جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فیلترینگ اینستاگرام و راه حل برای فروشگاه اینترنتی، در بحران اینترنت

فهرست مطالب

فیلترینگ اینستاگرام . کسب و کار باهوشانه

فیلترینگ اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، برای هر منظوری که باشه، مستقیما روی کسب و کارهای آنلاین اثر گذاره. فیلترینگ اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مشابه، باعث نمیشه مردم از شبکه ها و پلتفرم های داخلی استفاده کنن. یکی به خاطر عدم دارا بودن مشخصات فنی بالا و دیگری به علت عدم اعتماد و محبوبیت اونها!!!

فیلترینگ اینستاگرام
فیلترینگ اینستاگرام

شاید تاثیری که فیلترینگ اینستاگرام روی کسب و کارها داره، با فیلتر شدن هیچ پلتفرم دیگه ای قابل مقایسه نباشه. برای کم کردن اثر مخرب این بحران راه حل هایی وجود داره.

فیلترینگ اینستاگرام و فروشگاه اینترنتی

در اینستا گرام، به جز مطالب جالب و سرگرمی و خبری و … حدود ۴۲۰ هزار آنلاین شاپ وجود داره. ( فقط اونایی که فروش دارن، یه سری هم هستن که زیاد فروش نداشتن).حدود ۳۰ همت ( ۳۰هزارمیلیارد تومان) گردش مالی این فروشگاهها بود.هر چند آمارهای موجود در ایران خیلی دقیق نیستن، اما میشه گفت حدود ده میلیون نفر در این سیستم شاغل بودن.

الان فیلترینگ باعث شده یه سری اصلا نتونن بیان اینستاگرام! فعالیت های کسب و کاری در اون محدود بشه و… خب این هم کار فروشندگان اینستاگرامی رو دچار مشکل شدید کرده، هم خریداران مث قبل نمی تونن خرید کنن. هم روی تولید کننده ها اثر گذاشته.از طرفی شبکه های اجتماعی با معیشت مردم گره خورده!

منتظر رفع فیلتر بمونیم؟ تاکی؟

اگه می دونستیم این فیلترینگ اینستاگرام، دو روز، یه هفته یا… طول می کشه، خوب بود. اما اینو نمی دونیم. تازه نمی دونیم اصلا رفع فیلتر میشه یانه؟

کلا ما تو این پلتفرم ها یه غرفه اجاره کردیم. ممکنه صاحب پلتفرم قوانین خودش رو عوض کنه. ممکنه دولتها و قوانین در نحوه ی استفاده یا اصلا استفاده یاعدم استفاده از این پلتفرم ها تصمیماتی بگیرن. پس تا اینجای کار که ما نمی تونیم مداخله کنیم، صحبتی هم نداریم.

اما ما می تونیم استراتژیک فکر کنیم. از بودن این پلتفرم ها نهایت استفاده رو می بریم. ولی کانالهای ارتباطی با مشتریان خودمون رو بیشتر می کنیم. تا نبودنشون کمترین مشکل رو برامون ایجاد کنه.

راهکار مقابله با بحران اینترنت در کسب وکار آنلاین:

شایدبا فیلتر شدن و حذف پلتفرم ها، مشکل راه های ارتباطی با مشتریان بیشترین نمود رو داره. اما در واقع ضعف برنامه ریزی و استراتژی صاحب کسب و کار هم مزید بر علت بوده. راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام ( نه فروش ) انقدر راحته که دیگه به فکر کانال دیگه نمی افتادیم. اما حالا…

ما هم اول مشکل شبکه ارتباطی و راه حل جایگزین رو بررسی می کنیم و بعد بحث برنامه ریزی و استراتژی.( هر چند مهم تره)

وب سایت با هاست داخلی :

اینستاگرام یه دفتر کار دائمی بود. همیشه باز بود و همیشه پاسخگو. تنها چیزی که می تونه این کار رو برامون بکنه وب سایت هست. یه وب سایت که زود درست شه. (اینجا ما براتون دو روزه سایت راه می اندازیم )سریع لوود بشه. زیبا باشه. کاربردی باشه. فروشگاه رو داشته باشه. جای تماس و ارتباط با مشتری داشته باشه. امکان قرار دادن تصویر و ویدئو داشته باشه و…

در موبایل به خوبی نمایش داده بشه. ( ریسپانسیو باشه!)

البته اون خاصیت سرگرمی و رفتن به صفحات و استوری های افراد مختلف، در وب سایت به راحتی انجام نمیشه که خُب به خاط ماهیت وب سایته. ( ما بیشتر روی جنبه تجاری اون تمرکز می کنیم)

در اینجا یه سری از امکانات اینستاگرام رو با جایگزین اون تو وب سایت،مقایسه می کنم.

  • قرار دادن تصویر و توضیحات محصول. این ویژگی در وب سایت راحت تر از اینستاگرام انجا میشه.قیمت و تخفیف و… میشه بهش اضافه کردن. میشه دسته بندی محصول داشت. امکان خرید آنلاین و اتصال به درگاه هم وجود داره.
  • قرار دادن ویدئو در وب سایت. این کار هم به سادگی در وب سایت قابل انجام هست. ضمن اینکه محدودیت کپی رایت اینستاگرام وجود نداره. ضمن اینکه پلتفرم های جانبی و کمکی مثل آپارات را می توان به وب سایت متصل نمود. تا ویدئو ها در وب سایت و آپارات نمایش داده بشه ولی روی سرعت سایت تاثیر منفی نگذاره.
  • دایرکت اینستاگرام . در وب سایت فرم تماس ایجاد میشه که مشتری می تونه مثل کاری که تو دایرکت انجام می داد، اینجا با شما در تماس باشه. این ارتباط به ایمیل و یا از طریق sms قابل انتقال است.
  • استوری اینستاگرام. با قرار دادن یک اسلایدر در هدر سایت، ( هر چند من زیاد موافق نیستم) میشه اتفاقات و ایونت هایی که نیاز به اطلاع رسانی داره، رو اعلام کرد. در نسخه موبایل هم به خوبی نمایش داده میشه. اما خب از لحاظ تعداد استوری در اینستاگرام محدودیت زیادی وجود نداشت. اما اینجا تعداد تصاویر زیاد حوصله سر بر میشه.
  • پست های اینستاگرام. در وب سایت شما می تونید مطالب جالبی که دارید رو در قسمت بلاگ منتشر کنید.( با عکس و ویدئو و….) اما خب جذابیت پست های ویدئویی و تصاویر زیبا در اینستاگرام بیشتره.
  • اکسپلور اینستاگرام. در اینشتاگرام رفتن به اکسپلور خیلی جذاب و مفیده! تعداد افراد بیشتری می تونن ما رو ببینن. در وب سایت این کار بهتر، دقیق تر و ماندگار تر انجام میشه. با کمک سئو می تونین ، مطالب ، ویدئوها ، عکس ها و محصولاتمون رو به افراد زیادی نشون بدیم. اگه فرآیند سئو به درستی انجام شه، مطالب ما به خوبی در گوگل ایندکس میشه. پس هر کسی از سرچ گوگل و موتورهای جستجو استفاده کنه می تونه ما رو ببینه.
  • تبلیغات. تبلیغات در اینستاگرام ارزونتره اما تقلب در اون خیلی زیاده!!! دروب سایت با تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات کلیکی در یکتا نت و سنجاق و مدیا اد و… می تونه به بیشتر دیده شدن مطالب کمک کنی.
  • مدت زمان راه اندازی. اینستاگرام ، تا اراده کنی یه صفحه درست می کنی اما اینکه مخاطب داشته باشه طول می کشه. اما تو وب سایت راه اندازی سایت یه ذره طول می کشه.( ما دو روزه سایت راه می اندازیم ) اما جذب مخاطب تدریجی و بهتره. ( البته با رعایت اصول سئو).

فیلترینگ اینستاگرام و پیام رسانها و سایر پلتفرم ها:

هر بار یکی از پیام رسانها فیلتر میشه. این بار با فیلترینگ اینستاگرام، واتس اپ هم فیلتر شد. اما تلگرام با توجه به استفاده از تکنولوژی بلاکچین، انگار قابل اعتماد تره. ضمن اینکه امکانات تلگرام خیلی زیاده و.. پس در زمان فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام رهم می تونه کمک خوبی به کسب و کار ما بکنه.

از طرفی آپارات، به عنوان پلتفرم پخش ویدئو، همیشه یه ابزار کمکی برای وب سایته. هرچند خودش به تنهایی نمی تونه همه ی نیازهای کسب و کار ما رو برآورده کنه.

پنل های ارسال sms هم برای بازاریابی خوب هستن. این روزها خیلی ها دریافت sms تبلیغاتی روی موبایل رو مسدود کردن. با این حال هنوز اگه sms مارکتینگ و کار پشتیبانی و باشگاه مشتریان اگه با پنل sms انجام شه، می تونه خیلی برامون مفید باشه.

فیلترینگ اینستاگرام و برنامه ریزی برای فرار از بحران:

معمولا اتفاقات ناگهانی مثل فیلترینگ اینستاگرام، ممکنه برای کسب و کارمون بحران ایجاد کنه. چون ما رو در شرایط ناپایدار و خطرناک قرار می ده.فیلترینگ اینستاگرام باعث شد این زنگ خطر باز به صدا دربیاد. باید یه برنامه ی مناسب و استراتژی درست برای کسب و کار داشته باشیم. مواقعی مثل حالا که فیلترینگ اینستاگرام باعث شده مشترها و مراودات کمتر بشه، بهترین زمان برای این برنامه ریزی هست. هم از وضعیت فعلی خارج بشیم و هم برای آینده آماده بشیم.

در برنامه ریزی باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:

  • عدم تعامل با مخاطبان همیشه باعث شکست میشه.
  • برای فرار از بحران نیاز به درک تغییرات بازار داریم.
  • توجه به باشگاه مشتریان و ارتباط با مشتری.
  • قیمت گذاری دقیق با توجه به شناخت بازار
  • توجه به کیفیت خدمات و نیازهای مشتری
  • استفاده از اصول بازاریابی و تبلیغات و تکنیک های آن
  • راه اندازی کمپین های هدفمند ( آگاهی از برند. بازاریابی و فروش . روابط عمومی)
  • و…

اگه در این زمینه مشکل داری، برام بنویس حتما تا جایی که بتونم کمک می کنم.

می تونی به قسمت راه اندازی وب سایت هم بری تا برات ظرف یکی دو روز وب سایت راه بندازیم. برای بقیه کارها هم برنامه ریزی کنیم. تا از فیلترینگ اینستاگرام کمترین ضرر رو ببینید.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x