جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویدئو مارکتینگ و بازاریابی از طریق ویدئو

فهرست مطالب

ویدئو مارکتینگ2

 از سال ۲۰۱۰ روش جدیدی به نام ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدیوی) وارد بازار تبلیغات شد. سالها پیش‎ازاین کسب‌وکارها قادر به تهیه‌ی ویدیو برای بازاریابی نبودن؛ اما امروزه با فراگیر شدن علم و تکنولوژی همه‌ی کسب و کارها و صاحبین مشاغل می‌تونن این ویدیوی تبلیغاتی رو ضبط و در اختیار مخاطبین هدف بذارن. پس از ویدئو مارکتینگ استفاده کنند.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

امروزه تبلیغات ویدیویی جذاب، خواهان بیشتری داره تا محتوای متنی و تصویری. کلیک‌های بیشتری روی ویدیو انجام میشه.

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه

دلیل ساخت ویدیو برای ویدئو مارکتینگ چیه؟

دلایل زیادی برای تولید این‌گونه محتواها وجود داره؛

  • با تولید ویدیو ، خدمات یا محصولات موردنظر به‌راحتی در انواع رسانه‌های دیجیتال پخش و مخاطبین رو جذب می‌کنه. ویدئو مارکتینگ
  • این روش بازاریابی، فرآیند تولیدات و ویژگی های محصولات یا خدمات رو برای مشتریان به‌وضوح بیان می‌کنه.
  • ویژگی منحصربه‌فرد این نوع بازاریابی اینه‌که، مخاطبین با چشم خودشون به‌وضوح محصولات رو دیده و تا حد زیادی به درک صحیحی از این محصولات می‌رسن، تا اینکه بخوان محتوای متنی رو در مورد محصول موردنظر بخونن.
دلیل ساخت ویدئو برای ویدئو مارکتینگ
دلیل ساخت ویدئو برای ویدئو مارکتینگ

 از قدیم گفتن، شنیدن کی بود مانند دیدن.

روش کار در ویدیو مارکتینگ

 ساختن تیزرهای تبلیغاتی به همین آسونیا هم نیست؛ باید نکات کلیدی زیادی رعایت بشه. مواردی مثل هدف‌گذاری، نحوه‌ی اجرا، هزینه‌های تیزر، زمانبندی، شیوه‌ی نمایش، متن و نوع کلامی که باید تو ویدیو بیان بشه و غیره. امروزه بیشتر آدما حال و حوصله و تحمل زیادی ندارن تا با صبوری یه ویدیو رو به‌صورت کامل تا آخر ببینن. بنابراین ۱۵ الی ۱۰ ثانیه‌ی اول تیزر تبلیغاتی خیلی مهمه. پس باید نکات خاصی رو همون ثانیه‌های اول بیان بشه، تاکاربران به‌محض دیدن ویدیو پیام اصلی رو دریافت کنن.

ویدئو مارکتینگ برای تمایز
ویدئو مارکتینگ برای تمایز

  وجه تمایز شما با رقباتون باید رعایت این نکات کلیدی تو ویدیوهای تبلیغاتی باشه.

ویدئو مارکتینگ در کجا انجام می شود؟

ویدئو مارکتینگ، یکی از روش‌های جذاب بازاریابی برای نمایش و معرفی محصولات و خدماته که بیشترین کلیک‌ها رو از طرف کاربران شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنه. مکان‌هایی که این‌گونه محتوای تبلیغاتی به اکران در میان اینا هستن:

  1. توی همایش‌ها و جلسات گوناگون که مشتریان هم حضور دارن.
  2. تبلیغات ویدیویی از محصولات و خدماتی که قصد دارین تو رسانه‌ی تلویزیون به نمایش بذارین.
  3. تبلیغات ویدیویی که تصمیم دارین تو برنامه‌های گوناگون اینترنتی به نمایش دربیارین.
  4. تبلیغاتی که برای انواع سایت‌های بازاریابی در نظر گرفتین.
  5. به نمایش درآوردن ویدیو در رویدادهای سالانه و نمایشگاه‌های موضوعی.
  6. پخش ویدیو تو رسانه‌های گوناگون اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و غیره.
  7. وب سایت‌هایی مثل آپارات، یوتیوب، تماشا و غیره.
نمایش ویدئو
نمایش ویدئو

ویدیوها چه موضوعاتی رو عنوان می‌کنن؟

شما می‌تونین از فرصت‌ها استفاده کرده و در ویدئو مارکتینگ این موارد رو به صورت بولد نشون بدین:

  • معرفی خدمات و محصولات و ویژگی‌های اونا
  • معرفی خودتون
  • معرفی برند
  • وبسایت خودتون رو به طور کامل معرفی کنید
  • به کمک ویدئو،آموزش‌هایی برای طرز استفاده از محصول رو به مشتریان عنوان کنین.

 برای ساخت ویدیو‌های تبلیغاتی باید از متخصصین کمک گرفته بشه تا المان‌های مهمی رو رعایت کرده تا کیفیت ویدیو رو به حدی جذاب طراحی کنن که مخاطبان جذب محصولات و یا خدمات بشن. چند نکاتی رو که تو تصویربرداری خوب برای ضبط ویدیو دخیل هستن اینان.

  1. نورپردازی خوب
  2. ۲.     دوربین
  3. ۳.     نرم افزاری که کار ویرایش فیلم و همچنین تدوین رو انجام میده و…
ویدئو پر مخاطب تر از متن
ویدئو پر مخاطب تر از متن

تصویرهای پیچیده و خیلی شیک و مدرن عامه پسند نیستن؛ از طرح‌هایی استفاده کنین که در  عین سادگی، پیام اصلی تبلیغ رو در مورد محصول یا خدمت عنوان کنه. همچنین مزایا و راهنمای استفاده از کالا رو هم توضیح بده.

صاحبان چه کسب‌وکاری از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنن؟

  • مدیران و صاحبان صنایع و انواع کارخانجات برای معرفی خدمات و محصولات ویژه.
  • مدیران سازمان‌ها و ادارات جهت معرفی کار، برای جذب نیروی انسانی.
  • مدیران و صاحبان تولیدی‌ها جهت معرفی خدمات و محصولاتی که تولید می‌کنن، به مخاطبین هدف.

ویدیو مارکتینگ برخلاف تبلیغات بازاریابی‌های دیگه، قادره روی مخاطبین چند برابر بیشتر تاثیر بذاره و این تأثیرگذاری بیشتر فروش بیشتر رو هم به دنبال داره. شاید برای شما هم پیش اومده باشه که یه نمایش بیشتر روتون تاثیر میذاره تا متن و محتوای دیگه.

ویدئو مارکتینگ برای چه کسب و کار
ویدئو مارکتینگ برای چه کسب و کار

معایب ویدیو مارکتینگ

ارائه‌ی ویدیو مارکتینگ همیشه با موفقیت کامل همراه نیست ممکنه معایبی رو هم داشته باشه:

  • سرعت پایین دانلود؛ به دلیل سرعت کم اینترنت بهتره با حفظ و رعایت کیفیت محتوای ویدیو، یه کم از حجم اون رو کم کنین.
  • سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی برای بازاریابی وجود داره. ممکن ویدیو مارکتینگ شما قابل به نمایش در اومدن تو همه‌ی اون شبکه‌ها نباشه. پس بهتره ویدیوی خودتون رو به چندین مدل مختلف از جهت فرمت، سایز و حجم تهیه کرده تا با رسانه‌هایی که برای منتشر کردن تبلیغ خودتون مدنظر گرفتین تناسب و سنخیت داشته باشه و اونا به راحتی بتونن ویدیو شما رو برای کاربران به نمایش دربیارن.

موضوعات جذاب در ویدئو مارکتینگ

  • ویدیو رویدادها
  • ویدیوی معرفی محصولات و خدمات
  • ویدیوی توضیحی
  • ویدیویی که راهنمای نحوه انجام کار رونشون ‌میده
  • ویدیوی مصاحبه‌های تخصصی
  • ویدیوهای زنده
  • انیمیشن‌ها و غیره.

 راهبردهای ویدئو مارکتینگ چیه؟

 استراتژی یا راهبرد ویدیو مارکتینگ، مثل تمامی کمپین‌های بازاریابی دارای هدف مشخصیه. این استراتژی به شما یادآوری می‌کنه تا هدف‌گذاری، فرآیند تولید، بودجه‌ها، مخاطبین هدف، زمان‌بندی و غیره رو مشخص و بعد مدنظر داشته باشین.

استراتژی ویدئو مارکتینگ
استراتژی ویدئو مارکتینگ

 به دلیل متفاوت بودن پرسونای کاربران رسانه‌های اجتماعی، استراتژی ویدیو مارکتینگ هم باید متفاوت باشه. به یه شبکه بسنده نکنین؛ برای معرفی برند کسب و کارتون از این شبکه‌های مختلف اجتماعی بهره ببرین: لینکدین اینستاگرام، فیسبوک و…

تبلیغ کننده‌ی کسب‌وکار باید، در ویدیو مارکتینگ خودش این استراتژی‌ها رو دنبال کنه:

  • مشخص کردن اهداف
  • پیدا کردن مخاطبین هدف
  • نوآوری و خلاقیت ویدیو
  • تعیین بودجه
  • معلوم و واضح بودن داستانی که قراره تو ویدیو مارکتینگ بیان بشه
  • کمک گرفتن از تقویم برای تولید و ارائه ی محتوا ها به سطوح گسترده ی شبکه‌های اجتماعی

استفاده از دوربین موبایل:

دوربین موبایل برای تهیه ویدئو در ویدئو مارکتینگ مناسب است. با پیشرفت فناوری و بهبود دوربین‌های موبایل، می‌توان با استفاده از دوربین موبایل ویدئوهای با کیفیت بالا و حرفه‌ای تهیه کرد. همچنین با دسترسی آسان به دوربین موبایل، می‌توان به سرعت و با هزینه کم، ویدئوهای مختلفی را تهیه و در ویدئو مارکتینگ استفاده کرد.

بهتر است قبل از شروع به تهیه ویدئو با دوربین موبایل، به مواردی مانند نورپردازی، صداگیری، زاویه دید و… توجه کنید و با توجه به نکات مهم تهیه ویدئو، ویدئوهای با کیفیت و حرفه‌ای تری تهیه کنید. همچنین می‌توانید از لوازم جانبی مانند ترازوی دوربین، میکروفون خارجی و… استفاده کنید تا بهبود کیفیت تصویر و صدا را بیشتر کنید.

برای شبکه های اجتماعی چه نوع ویدئویی مناسبه؟

نوع ویدئویی که برای شبکه‌های اجتماعی مناسب است، بسته به هر شبکه متفاوت است و بهتر است با توجه به خصوصیات هر شبکه، ویدئوهای مختلفی را تهیه کنید. با این حال، در کل، ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی موفق هستند، شامل موارد زیر هستند:

  1. ویدئوهای آموزشی: ویدئوهای آموزشی به دلیل ارائه اطلاعات و محتوای آموزشی جذاب هستند و می‌توانند به افزایش شناخت برند و افزایش تعامل با مخاطبان کمک کنند.
  2. ویدئوهای تبلیغاتی: ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانند به افزایش فروش و جذب مشتریان جدید کمک کنند. با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند کمدی، درام، انیمیشن و… می‌توانید ویدئوهای تبلیغاتی خلاقانه‌ای بسازید.
  3. ویدئوهای شوخی و سرگرمی: ویدئوهای شوخی و سرگرمی می‌توانند به افزایش ارتباط با مخاطبان کمک کنند و باعث افزایش تعامل و بهبود ارتباط با مخاطبان شوند.
  4. ویدئوهای زنده: ویدئوهای زنده می‌توانند به افزایش تعامل با مخاطبان کمک کنند و با ایجاد یک ارتباط مستقیم با مخاطبان، به افزایش اعتماد و ارتباط نزدیک با آنان کمک کنند.
  5. ویدئوهای ارتباطی: ویدئوهای ارتباطی می‌توانند به ارتقای شناخت برند و افزایش تعامل با مخاطبان کمک کنند. به طور مثال، می‌توانید ویدئویی از پشت صحنه تهیه کنید و به مخاطب نمایش دهید.

ویدئو مارکتینگ خوب چگونه شکل می گیرد؟

ویدئو مارکتینگ موفق معمولاً به دنبال رسیدن به یک هدف خاص در کسب و کار است، مانند جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، افزایش شناخت برند و غیره. برای داشتن یک ویدئو مارکتینگ موفق، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  1. شناسایی مخاطب: قبل از شروع به ساخت ویدئو، باید به دقت مخاطب خود را شناسایی کنید. با شناخت مخاطب، می‌توانید محتوای موثر و جذابی را تهیه کنید که باعث افزایش ارتباط بین شما و مخاطبان شما می‌شود.
  2. تولید محتوا: برای تهیه محتوای ویدئویی، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند تولید انواع ویدئوها از جمله محصولات یا خدمات شما، آموزشی، معرفی ویژگی‌های محصولات، تجربه مشتریان و… استفاده کنید. همچنین نباید فراموش کنید که محتوای تولیدی شما باید جذاب، خلاقانه و ارزشمند باشد.
  3. بهینه‌سازی SEO: اگر می‌خواهید ویدئو شما به طور موثر در جستجوی گوگل نمایش داده شود، باید بهینه‌سازی SEO را انجام دهید. برای این منظور، باید از کلیدواژه‌های مهم، عنوان و توضیحات مناسب و برچسب‌های مرتبط استفاده کنید.
  4. اشتراک گذاری: با اشتراک گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های مرتبط، می‌توانید دسترسی بیشتری به مخاطبان خود پیدا کنید و بازخورد بیشتری دریافت کنید.
  5. ارزیابی و بهبود: در پایان،باید میزان بازخورد و تعامل هر ویدئ اندازه گیری شود تا بتوان مقیاسی برای تولید ویدئو های جدید ایجاد کرد.

در ویدئو مارکتینگ اینستاگرام نقش ادیت فیلم چیست؟

بستگی به هدف شما از استفاده از ویدئو در اینستاگرام دارد. در صورتی که هدف شما ارتباط مستقیم و واقعی با دنبال کنندگان شماست، استفاده از ویدئوهایی با ادیت کم و واقعی تر می تواند بهترین روش باشد. در این حالت، ویدئوهایی که شامل محتوای طبیعی و بدون ادیت خاصی هستند، می توانند به شما کمک کنند تا به صورت مستقیم با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنید و به آنها اعتماد بیشتری داشته باشید.

اما اگر هدف شما تبلیغاتی یا تجاری است و می خواهید با استفاده از ویدئوها بازاریابی کنید، استفاده از ویدئوهایی با ادیت خاص و جلوه های ویژه می تواند موثر باشد. در این حالت، می توانید با استفاده از تکنیک های ادیت و جلوه های خاص، ویدئوهایی را تهیه کنید که به شکل بیشتری جذابیت و توجه کاربران را به خود جلب کنند.

به طور کلی، باید توجه داشت که استفاده از ویدئو در اینستاگرام، بستگی به هدف شما دارد و باید با توجه به این هدف، بهترین شیوه استفاده را انتخاب کنید.

چه نوع ویدئویی در ویدئو مارکتینگ تاثیر گذار تر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بیشتر در مورد موضوع و مخاطبان ویدئو صحبت کنیم. با این حال، به طور کلی ویدئوهایی که محتوای خوبی دارند، قابلیت پاسخگویی به نیازهای مخاطبان را دارند و از فناوری‌هایی مانند انیمیشن و گرافیک استفاده می‌کنند، تاثیرگذارتر از ویدئوهایی هستند که فقط از منظر تولید محتوا تولید شده‌اند.

همچنین، استراتژی‌هایی مانند روایت داستان، استفاده از اجرای لحن صحبت کردن و ارائه مطالب به صورت جذاب و شنیدنی، می‌تواند به افزایش تاثیرگذاری ویدئو کمک کند. به علاوه، ویدئوهایی که با دیگر محتواهای مرتبط مثل مقالات، پادکست‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی به طور هماهنگ منتشر می‌شوند، می‌توانند بیشتر به مخاطبان خود نزدیک شوند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

روایت داستان در ویدئو مارکتینگ:

روایت داستان باید به گونه‌ای باشد که بتواند مخاطب را به خود جذب کند و او را در طول داستان با خود همراه کند. برای روایت داستان موفق، به برخی اصول اساسی نیاز است که عبارتند از:

  1. شروع جذاب: برای جلب توجه مخاطب، نیاز است که داستان با یک شروع جذاب و جالب شروع شود.
  2. توجه به جزئیات: برای ایجاد تصویر ذهنی در ذهن مخاطب، باید جزئیات کافی درباره شخصیت‌ها، مکان‌ها و زمان‌های داستان به اشتراک گذاشته شود.
  3. محتوای قابل ارتباط: برای اینکه مخاطبان بتوانند با داستان ارتباط برقرار کنند، باید در داستان موضوعاتی مانند عشق، دوستی، خیانت، تحمل، تلاش، پیروزی و شکست وجود داشته باشد.
  4. توجه به تنش‌ها و رویدادهای ناگوار: رویدادهای ناگوار و تنش‌ها می‌توانند برای جذب توجه مخاطبان و افزایش تعامل در داستان مفید باشند.
  5. پایان با تاثیرگذاری: پایان داستان باید تاثیرگذار و برای مخاطب قابل فهم باشد تا در ذهن او بماند و او را به فکر کردن و اندیشیدن درباره داستان بیاورد.

به طور کلی، روایت داستان باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را به خود جذب کرده، او را درگیر کند و به او ارزش‌هایی مانند احساس، تفکر و تاثیرگذاری را القا کند.

لحن صحبت در ویدئو مارکتینگ:

لحن صحبتی باید با توجه به شرایط و مخاطبان مورد نظر تعیین شود. اگر مخاطبان شما افرادی باشند که در یک محیط رسمی مانند محل کار، دانشگاه یا محیط تجاری هستند، لحن صحبتی شما باید رسمی باشد و باید از لغات رسمی و اصطلاحات مرتبط با حوزه مورد بحث استفاده کنید.

اگر با مخاطبانی در یک محیط غیررسمی مثل جمعی از دوستان، خانواده یا مخاطبان در شبکه های اجتماعی صحبت می‌کنید، لحن صحبتی شما می‌تواند محاوره‌ای و خودمانی باشد و می‌توانید از لغات روزمره و اصطلاحات عامیانه استفاده کنید.

همچنین، در برخی مواقع، می‌توانید از یک لحن صحبتی آمیزشی استفاده کنید که در آن از یک ترکیبی از لغات رسمی و غیررسمی استفاده می‌کنید. این نوع لحن صحبتی به طور کلی می‌تواند برای جذب توجه و ایجاد ارتباط بهتر با مخاطبان مفید باشد.

در هر صورت، لحن صحبتی شما باید به شرایط و مخاطبان مورد نظر شما و هدف صحبت شما بستگی داشته باشد.

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه

نتیجه‌گیری

روزانه، صدها ایمیل تبلیغاتی به دستمون می‌رسه. ممکنه خیلی از اونا به نظرمون جالب و جذاب نیاد، اما همون تبلیغ اگه به صورت یه ویدیوی کوتاه و جذاب ارائه بشه می‌تونه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش نرخ کلیک داشته باشه. موتورهای جستجوگری مثل گوگل، با رتبه‌بندی‌هایی که بر اساس کیفیت و تعداد کلیک‌های بالا انجام میده، همیشه بهترین تبلیغ رو برای کاربران به نمایش در میاره.

ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی به شمار میاد؛ این نمایش، تعامل چشم تو چشم رو به دنبال داره که می‌تونه باعث جلب اعتماد مشتری و در نهایت کسب اعتبار بیشتر برای کسب‌وکارتون باشه.

اگه تولید این‌گونه ویدیو‌ها هر از گاهی ادامه پیدا کنه؛ تا اطلاع رسانی و آموزش مخاطبین رو به روز رسانی کنه، قطعاً اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت و مسلماً ویدیوی شما توسط خود مخاطبین تو شبکه‌های مختلف اجتماعی دست به دست می‌شه و موفقیت کاری خوبی رو نصیب‌تون می‌کنه.

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x