جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه اندازی کار و فرآیند بهینه سازی و سوددهی کسب و کار

فهرست مطالب

راه اندازی وب سایت . استراتژی موفقیت

راه اندازی کار  نیاز داره اول ایده پردازی کنی . از ایده ها ، یکی رو انتخاب کنی . برای اون هدفگذاری کنی.بعد استراتژی رسیدن به اون هدف رو مشخص کنی و بعد به مرجله ی اجرا برسی. در مرحله ی اجرا باید از ابزارهای موجود بهترین استفاده رو بکنی.

راه اندازی وب سایت . استراتژی موفقیتراه اندازی کسب و کار و فرآیند راه اندازی کسب و کار

گام اول . ایده پردازی

برای ایجاد تغییر در زندگی نیاز به ایده پردازی و خلاقیت داریم.فکر هایی که به ذهنت می رسه هر کدوم یه ایده است.ایده ها وقتی درباره حل یه مشکل یا بهتر کردن روند انجام اون باشه یا بتونه یه کالا یا خدمت یا روش جدید ایجاد کنه،بهش می گن ایده ی خلاق.ایده پردازی و خلاقیت به سلسه فعالیت ها ، از زمان خلق ایده تا به اجرا در آوردن اون!اگه فقط یه ایده ی قشنگ داشته باشیم و اجرا نشه ، فقط رویاپردازیه.

هر چند ما برای ایده پردازی و خلاقیت ، نیاز به رویا پردازی هم داریم.همه ی آدم ها در زندگی ، تحصیل ، کسب و کار ، بازاریابی ، تبلیغات ، و…نیاز به ایده پردازی و خلاقیت دارن.تو قسمت آموزش فیزیک باهوشانه هم تا حدود زیادی بر مبنای ایده پردازی و خلاقیت حل مسئله کار می کنیم.من اینجا تلاش می کنم روند علمی و عملی ایده پردازی رو بهتون بگم و کمک کنم خلاقیت شما بالا بره. .

گام دوم . هدفگذاری ، برنامه ریزی ، تحلیل

در هر کسب و کاری ، نیاز داریم اول بدونیم کجا هستیم. قراره کجا برسیم.برای رسیدن به هدف چه ایزارهایی داریم . از ابزارها و بازوهایی که داریم ، با چه استراتژی استفاده کنیم.از لحاظ  نیروی انسانی ، امکانات سخت افزاری ، امکانات مالی و… کجاییم.بهترین روش استفاده از امکانات موجود چیه؟ حالا پلن دیجیتال مارکتینگ خودمون رو بر این اساس بنا کنیم.پس استراتژی کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ را بر اساس یک بیزینس پلن دقیق ، منعطف و بر اساس شرایط موجود بنا کنیم.

این استراتژی موفقیت ما  باید بسیار باهوشانه باشه.

گام سوم . شروع کسب وکار

کسب و کار موفق ، شاید یکی از بزرگترین اهداف هر فرد باشه.شاید قسمتی از پروژه ها و فعالیت های اجتماعی ، تحصیلی و…هر شخص در جهت ایجاد و یا بهبود بیزینس باشه.در این قسمت اطلاعات پایه برای شروع و راه اندازی کار و کسب ارائه می شه.همچنین تلاش می کنیم در جهت بهبود عملکرد و تعیین استراتژی  تجارت ، اطلاعات مفیدی ارائه کنیم.استراتژی موفقیت باید یه مسیر روشن از لحظه ی ورود به مدرسه ارائه کنه،تا با این استراتژی از کنکور عبور کنیم،انتخاب رشته ی مناسب داشته باشیم،ادامه تحصیل بدیم ،یه استارتاپ  وشغل  جدید ایجاد کنیم ،

وارد بازار کار بشیم،در نهایت با بازاریابی مناسب و با استفاده ار تبلیغات استراتژیک به موفقیت فردی و اجتماعی و شغلی برسیم.راه اندازی کار جدید و سود آور و یا بهبود عملکرد  در شغل  فعلی از اهداف ماست و سعی می کنیم در این صفحه ، به این موضوع بپردازیم

گام چهارم . دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی در زندگی همه نفوذ کرده. هر کس در زندگی روزمره به نحوی با دیحیتال مارکتینگ سرو کار داره.
هر روز یه عالمه از زمان هر فرد در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می گذره. بیشتر خریدها اینترنتی شده.
بیشتر اطلاعات و مشاوره ها اینترنتی شده.دیگه به جای تبلیغات سنتی ، همه ی تبلیغات به صورت دیجیتالی و اینترنتی انجام میشه.

تولید محتوا و استفاده از محتوا بسیار پر رونق شده.هر روزه تعداد زیادی ایمیل و sms دریافت می کنیم.خدمات شرکت ها و موسسات به طور چشمگیری به اینترنت منتقل شده.

تولید محتوا :

تولید محتوا ، یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی است.با  انتشار محتوا نشون می دی چی بلدی.به مردم کمک می کنی تا از سردر گمی بیرون بیان.اطلاعات مفید و درست بهشون می ده.سطح سواد و آگاهی رو بالا میبره.تولید محتوا هم به کسب و کار کمک می کنه و هم به مردم.هویت و اعتبار کسب و کار و برند رو بالا می بره.در اصل با اشتراک گذاری محتوای مناسب در قدم اول در جهت مسئولیت اجتماعی قدم بر می داریم.البته محتوای خوب و به درد بخور . می گن در دیجیتال مارکتینگ ، محتوا پادشاه است.

سئو و بهینه سازی

سئو و سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم و کلیدی است.شاید بشه گفت مهم ترین بخش در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی و اینترنتی ،مبحث  بهینه سازی است.برای اینکه بتونی محصول و خدماتی که داری رو بفروشی ، اول باید دیده بشی.هرچقدر محصولات و خدماتی که داری خوب باشه ،تا زمانی که مردم نبیننت ، فایده ای نداره.با  این کار ، موتورهای جستجو نظیر گوگل به راحتی پیدات می کنن و به مشتریان نشان می دهند.سئو یا search engine optimization یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوی اینترنتی.

تبلیغات دیجیتالی

تبلیغات دیجیتالی و  بازاریابی دیحیتالی کم کم جای سایر روش ها رو می گیره.بازاریابی ایمیلی فبازاریابی از طریق تلفن همراه .همه و همه جای تبلیغات سنتی رو گرفته.دیگه پخش تراکت و چسبوندن پوستر مثل قبل نمی تونه کارساز باشه.امروزه ما دائم در تلفن همراه و موبایل خودمون ، پیام ها رو دریافت می کنیم.تلویزیون های اینترنتی و شبکه های پخش فیلم یه قسمت زیادی از تبلیغات رو به عهده گرفتن.شاید متقاضای این شبکه ها از تلویزیون و رادیو بیشتر شدن.

تبلیغات در موتور های جستجو ، ایمیل مارکتینگ و…تبلیغات دیجیتالی قابل کنترل تر ، کم هزینه تر

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی ، بخش بزرگی از زندگی را در برگرفتن.اینستاگرام ، فیس بوک ، لینکدین ، پینتراست و….شبکه های اجتماعی که به اشتباه فضای مجازی گفته می شن.شبکه های اصطلاحا مجازی  و سوشیال مدیا ها ، یه دنیای واقعی هستن.دنیای واقعی واقعی واقعی.تو این شبکه ها همون کاری رو می کنی که دوست داری.هرجایی میری که دوست داری . چیزی رو دنبال می کنی که دوست داری.پس همون تصمیمی رو می گیری که دوست داری.پس می تونیم از ظرفیت های موجود در اینجا استفاده کنیم.به شرط اینکه دانش اون رو کسب کنیم

گام پنجم . بازاریابی

بازاریابی و کسب و کار وقتی رونق داره که مشتری داشته باشه،برای پیدا کردن مشتری نیاز به بازاریابی داره.مفهوم بازاریابی امروز ه یه ذره پیچیده تر شده و یه قسمت اساسی از استراتژی موفقیت رو به خودش اختصاص می ده.بازاریابی و مارکتینگ یعنی مشتری های جدید و بازارها ی جدید ایجاد کنی.یه سیستم استراتژیک برای نگهداری مشتری های قدیمی ایجاد کنی و وفاداری مشتری رو بالا ببری.تبلیغات خوب هم یه ابزار مناسب برای بازاریابی به حساب میاد.

( قدیم تا می گفتی بازاریابی ، فقط می گفتن تبلیغات!)

الان بازاریابی شاخه ها و متدهای مختلفی داره که در اینجا تلاش می کنم اطلاعات مناسب و به روز ، در اختیارتون قرار بدم.بازاریابی دیجیتال ،  سنتی ، شبکه ای ، چریکی ، مویرگی و…همه با سایر مفاهیم کسب و کار آمیخته شده و یک شبکه ی گسترده ایجاد نموده است.بازاریابی یک علم پیچیده و گسترده  در فضای کسب وکار است.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x