی داره به من و امثال من آگاهی میدی چون بهر حال در هر زمینه ای انسان باید خودش،مهارتش و آگاهیش رو به روز کنه و برای ماندن در عرصه کاری می بایست دست به تغییر و تحول کلی بزنه. امیدوارم مطالب و راهکارهایی که شما ارائه میدی بتونه مسیر موفقیت و پیشرفت رو برای متقاضیان و مخاطبین مشخص و هموار کنه.با سپاس

فرشید رسولی
میهمان
فرشید رسولی
مارس 4, 2023 4:54 ب.ظ

با درود به استاد محمدخان گنجی خسته نباشی عزیز
من به تازگی فعالیتی در زمینه بیمه آغاز کردم اونهم بدون سابقه و آگاهی قبلی و صرفاً بر اساس یک اتفاق.
می خواستم بدونم شما می تونی در این زمینه مشاوره و راهنمایی بدی که چطور به بازار هدف دسترسی پیدا کنم و کار رو با روش درست و صحیح راه بندازم؟؟؟
با سپاس…

4
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x