جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش لینکدین ،کسب درآمد از لینکدین در ۲۰۲۳

فهرست مطالب

آموزش کسب درآمد از لینکدین

آموزش لینکدین به عنوان شبکه ی اجتماعی مخصوص کسب و کارها می تونه بسیار مفید باشه.در دنیای امروز شبکه های اجتماعی مختلف با قابلیت ها و توانایی ها، کاربرد ها و ویژگی های متفاوتی وجود دارند.در این شبکه ها ، افراد مختلف با توجه به نیاز خودشون در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند.

لینکدین به عنوان بزرگترین شبکه ی اجتماعی حرفه ای در اینترنت، برای کسب و کاره.که کمک می کنه به پیشرفت شغلی شما. فرق نداره دانشجو باشی، دنبال کار باشی، کسب و کار کوچک یا بزرگ داشته باشی، یا دنبال آموزش یا شبکه سازی باشی.

لینکدین

آموزش لینکدین از این نظر اهمیت داره که ، شبکه اجتماعی لینکدین یکی از این شبکه هاست که خیلی محبوبیت دارد . نظر خیلی از افراد دنیا را به سمت خودش جذب کرده.

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه

روش کسب درآمد از لینکدین:

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که به افراد و شرکت‌ها امکان برقراری ارتباط با همکاران، دوستان، و همچنین جستجوی کار و یافتن فرصت‌های شغلی را می‌دهد. همچنین، لینکدین یک پلتفرم موثر برای کسب درآمد به صورت آنلاین است که می‌توانید از آن برای توسعه کسب و کار خود و یا فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. در زیر چند روش کسب درآمد از لینکدین برای شما توضیح داده شده است:

  1. تبلیغات در لینکدین: اگر شما یک کسب و کار دارید و می‌خواهید آن را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید، می‌توانید از تبلیغات لینکدین استفاده کنید. این روش کارآمدی برای جذب مخاطبان هدف است و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی بازاریابی خود را ارتقا دهید.
  2. محتوای مفید ارائه دهید: اگر شما به عنوان یک تخصصی در حوزه خاصی شناخته شده‌اید، می‌توانید محتوای مفیدی در لینکدین ارائه دهید. با ارائه محتوایی کاربردی و مفید، می‌توانید به عنوان یک متخصص شناخته شده و در نتیجه، بازاریابی خود را ارتقا دهید.
  3. پیشنهاد خدمات: اگر شما یک کسب و کار دارید که خدماتی را ارائه می‌دهید، می‌توانید خدمات خود را به عنوان یک پیشنهاد در لینکدین ارائه دهید. با ارائه خدمات مورد نیاز به مخاطبان هدف خود، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.
  4. فروش محصولات: اگر شما یک کسب و کار هستید که محصول و خدمات خاصی ارائه می دهید ، می توانید این محصولات و خدمات را در لینکدین معرفی نمایید.

معرفی خود در لینکدین یکی از کاربردهای اصلی این شبکه اجتماعی است اما لینکدین با ارائه امکانات مختلفی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از آن به عنوان یک پلتفرم کسب درآمد استفاده کنند. از طریق ارتباط با کاربران و همچنین ارائه خدمات و محصولات، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید و بازاریابی خود را ارتقا دهید.

برای شروع کار در لینکدین :

برای شروع کار در لینکدین، می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. ایجاد حساب کاربری: ابتدا باید حساب کاربری خود را در لینکدین ایجاد کنید. اطلاعات شخصی و حرفه‌ای خود را در حساب کاربری خود وارد کنید. همچنین، می‌توانید نمونه کار، مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود را نیز در حساب کاربری خود بارگذاری کنید.
  2. افزایش ارتباطات: با اضافه کردن همکاران، دوستان، آشنایان و افراد دیگر به لیست ارتباطات خود، می‌توانید شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید و از این طریق به فرصت‌های شغلی و کسب و کاری دسترسی پیدا کنید.

شبکه سازی در لینکدین:

برای شبکه سازی در لینکدین، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. تکمیل پروفایل: ابتدا پروفایل خود را به طور کامل تکمیل کنید. این شامل اضافه کردن عکس پروفایل، توضیح درباره تجربیات شغلی و تحصیلی، مهارت‌ها و پروژه‌هایی است که در آن‌ها شرکت کرده‌اید.
  2. جستجوی افراد مرتبط: با استفاده از قابلیت‌های جستجوی لینکدین، به دنبال افرادی با تجربه و علاقه‌مند به صنعت و شغل خود بگردید.
  3. ارسال پیام: با استفاده از قابلیت پیام رسانی لینکدین، می‌توانید به افرادی که به آن‌ها علاقه‌مندید پیام ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید تا به شبکه شما بپیوندند.
  4. شرکت در گروه‌های مرتبط: به گروه‌های مرتبط با صنعت و شغل خود بپیوندید و در آن‌ها فعالیت کنید. این به شما کمک می‌کند که با افرادی که در صنعت و شغل شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید.
  5. ارائه محتوا: با ارائه محتوای مرتبط و جذاب، می‌توانید به شبکه‌سازی در لینکدین کمک کنید. محتوایی که ارائه می‌دهید، می‌تواند شامل مقالات، پست‌ها، ویدیوها و غیره باشد.

با انجام این روش‌ها، شبکه لینکدین خود را گسترش داده و با افرادی که به صنعت و شغل خود علاقه‌مند هستند، ارتباط برقرار کنید.

آموزش لینکدین

همان طور که میدونید خیلی از شبکه های اجتماعی به جهت سرگرمی ساخته شدن ولی شبکه های اجتماعی خاصی هم وجود دارند که خاصیت متفاوتی دارند.دقیقا مثل لینکدین که در اون می تونیم ارتباطات قوی و کاربردی بسازیم ، پرسونال برندینگ انجام بدیم.

دیدگاه‌های مختلفی درباره موضوعات مختلف وجود دارد ،که به موقعیت های شغلی جدید ختم میشه.همه این مزیت ها در لینکدین وجود دارن.این شبکه اجتماعی در راستای محور کسب و کار حرکت می کند .ما میتونیم در لینکدین دو حساب کاربری بسازیم .هم حسابی برای اشخاص و هم حسابی برای کسب و کارها.

با استفاده از این فرصت معرفی کسب و کار و برندینگ به راحتی صورت می گیرد.کار کردن با لینکدین خیلی ساده هست و آموزش های مختلفی برای راهنمایی وجود دارن.

شروع کار در لینکدین:

ابتدا باید در لینکدین عضو شویم. پروفایل خودمون رو درست کنیم. بعد اقدام به شبکه سازی کنیم. نیاز داریم شغل و زمینهی علاقمندی خودمون رو به درستی تعیین کنیم. در مباحث شرکت کنیم و به تولید محتوای مفید بپردازیم. برای آشنایی با بخش های مختلف لینکدین، هر قسمت را جداگانه توضیح می دم.

یادتون باشه که لینکدین یه سری امکانات رایگان داره و یه اکانت پرمیوم با امکانات پولی!

در بخش بالای صفحه نوار منوی اصلی قرار دارد.

منو لینکدین

این نوار شامل

 خانه (home):

اصطلاحی هست که در صفحه پروفایل لینکدین قابل مشاهده است.زمانی که وارد حساب کاربری خود میشیم این صفحه را می‌بینیم.

در حقیقت نشان دهنده تایم لاین لینکدین ماست. یا یه چیزی شبیه فید اینستاگرام و فیس بوک، که در آن پست ها و مطالب خود و دیگران را می بینیم

ارتباطات ما (My network):

این قسمت از صفحه کاربری افرادی که با آنها در ارتباط  هستیم رو به ما نشون میده.در حقیقت شبکه ی ارتباطات ما قابل نمایش است.

پس میتونیم درخواست دوستی با افراد دیگه داشته باشیم. کسانی که جزو دوستان یا شبکه ی ارتباطی ما هستن در اینجا نمایش داده می شوند.

 شغل و کسب وکار (Jobs):

این قابلیت به ما داده میشه تا در لینکدین به دنبال شغل بگردیم.بر اساس موقعیت جغرافیایی میزان حقوق و موارد دیگر کار مورد نظر را جستجو کنیم.برای فرصت های موجود رزومه ارسال کنیم و درخواست همکاری داشته باشیم.

 پیام ها (messaging):

قابلیتی هست که امکان ارسال و دریافت پیام رو ایجاد می کند.  هر پیامی که ارسال  یا دریافت کنیم ،در این قسمت قابل مشاهده هست. در اصل این یه پیام رسان برای ارتباط و چت با سایر دوستان است.

اعلان ها و خبر رسانی (notifications):

فعالیت هایی که افراد دیگه ای انجام دادند،در این قسمت قابل مشاهده هست.فعالیت هایی مثل لایک کردن ،کامنت گذاشتن و یا حتی ورود فردی به صفحه شخصی ما.

حساب کاربری (profile) یا (me):

در قسمت  حساب کاربری،  همه اطلاعات ما قابل مشاهده و ویرایش هستند.ما هر زمان که بخواهیم میتونیم اونها را تغییر بدیم.

بخش work:

بخش work  در لینکدین

در این بخش هم محصولات و امکانات جانبی لینکدین

قابل مشاهده و استفاده است.

آموزش learning

مشاهده آمار insights

ایجاد شغل post a job

تبلیغات advertise

جذب لید find leads

گروه ها groups

سرویس های مارکت پلیس

و راهنمایی ها و ابزارهای کمکی و…

بخش پروفایل :

پروفایل لینکدین

سرتیتر ها (headline):

توضیحات مختصری را می تونیم در این قسمت بنویسیم.

اطلاعات شغلی (Current position):

در صورتی که شاغل هستیم میتونیم اطلاعات شغلی خودمون رو وارد کنیم.

تحصیلات (education):

میزان تحصیلات خودمون کلاسهای آموزشی که گذروندیم، در این قسمت وارد میشن.

بخش تحصیلات لینکدین

درباره ی خودمون (Summary ):

اطلاعات خلاصه ای درباره علاقمندی و سلایق خودمون می نویسیم.

بخش درباره ما در لینکدین

تجربه های کاری (Experience):

در این قسمت تجربه‌های کاری خودمون رو مینویسیم.اگر در شرکت یا مجموعه های مختلفی فعالیت کردیم ، تجربه‌های اونها رو در این قسمت وارد می کنیم.

تجربه های کاری در لینکدین

مهارت ها و قابلیت ها (Skills & endorsements ):

هر مهارت کاری یا غیر کاری. در این بخش نوشته میشه ،کامل کردن این قسمت خیلی مهم هست.

بخش مهارت ها در لینکدین

توصیه ها و پیشنهادات (Recommendattions ):

این قسمت شامل دو بخش است .بخش اول مربوط به دوستان ماست.(افرادی که ما را می شناسن )بخش دوم مربوط به خود ماست.قسمت اول توصیه هایی است که ما برای افراد دیگر نوشتیم.در قسمت دوم توصیه های افراد دیگر برای ماست.

پیشنهادات لینکدین

مدارک و مستندات (Accomplishments ):

اگر دردوره های مختلف شرکت کردیم و مدارکی داریم، میتونیم مدارک و دستاوردها رو با جزئیات در این قسمت بنویسیم.

علاقه مندی ها (Intrest ):

در این قسمت میتونیم شرکت ها و مراکزی که دوست داریم در آنها مشغول به کار بشیم ، رو بیان کنیم.

علاقمندیها در لینکدین

فعالیت های ما در لینکدین (All activity):

هر فعالیتی که انجام دادیم در این قسمت می تونه گفته بشه.همه مطالبی که منتشر کردیم. یا لایک کردیم .دراین قسمت قابل مشاهده هستند.حتی کامنت هایی که گذاشتیم.

فعالیت ها در لینکدین

مطالب و نوشته ها (Posts):

در این دو قسمت مطالبی که پست کردیم دیده میشن.مطالبی که لحن دوستانه تری نسبت به مطالب بخش مقالات دارن.

مقالات (Articles):

انتشار مقالات در این قسمت به صورت بلاگ پست هست.در نتایج موتورهای جستجو این قسمت به کاربر ها نشون داده میشه.پس برای گسترش کار بسیار مهمه .

درخواست های دوستی (Connections):

اگر افرادی که به ما درخواست دوستی بدهند .یا درخواست دوستی ما توسط افراد دیگه پذیرفته بشه ،در این قسمت قابل مشاهده است.

کسانی که ما را دنبال می کنند (Followers):

افرادی هستند که در لینکدین ما را دنبال می‌کنند.

کسانی که ما اونها رو دنبال می کنیم(Following):

افرادی هستند که ما آنها را در لینکدین دنبال می کنیم.

عدم دریافت مطالب (Unfollow ):

اگر فردی جزء کانکشن های ماست ، ولی دلمون نمیخواد مطالبی که منتشر می کند رو بینیم ، میتونیم او را آنفالو کنیم.

نکات مهم درباره ی کار با لینکدین:

بهتره صفحه کاربری خودمون رو شخصی سازی کنیم.چون پروفایل ما حرفه ای تر به نظر می رسد.این کار باعث میشه اشتراک گذاری لینک حساب کاربری ما در لینکدین راحت تر اتفاق بیفتد. احتمال زیاد صفحه لینکدین باز میشه.از طرفی باید سعی کنیم که حساب کاربری خودمان را به روز نگه داریم.تا حس فعال بودن به وجود بیاد .

به روز نگهداشتن شامل به روزرسانی اطلاعات حساب کاربری، منتشر کردن مطالب ، بازدید محتوا هست.نکته مهم برای حساب کاربری انتخاب یک عکس مناسب است .(بهتره از انتخاب عکس پرسنلی خودداری کنیم.)بهتره یک کاور مناسب با روحیه خودمون و حوزه فعالیت خودمون برای پروفایل انتخاب کنیم.از طرفی تلاش کنیم که اطلاعات پروفایل رو انگلیسی بنویسیم.چون در این صورت افراد غیر ایرانی هم به اطلاعات لینکدین دسترسی دارن.

باید با افراد مرتبط با حوزه فعالیت خودمون ارتباط برقرار کنیم .

سعی کنیم گروه کاری داشته باشیم.فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی زیاد کنیم.مطالب متناسب با لینکدین را منتشر کنیم.

صفحه کسب و کار را از صفحه شخصی جدا کنید.

برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی:

  1. وارد وب سایت لینکدین میشیم
  2. روی دکمه Join linkedln کلیک می کنیم
  3. قدم به قدم، با وارد کردن اطلاعات شخصی حساب کاربری خودمون رو میسازیم.

ویژگی های اصلی لینکدین:

به کمک لینکدین میشه از تغییر موقعیت کاری افراد، تخصص ها و سوابق کاری و تحصیلی اونها مطلع شد و در صورت نیاز با اونها تماس گرفت. پس میشه در مواردی که در کار و حرفه ی خودمون نیاز به کمک داریم، از متخصصان مختلف استفاده کنیم.هم می تونیم خودمون در موقعیت های کاری مختلف قرار بگیریم و از اون استفاده کنیم، هم نیروی متخصص استخدام کنیم.

از طرفی می تونیم با ایجاد پست های پر محتوا، هم تخصص خودمون رو به نمایش بگذاریم، هم اعتماد سازی کنیم و هم شبکه های فکری و کاری جدید ایجاد کنیم.

می تونیم گروه ایجاد کنیم. می تونیم پورتفولیو از کارهامون رو قرار بدیم. در قسمت job می تونیم نیروهایی که می خوایم رو به طور دقیق پیدا کنیم و گزینش کنیم و…

بخش آموزش لینکدین شامل دوره ها و فایل های آموزشی کاربردی بسیار زیادی است . با استفاده از اکانت پرمیوم می توانید از همه ی این آموزش ها استفاده کنید.

می تونید در پایان دوره های آموزشی و یا به طور مستقل در آزمون های تعیین سطح مهارت لینکدین شرکت کنید و گواهینامه دریافت کنید.

اگه سوالی داری پایین همین صفحه بپرس.

برای آشنایی با کاربرد لینکدین در کسب و کار به این مقاله مراجعه کن . کاربرد لینکدین در کسب و کار

مطالب مرتبط و کاربردی:

شبکه های اجتماعی راه تقویت کسب و کار

کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x