جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش اصول تبلیغات کلیکی و کار با پنل ادنتورک ها ۲۰۲۲

فهرست مطالب

آموزش تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی به تبلیغاتی گفته میشه که از تبلیغ دهنده در ازای هر کلیک روی تبلیغات اون هزینه دریافت میشه.این تبلیغ نوآوری در صنعت تبلیغات آنلاین حساب میشه. چون تا قبل از این تبلیغ دهنده ها باید بر اساس تعداد نمایش تبلیغ هزینه پرداخت می‌کردند.( البته هنوز هم این روش برای تبلیغات برندینگ . ایجاد آکاهی موثر هست.)

در اینجا سعی می کنم علاوه بر توضیح ویژگی های هر روش، نحوه ی ایجاد و کار با پنل های پر استفاده مثل یکتانت، سنجاق، مدیااد، صباویژن رو هم توضیح بدم. توضیحاتم رو روی پنل یکتا نت که جامع تر هست ارائه می دم.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی روش مناسبی هست . قبل تر از اون با اجاره ماهیانه و ثابت یک جایگاه تبلیغاتی معین کالا یا خدمات خودشان را تبلیغ می کردند و هزینه بالایی را برای آنها به ارمغان داشت. در این روش متاسفانه اثربخشی کمی حاصل می شد.( تبلیغات بنری) به مرور زمان بیشتر تبلیغ دهنده ها به دنبال سود بیشتر و بازدهی بالاتری بودند و تبلیغات خودشون رو به این شکل درآوردن. در حال با پیشرفت تکنولوژی هنوز هم این شیوه قدیمی و سنتی تبلیغات بین صاحبان کسب و کار رواج دارد و برای آن ها محبوب هست.

تبلیغات کلیکی هدفمند:

با استفاده از تبلیغات هدفمند، میتونیم روی تبلیغاتی که نمایش میدیم محدودیت های جغرافیایی اپراتور و یا دستگاه‌های مختلف را در نظر بگیریم.از طرفی می تونیم تعیین کنیم که تبلیغ به چه کسانی نمایش داده بشه.پس به ما این امکان داده میشه که با ابزارهای مختلف به صورت کاملاً دقیق میزان بازگشت سرمایه خودمون،و همینطور فاکتورهایی که در نظر داریم رو اندازه گیری کنیم.

در این روش بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی، تبلیغ در صفحات با موضوع مرتبط نمایش داده می شود.

تبلیغات کلیکی

برای داشتن کمپین هدفمند و پر بازده باید به طور مداوم لیدها کنترل شود. لیست سایت ها و پابلیشرهایی که لید با کیفیت دارند، لز لیست پابلیشر هایی که لید نامرتبط و یا تقلبی ( فراد) دارند جدا شوند. پابلیشرهای بی کیفیت در لیست سیاه قرار گیرند.

تبلیغات کلیکی

اگر ما قصد راه اندازی کمپین تبلیغاتی داریم باید به طور دقیق، تنظیمات مختلفی بر اساس نیاز خودمون اعمال کنیم و کمپین هامون رو شخصی سازی کنیم. از طرفی،ما در هر لحظه میتونیم تاثیر تبلیغات کلیدی و تعداد حضور کاربرها در وب سایت خودمون رو ببینیم.بر اساس این تغییرات استراتژی خودمون رو تعیین یا تغییر یا تثبیت کنیم. این تنظیمات برای هدفمند سازی می تونه شامل موارد زیر باشه.

تبلیغات کلیکی رفتار محور:

در این روش بر اساس الگوریتم های موجود ، تبلیغات به صورت کاملا هدفمند نمایش داده میشه. جنسیت ، موقعیت مکانی ، علاقمندیها و… در نظر گرفته میشه.این نوع تبلیغ در تبلیغات همسان و پوش کاربرد زیادی داره.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی کلید واژه:

این نوع تبلیغ در بستر پوش نو تیفیکیشن . همسان به خوبی قابل اجراست. در این روش ، تبلیغ پوش یا همسان ، فقط در صفحاتی با کلمات کلیدی حاص نمایش داده میشه. در این روش از کلمات کلیدی مترادف و مرتبط هم میشه استفاده کرد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی موضوعی:

در این حالت تبلیغ فقط در صفحاتی نمایش داده می شود که با موضوع تعیین شده توسط ما هم خوانی دارد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ:

تبلیغات ریتارگتینگ ، برای هدفگیری مجدد مخاطبان برای تبدیل به مشتری می باشد. این تبلیغ برای کسانی که حداقل یکبار با وب سایت ، یا بنر یا اپلیکیشن شما درگیر بودند، ارسال می شود.یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغات است. با قرار دادن تگ مورد نظر در هدر سایت، مخاطبانی که یکبار وارد صفحه شوند، تگ گذاری می شوند و تا مدتی( در یکتا نت تا ۹۰ روز) در هز صفحه یا سایت که طرف قرار داد یکتا نت یا… هست وارد شوند، تبلیغ شما را خواهند دید.

تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی : 

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد : گوگل ادورز، همسان، بنری، پوش، محصول، ویدئویی ،اقدامی و…

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی گوگل GOOGLE ADWORDS

گوگل بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی و بزرگترین پایگاه معرفی و لینک دهی به سایت های مختلف است.تبلیغات موتور جستجو که در حال حاضر رایج ترین نوع تبلیغات گوگل تبلیغات کلیکی هست که در اون صورت می گیرد. این نوع تبلیغ در صفحات جستجو گوگل ( در پایین یا بالای صفحه ) با دو حرف ad در ابتدای آدرس مشخص میشه.

تبلیغات کلیکی

در این تبلیغ یه رقابت وجود داره. هرکسی قیمت کلیک بالاتری برای تبلیغ در نظر بگیره ، شانس بیشتری داره. ( بید بالاتر)پس برای موضوعات پر مخاطب و ترند ، بودجه ی بیشتری لازمه تا دیده بشی! هزینه هم بر حسب دلار و لیر و درهم و… پرداخت میشه. آموزش گوگل ادز

تبلیغات کلیکی همسان NATIVE

تبلیغات همسان یا همون تبلیغات NATIVE ،هماهنگ با مکان نمایشه! یعنی این مدل تبلیغات در مکان هایی از سایت نشون داده میشه ، که حداکثر انطباق با سایت رو داره.این تبلیغات شامل تصویر و یک متن می باشد. هرچه تصویر رئال تر و عمومی تر باشه که حالت بنر تبلیغاتی نباشه، بازدهی بیشتر خواهد بود.

تبلیغات کلیکی

الان تو سایت های این نوع تبلیغ رو می بینید. اسم این قسمت رو می گن مطالب پیشنهادی، یا از سراسر وب.این روش ، یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات محتواست. مکان نمایش ، به صورت رندوم تغییر می کنه.

تبلیغات بنری کلیکی

در این مدل بنر در یک مکان ثابت نمایش داده میشه. این سبک از تبلیغ هزینه ی بیشتری نسبت به همسان خواهد داشت.اما این مکان ثابت در سایت های پر ببیننده ، بسیار ثمربخش خواهد بود.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی پوش نوتیقیکیشن

تبلیغات کلیکی

در این نوع تبلیغات ، بنر و پیام مربوطه ، روی صفحه ی موبایل و یا دسکتاپ نمایش داده میشه. در این روش پیام ما در یک لحظه به میلیون ها مخاطب میرسه!

اگه نوع پیام و تبلیغ به درستی انتخاب بشه ، این روش بسیار تاثیر گذاره.در این روش ، موقعیت مکانی ، دستگاه نمایش دهنده ، اپراتور و… قابل مدیریت است. این نوع تبلیغ مطابق شکل، در دسکتاپ گوشه ی پایین تصویر و در موبایل به صورت یک نوار روی صفحه قرار می گیرد.

این روش نیاز به ارسال به زیاد تبلیغ دارد و زمان به نتیجه رسیدن هم کمی طولانی تر از سایر روش هاست.

تبلیغات ویدئویی( پری رول):

به کمک کمپین‌های ویدئویی می‌توانید تبلیغات خود را در قالب ویدئوهای کوتاه (زیر یک دقیقه) یا بنرهای ثابت و متحرک در ابتدای ویدئوهای موجود روی وب‌سایت‌های مختلف نمایش دهید.

تبلیغات ویدئویی با توجه به بهره‌گیری همزمان از صدا و تصاویر متحرک بهترین ابزار برای جلب توجه مخاطبین برند شما و آشنا کردن آن‌ها با محصولات/خدمات شما هستند.

در این روش تعداد لید کمتری جذب می شود اما تاثیر بسیاری روی ایجاد آگاهی دارد. به طور غیر مستقیم روی کیفیت لیدهای همسان و بنری و پوش تاثیر مثبت خواهد داشت.

تبلیغات اقدامی و in app :

با ساخت کمپین اقدامی می‌توانید به مخاطبین اپلیکیشن‌های موبایل ایرانی دسترسی پیدا کنید و در جایگاه‌های تمام‌صفحه و بنری نمایش‌دهنده‌های دیده شوید.این تبلیغات بهترین اثربخشی را برای نصب اپلیکیشن شما و معرفی و فروش خدمات شما دارند.

کیفیت لید های این نوع تبلیغ پایین تر و تعداد اون به مراتب بیشتر از سایر روش های تبلیغات کلیکی است.

نکات مهم درباره تبلیغات کلیکی :

تبلیغات کلیکی و مدیریت اون نیاز به صرف زمان زیادی دارد.اگر قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی داریم باید برای اون زمان زیادی بزارید .دائماً در حال گرفتن گزارش باشیم.به طور مداوم کمپین خودمون را بهبود ببخشیم .تا به نتیجه دلخواه خودمون برسیم .

تبلیغات کلیکی

همینطور برای اجرای کمپین های تبلیغاتی موثر و مفید حتما احتیاج به یک تجربه قبلی هست.خیلی از شرکت های آنلاین برای به اجرا درآوردن کمپین های خودشون از نیرو ماهر و توانمند که در آژانس های تبلیغاتی تجربه کار دارند استفاده می کنند. ( اکانت منیجر)

تبلیغات کلیکی

اگر کمپین تبلیغاتی خاصی رو راه اندازی کردیم، احتیاج به نظارت و بهینه سازی دائم داریم و به پول به عنوان سرمایه نیاز هست.اگر نباشه بهینه‌سازی و نظارت سرمایه و هزینه ما بر نمی گردند. کمپین تبلیغاتی کلیکی، نیاز به بررسی مداوم و دقیق یک فرد مطلع داره. پس باید به طور مستمر کمپین ها، هزینه ی خرج شده، نرخ کلیک، متوسط قیمت لید ، کیفیت لید و… کنترل و بهینه سازی شود. بهینه سازی حتما باید بر اساس خروجی های تیم فروش صورت گیرد.

تبلیغات مستقیما به فروش ختم نمی شود :

نکته ای که باید در نظر بگیریم این هست که تبلیغ لزوماً به فروش ختم نمیشه.ما باید دقت کنیم که کلیک هایی که روی تبلیغات ما انجام می شن و باعث ورود کاربر ها به وب سایت ما میشن، حتماً هدف های ما یعنی فروش و بازاریابی رو عملی نمی کنند.بلکه این وظیفه ماست ( تیم فروش) که کاربر هایی که وارد صاحب وب سایت ما میشن رو متقاعد و تشویق کنیم. تا اهداف مورد نظر ما رو انجام بدن. پس ارتباط منظم تیم فروش و مدیریت و تیم اجرای کمپین الزامی است.


اگر وب سایت ما محتوای با کیفیت و با تعداد زیاد تولید میکنه و ترافیک خوبی هم داره میتونیم روی کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی حساب باز کنیم .

به این صورت که میتونیم مستقیم به سراغ کسب و کارهای آنلاین بریم وب سایت خود را به آنها معرفی کنیم  با تبلیغ مستقیم کسب درامد کنیم.این روش که تبلیغ دهنده ها را جذب کنیم خیلی زمان طولانی و پروسه پیچیده هست .همینطور به صورت دائم و مستمر اتفاق نمی‌افتد.بهترین کار اینه که با  یک متخصص همکاری کنیم.

تبلیغات کلیکی کارگشاست :

تبلیغات کلیکی برای کاربر ها خیلی اهمیت دارد.تحقیقات نشون داده که کاربر ها زمانی که اقدام به جستجوی کلمات در موتورهای جستجو می کنند، بیشتر از افراد دیگر از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده میکند.یعنی کاربر ها در حالت عادی هیچ اهمیتی به این تبلیغات نمی دهند.

تنها زمانی تبلیغات برای آنها ارزش داره که خودشان با تصمیم قبلی به سراغ اون برن.از طرفی کلمات و عبارت هایی که ما در گوگل جستجو میکنیم و نتایجی که به ما نشون میده که شامل تبلیغات هم هست.که خیلی با موضوع هایی که ما به دنبال آنها هستیم رابطه نزدیکی دارد.از طرفی این تبلیغات برای تبلیغ کننده ها خیلی اهمیت داره،چون یک فرصت استثنایی در اختیار آن‌ها می‌ذاره که بتونن پیام تبلیغ خودشون رو به هزاران کاربر دیگه نشون بدن.

همین طور مقدار ترافیک دریافتی از طریق کلیک های ثبت شده در موتورهای جستجو مشاهده میشه و بازدهی تبلیغات خودشون رو می بینند.از طرفی این تبلیغات برای موتورهای جستجو هم مهمه.چون به آنها کمک می کنه که در یک زمان بتوانند اطلاعات مورد نیاز جستجو کننده ها و تبلیغ کننده ها را با هم هماهنگ کنند.یک کانال و بستر جدا و پر مخاطب ،برای تبلیغات به وجود میاد.

موتورهای جستجو از این بستر به وجود آمده برای دریافت سفارش تبلیغات پولی استفاده می کنند و درآمد مناسبی نصیب آنها میشه.
از دلایل دیگه ای که باعث میشه تبلیغات کلیکی برای انواع مختلف کسب و کارها مفید باشه این که باعث افزایش نرخ مشتری ها و بهتر شدن وضعیت برند با هزینه پایین و به صرفه بودن میشه.

اگه در حین اجرا و یا در طی برنامه ریزی برای شروع کمپین سوالی داشتین پایین صفحه بپرسین تا بهتون جواب بدم.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x