گام چهارم – استراتژی من برای ساخت برند شخصی

همیشه می بینیم که افراد خاصی تو رشته ی ما از هیچ، به شهرت زیاد می رسند. این افراد باهوش خاص هم نبودن. اما استراتژی های مختلفی رو برای پیداکردن بهترین راه امتحان کردن.

اگه بدونیم و باور کنیم چی کار می خوایم انجام بدیم. کارمون ساده میشه. ممکنه مشکلاتی هم در سر راه ما باشه. ام به راحتی می تونیم اونها رو حل کنیم.فقط یادتون باشه در اون زمینه که می خوایم برند شخصی خودمون رو بسازیم باید دانش واقعی داشته باشیم.

قراره که از مرحله ی گمنامی به شهرت برسیم. پس باید بدونیم کجاییم و به کجا قراره برسیم. در این راه ابزارهایی لازم داریم که شاید مهم ترین و اساسی ترین اونها بازرایابی محتواست.

البته باید بدونیم و به درستی درک کنیم، که این فعالیت در چه سطحی قراره انجام بشه. داخل شرکت خودمون، در بین دوستان، در یک صنف خاص، در شهر ، در کشور و….

یک برند شخصی خوب می تونه علاوه بر افزایش اعتماد به نفس ما، سطح درآمدمون رو هم بالا ببره.

نوشتن کتاب و مقاله ، داشتن وب سایت شخصی ، ارائه سخنرانی و وبینار، ارائه ی راهکارهای کاربردی، استفاده از سئو و… همگی تاثیر گذار در ایجاد هویت برند شما هستند. درصد استفاده از هر کدوم بنا به شرایط تغییر کنه. اما در نقش یه معلم و رهبر باید به ساده ترین زبان و شکل ممکن این ارائه انجام بشه.

این ساخت هویت در سه فاز انجام خواهد شد:

  • تعیین استراتژی
  • راه اندازی زیر ساخت ها و تهیه ابزارها
  • توسعه مهارت ها
  • بازه زمانی راه اندازی و اجرا

باید یک وعده و قول برای برندخودمون داشته باشیم تا از طریق اون مردم بفهمند دقیقا ما چه می کنیم.این وعده باید کوتاه ، شیوا و دقیق باشه.بر اساس این وعده شخصیت برند رو ساخته و بر اساس این شخصیت باید نسخه بازاریابی رو تهیه کنیم.

استراتژی برند مهم ترین راه برای ایجاد هویت برند منحصر به فرده. زیرا کاملاً بر اساس اهداف، باورها و ارزش های ماست.مواردی مانند لوگو، رنگ ها و شعار برند خود هم مهم هستند.اما، استراتژی برند در مورد مفاهیم عمیق تر از جمله وعده ها، شخصیت و روانشناسی کارماست. وعده دادن و عمل به وعده ها می تواند شهرت و سهم بازارمارا افزایش دهد. از طرفی ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد می تونه وفاداری مشتری را ایجاد کند. در همین حال، یادگیری ترجیحات و رفتارهای مخاطب هدف می تواند افزایش تعامل را آسان تر کند.