جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزها یا تِرید کردن

فهرست مطالب

خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزها یا تِرید کردن بیت کوین و اتریوم و… چارچوب  و قوانین خاص خود را دارد. برای ورود به این بخش از تجارت الکترونیک ، مانند همه ی کسب و کارها باید قوانین و مقررات آن را به درستی بدانید تا کمترین ضرر متوجه شما و پولتان شود. سرمایه گذاری بیت کوین می تونه یک تجارت پرسود باشه.
خرید و فروش بیت کوین
خرید و فروش بیت کوین هم مثل استخراج ( ماینیگ ) این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده.  تجارت ارز دیجیتال  تا حدودی مثل بورس تابع نوسانات بازار هست . با این تفاوت که پیشنه ی معاملات اهمیت زیادی نداره. باید با استراتژی مناسب وارد بازار شد و با دقت تحولات بازار را در نظر گرفت.

نحوه ی خرید و فروش بیت کوین:

تا اینجا متوجه شدیم که بیت کوین یک سرمایه است که فیزیکی نمیباشد و به صورت دیجیتالی انتقال مییابد. خرید بیت کوین به واسطه سایت های فروشنده و یا از طریق دیگر افراد صورت میگیرد. ما میتونیم از طریق راه های متفاوت مثل: کارت های اعتباری , حساب های اینترنتی  ویا با دیگر ارزهای دیجیتال از سایت های موجود یا افراد حقیقی بیت کوین بخریم.

مراحل خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال:

نصب کیف پول یا والت
پیداکردن فروشنده معتبر
بررسی بازار و نوسانات
استراتژی خرید
انتقال پول به فروشنده و ارسال آدرس کیف پول
انتقال کوین از فروشنده به والت شما
ما برای نگهداری بیت کوین ها ی خریداری شده به یک وسیله یا فضایی احتیاج داریم, به جایی که بیت کوین ها رو ذخیره و نگهداری کنیم ” والِت ” یا ” کیف پول” میگیم که در واقع  یه جور حساب بانکی هست.

کیف پول ها انواع مختلفی دارند و ما میتونیم اون ها رو در گوشی و یا کامپیوتر نصب کنیم و مورد استفاده قرار بدیم. پس از اینکه  کیف پول رو نصب کردیم موقع خرید بیت کوین لازم هست که آدرس اون رو در اختیار فروشنده قرار بدیم. موقع خرید بیت کوین فروشنده های معتبر از ما درخواست احراز هویت از طریق مدارک شناسایی دارند ، که این کار به دلیل کاهش خطر کلاهبرداری های احتمالی هست، مانند :
۱.هک شدن کارت ها یا حساب های بانکی
۲.پولشویی ها
۳.فرارهای مالیاتی
۴.سرقتی  بودن بیت کوین ها
۵. به نیت کلاهبرداری و اجتناب از ارسال بیت کوین

بهترین سایت ها ی خرید و فروش بیت کوین:

سایت ها و صرافی های آنلاین زیادی به خرید و فروش بیت کوین می پردازند . شاید معتبرترین این سایت ها به صورت زیر باشد.
coinbase
bittylicious
coincorner
bitbargain
BitQuick
localbitcoins
متاسفانه به علت تحریم های بین المللی ، کاربران ایرانی به طور مستقیم اجازه خرید بیت کوین از هیچ یک از سایت های معتبر ذکر شده را ندارند ، فقط تنها در سایت جهانی لوکال بیت کوینز که در بالا ذکر شد ، خریداران و فروشندگان ایرانی اجازه خرید و فروش بیت کوین را دارند.

در این سایت فروشندگان و خریداران ارزهای دیجیتال از سرتاسر دنیا اجازه ثبت نام دارند و به معامله بیت کوین های خود میپردازند.
در این سایت از روش های مختلفی برای پرداخت میتوانیم استفاده کنیم:
۱.  پی پال
wire transfer  .۲.وایر ترنسفر
western Union   .۳.وسترن یونیون
۴.  پرداخت از طریق پول نقد
webmoney   .۵. وب مانی
۶.  پرداخت از طریق ایمیل
ما میتونیم در این سایت فروشندگان معتبر ایرانی رو جست و جو کنیم ، و بعد از احراز هویت ، از طریق کارت بانکی به فروشنده ریال بدهیم و بیت کوین دریافت کنیم.

امنیت معاملات و کیف پول در خرید و فروش بیت کوین:

نکته مهمی که باید رعایت کنیم این است که ما مسؤول نگهداری از دارایی های خودمان هستیم ، مثلا اگر هکری از حساب بانکی ما دزدی کند بانک مرکزی موظف میباشد که پول ما را بدهد ولی اگر کیف پول ما سرقت شود و بیت کوین ها دزدیده شوند پیگیری آن غیر ممکن و یا به شدت سخت است. پس بهتر است از کیف پول نسخه پشتیبان تهیه کنیم تا در صورت گم شدن رمز آن یا خراب شدن دستگاهی که برنامه را روی آن نصب کردیم بتوانیم بیت کوین ها را بازگردانیم.


در واقع بیت کوین مانند سایر ارزهای جهان مشمول قوانین تضمین پول نیست . اگر از کیف پول ما سرقتی اتفاق بیفتد به علت عدم امنیت و یا شناسای رمز ما ، هیچ ضمانتی برای برگرداندن بیت کوین ها وجود ندارد . گاهی صرافی ها و یا کیف پول های معروف دنیا در صورت هک اکانت پول را برمیگردانند اما در واقع هیچ اجبار قانونی برای این موضوع ندارند.
راه دیگری برای تهیه بیت کوین وجود دارد و آن استخراج بیت کوین است که این روش به سال های گذشته که بیت کوین دارای تراکنش های مالی زیادی نبوده و محاسبات تراکنش های آن راحت تر بوده برمیگردد.

استخراج بیت کوین به سخت افزار های خیلی قدرتمند احتیاج دارد در واقع هر چه زمان میگذرد تراکنش ها بیشتر میشود و استخراج بیت کوین روز به روز سخت تر میشود و همین امر ارزش بیت کوین را در آینده بالاتر و بالاتر میبرد وبه موازات آن سخت افزارهای قدرتمند وارد بازار میشوند.

نحوه فروش بیت کوین :

معمولا افرادی که بیت کوین می خرند به مرور زمان یاد میگیرند چطور بفروشند .چون در واقع میتوانند آن را به همان جایی بفروشند که خریده اند.
۱.به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید.
۲.به یک شخص که خریدار بیت کوین است مراجعه کنید.
در روش اول یک صرافی ارز دیجیتال (یک سایت آنلاین است)، که معتبر و شناخته شده است را پیدا میکنیم ، در آن سایت ثبت نام میکنیم سپس بیت کوین ها را برای آن ارسال کرده  و سرانجام صرافی پول رایج مثل ریال را به حساب بانکی ما واریز میکند و یا معادل آن ارز دیجیتال دیگری را در کیف پول ما قرار میدهد.


با یک جست و جوی ساده صرافی ارز دیجیتال را میتوانیم پیدا کنیم ولی نکته مهم بررسی اعتبار و قیمت های موجود در آن صرافی میباشد .
در روش دوم ریسک بیشتری وجود دارد زیرا تراکنش های بیت کوین برگشت ناپذیر هستند و اگر ما بیت کوین را برای شخص پرداخت کنیم و او پولی به ما ندهد شرایط سخت میشود و امکان پیگیری قانونی وجود دارد ولی بسیار زمان بر و طولانی است و در بیشتر موارد به پول دست پیدا نمی کنیم.

 فروش بیت کوین به یک فرد حقیقی :

۱.به سایت های معامله بیت کوین مراجعه کنیم و فروشندگان معتبر را پیدا کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.
۲.پیدا کردن فروشنده بدون مراجعه به سایت های معتبر مانند آشنایی در گروه های تلگرامی و یا معرفی از طریق دوستان که این روش به علت احتمال کلاهبرداری توصیه نمیشود.
در روش اول به سایت های معتبر ذکر شده مراجعه میکنیم ، در این سایت ها خریداران و فروشندگان  حضور دارند که تبلیغات خرید و فروش  بیت کوین های خود را میفرستند.

وب سایت معاملاتی خریداران و فروشندگانی که سابقه خرید و فروش خوبی دارند را به ترتیب اولویت بالاتر از بقیه  قرار میدهد و ما میتوانیم از میان تبلیغ کنندگان معتبر یکی را انتخاب کنیم و به راحتی و اطمینان به عدم وجود کلاهبرداری با آن معامله کنیم .
در روش دوم باید حتما به اعتبار فروشنده پی ببریم و بیت کوین ها را برای افرادی که اعتبار آنها شناسایی نشده ارسال نکنیم چون ممکن است دچار سوء استفاده شویم .

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x