جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاش یه هایپر مارکتِ زندگی سالم داشتیم

فهرست مطالب

زندگی سالم

کاش یه هایپر مارکتِ زندگی سالم داشتیم. می رفتیم برای زندگیمون یه چیزایی که لازم داریم می خریدیم. تا زندگیمون خوب بشه و سالم زندگی کنیم.

تو این روزا انواع و اقسام فروشگاه ها ی آنلاین و فروشگاههای زنجیره ای افتتاح شده که خرید و انتخاب رو راحت تر کرده. هر چی که لازم داری و فکرشو می کنی مدت زیادی طول نمی کشه که یه فروشگاه، هایپر مارکت یا فروشگاه اینترنتی با یه عالمه امکانات از قبیل تحویل در محل و گارانتی مادام العمر و امکان آپدیت و… باز میشه و کارمون رو راحت می کنه !

زندگی سالم
زندگی سالم

اگه یه فروشگاه برای فروش زندگی سالم باز بشه فکر می کنم فروش خوبی داشته باشه و اونی که این فروشگاه رو باز کنه کلی سود می بره. چون به اجناسش خیلی نیاز داریم.

هایپر مارکتِ زندگی سالم چی بفروشه؟

زندگی سالم و شاد یعنی اینکه با انجام ورزش، تغذیه سالم و متنوع، داشتن روابط خوب با دیگران، مقابله با استرس، و داشتن تعادل بین کار و زندگی، از جسم و ذهن خود مراقبت کنیم. یعنی، مهمه که از خودمون غافل نشیم، به اهدافمون پایبند باشیم، و به اندازه کافی بخوابیم. با توجه به ویژگی‌های این زندگی سالم ، هر کس باید سعی کنه با توجه به شرایطش، چارچوبی رو برای خودش بسازه که بتونه زندگی خودشو بهتر و سالم‌تر کنه. اما برای این مسیر لازمه یه هایپر مارکت داشته باشیم که:

محبت بفروشه

به محبت نیاز داریم ، محبت های واقعی! نه اون محبت ها و مهربونی هایی که فقط برای سگ و گربه است. یا یهو برای یکی  گل می کنه که اونور دنیاست و براش یه اتفاقی افتاده. یا در حقش ظلم شده و تو تلگرام و اینستاگرام در موردش می نویسن. محبت هایی که بشه به دوستامون، همسرمون، خونواده امون و اطرافیانمومن بدیم.

تو زندگی سالم و خوب، محبت نقش اساسی داره. باید با دوستان و خانواده‌ صمیمی باشی، به هم کمک و از هم حمایت کنیم. این ارتباطات میتونه حس خوبی بهمون بده و کمک کنه که با مشکلات بهتر برخورد کنیم.

وقتی به خودت هم محبت میکنی، خیلی بهتره. با این کار، به خودت انرژی و حس خوب می دی، مثبت فکر میکنی و تصمیم‌های خوبی میگیری. اینجوری میتونی بهتر به سمت هدفات حرکت کنی.

محبت به دیگران و احترام به حقوقشون هم مهمه. باعث میشه که به دیگران احترام بذاریم و از اونها هم احترام بگیریم. این ارتباطات مثبت به خودمون و به دیگران انرژی مثبت می‌دن.

همچنین، وقتی در مواقع سخت محبت و حمایت از اطرافیان داریم، استرس کمتری احساس می‌شه. حس اطمینان و اعتماد به دیگران باعث میشه که در زمانهای دشوار، احساس بهتری داشته باشیم.

خلاصه اینه که محبت نه تنها به تجربه یک زندگی سالم و پرمعنا کمک میکنه، بلکه برای سلامتی روحی و جسمی هم خیلی موثره.

صداقت بفروشه

چون به صداقت و روراستی نیاز داریم. صداقت و رو راستی، نه تظاهر و تملق و چاکرم نوکرم های الکی که دائم می گیم و ژست رفیق بودن و فردین بازی داریم. اما وقتی پاش می افته آخر دودَره بازی و نارفیقی رو پیاده می کنیم.

صداقت خیلی تو زندگی سالم مهمه. وقتی با خودت و دیگران صادق باشی، ارتباطاتت قوی‌تر میشه. وقتی صادقانه حرف می‌زنی، اطرافیانت اعتماد بیشتری بهت دارند و برعکس.

اینکه با خودت هم صادق باشی، خیلی اثرگذاره. یعنی وقتی می‌تونی با واقعیت درباره خودت روبرو بشی، اعتماد به نفست قوی‌تر میشه و میتونی با مسائلت بهتر برخورد کنی.

صداقت در روابط شخصی هم خیلی تأثیرگذاره. وقتی با هم صادق باشیم، احساس ارتباط عمیق‌تری داریم و روابطمون قوی‌تر میشن.

تو مواقع سخت هم صداقت میتونه کمک کنه. وقتی مشکلات رو با صداقت و شفافیت بررسی کنیم، راه‌حل های بهتری پیدا میشه. حتی در تصمیم‌گیری‌ها، صداقت میتونه کمک کنه تا مسیر صحیح‌تری رو انتخاب کنیم.

اگه با خودمون و دیگران صادق باشیم. زندگی ساده‌تر و بهتر میشه.

خیال راحت بفروشه

چون به خیال راحت نیاز داریم خیلی نیاز داریم. خیال راحت برای با هم بودن، خیال راحت برای زندگی کردن، خیال راحت برای کار و خلاصه خیال راحت برای آینده! که بتونیم راحت و بی تنش و بی استرس فقط به فکر زندگی کردن باشیم، نه فقط زنده ماندن!!!!

خیلی خوبه که آدما خیال راحت داشته باشن. یعنی وقتی که تو زندگی با مشکلات و چالش‌ها روبرو میشیم، این خیال راحت بهمون کمک می‌کنه که باهاشون کنار بیایم. وقتی آدم خودش رو خوب می‌شناسه و اعتماد به نفس داره، میتونه بهتر و مثبت‌تر با مسائل زندگی برخورد کنه.

اگه به دیگران نشون بدیم که ما چقدر راحت و با اعتماد به نفسیم، این باعث میشه که دیگران هم با ما راحت‌تر باشند و ارتباطات مثبت‌تری داشته باشیم.

خیال راحت باعث میشه که ما در مواقع دشوار هم با روحیه و انرژی بیشتری کار کنیم. این احساس آرامش و اطمینان بهمون کمک میکنه که تصمیمات بهتری بگیریم و بهترین نتیجه رو از دل مشکلات بیرون بیاریم.

خیال راحت یکی از فاکتورهای مهمیه که به ما در زندگی سالم کمک میکنه تا بهترین شکل از زندگیمون رو بسازیم.

خنده از ته دل بفروشه

چون به خنده های از ته دل هم خیلی نیاز داریم. خنده های از ته دل حالمون رو خوب می کنه. روحمون رو جلا می ده . بهمون انرژی برای زندگی سالم میده. تازه می تونه حال اطرافیانمون رو هم بهتر کنه!

خنده از ته دل یعنی اون لحظه‌ای که تو کل بدنت احساس می‌کنی که شادی و خوشحالی همه ی وجودت رو فرا گرفته. این لحظه خیلی باحاله، چون وقتی از ته دل می‌خندی، خیالت راحت می‌شه و احساس خوبی بهت دست می‌ده. این خنده باعث میشه تا استرس کمتری داشته باشی و احساسات مثبت بیشتری تو زندگیت باشه.

خنده باعث میشه که ارتباطات اجتماعیت قوی‌تر بشه. وقتی خندون باشی، دیگران هم راحت‌تر بهت نزدیک میشن و این باعث میشه که روابطت با دیگران بهتر بشه.

همینطور خنده می‌تونه به سلامتی بدنت کمک کنه. اون می‌تونه استرس رو کاهش بده و به سیستم ایمنی بدن کمک کنه تا قوی‌تر بشه.

خنده ، زبان بی‌کلامه. یعنی مثل یه زبان عالی، بدون کلمات، می‌تونه حال و هوای مثبتی رو منتقل کنه و باعث بشه دیگران هم خودشون رو راحت و شاد ببینن.

در کل، خنده از ته دل یه حس فوق‌العاده‌ایه که به زندگی رنگ و لعاب می‌بخشه. هر وقت که می‌تونی، بخند، چون خنده باعث میشه زندگیت شادتر و سرشار از انرژی باشه.

روزهای بدون بغض بفروشه

چون به روزهای بدون بغض هم نیاز داریم. روزهایی که در اون ناراحتی کم باشه. غم و غصه نباشه. دلخوری و دلگیری نباشه. تا حس خوب با هم بودن بیشتر بشه و زندگی سالم تر بشه. اما بدون بغض بودن ما باعث نشه اطرافیانمون بغض کنن و گریه اشون دربیاد.

زندگی بدون بغض و عقده یعنی زندگی رو با یه ذهن راحت و خوب تر گذروندن. وقتی می‌تونید بدون کلک و گیر و گرفتارهای ذهنی باشید، زندگیتون احتمالاً بازتر و خوشحال‌تره.

این حالت باعث میشه زندگیتون ساده‌تر بشه. بدون این همه بار ذهنی، می‌تونیدلحظه‌های خوب رو بیشتر حس کنید و ازشون لذت ببرید.

بدون بغض و عقده بودن می‌تونه به روابط کمک کنه. وقتی این حالت رو دارید، دیگران هم احتمالاً راحت‌تر باهاتون ارتباط برقرار می‌کنن و این باعث میشه که روابطتون بهتر و قوی‌تر بشه.

بدون بغض بیشتر می‌تونید از زمانتون بهره‌ ببرید. ذهنی که با بغض یا عقده‌ها درگیر نیست، آزادتره و می‌تونه بهتر به هدف‌ها و آرزوهاش برسه.

این وضعیت به حفظ سلامت روحی کمک می‌کنه. وقتی مشکلات رو با یه دید مثبت و بدون عقده حل می‌کنید، اثرات منفی بر روحیه کاهش پیدا کنه.

بدون بغض بیشتر می‌تونید در راستای رشد شخصیتون قدم بردارید. از تجارب گذشته یاد می‌گیرید و به سمت بهتری حرکت می‌کنید.

در کل، این وضعیت نه تنها زندگیتونو آسون‌تر می‌کنه بلکه به شما این امکان رو می‌ده که با انرژی مثبت بیشتری به زندگی نگاه کنید و لحظات بهتری رو تجربه کنید.

یه کمی بی خیالی بفروشه

به بی خیالی هم نیاز داریم. یه روزهایی، یه جاهایی باید بتونیم بی خیال باشیم. تا عذاب نکشیم. تا راحت تر زندگی کنیم. ( البته فقط بعضی وقتا !!!) اما اونقدر فاز بی خیالی نگیریم که خودمون عذاب نکشیم، اما با رفتارمون اطرافیان روعذاب و آزار بدیم. با این دید که بگیم :بابا سخت نگیر! باید برای خودت زندگی کنی! باید راحت زندگی کنی.

شادی بفروشه

به شادی خیلی خیلی نیاز داریم، به خوشحالی و خوشحال بودن نیاز داریم نیاز داریم. چیزایی که واقعا شادمون می کنه بدست بیاریم و این شادی ها برامون تکرار بشه. شاد بودنمون مُسری هستش و می تونه بقیه رو هم شاد کنه. وقتی بقیه شاد بشن اونا هم شادیشون رو به ما منتقل می کنن.

هایپر مارکت زندگی سالم موفق میشه

آره! هایپر مارکت زندگی سالم کارش پر رونق میشه. چون یه عالمه چیز دیگه هم داره که بهمون بفروشه. مسئولیت پذیری، امنیت، رفاه، رفاقت، صمیمیت و…

آره ، یه عالمه چیز دیگه که هست و لازم داریم که از این فروشگاه بخریم، تا زندگی سالم داشته باشم . تا از زندگیمون لذت ببریم. شاید مهم ترین نیازمون نیاز به فکر کردن و بررسی کردن باشه که باید از این فروشگاه بخریم…..

چرا تا به حال این هایپر مارکت باز نشده؟

۳ ۲ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x