جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارز دیجیتال digital currency و فضای آینده تجارت

فهرست مطالب

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال digital currency و فضای آینده تجارت با رمز ارزهایی مانند بیت کوین ، اتریوم ، کونوس کوین ، ریپل چگونه خواهد بود. از سال ۲۰۰۹ به بعد و همراه با اوج گرفتن بیت کوین ، واژه و مفهوم ارز دیجیتال یا ارز مجازی و یا رمز ارز بیشتر در میان مردم گسترش پیدا کرد.
"
ارز دیجیتال یا رمز ارز بر اساس کد های دیجیتالی ( صفر و یک ) کار می کنند. این ارزها که شناخته ترین آنها بیت کوین است ،  بر پایه ی شبکه ی بلاکچین کار می کنند. بزرگترین خاصیت سیستم بلاکچین امنیت بالا ی آن است. پس در این نوع ارز امکان تقلب وجود ندارد. معاملات به سرعت و در کسری از ثانیه انجام می شود. برای تراکنش ها و مبادلات مالی هزینه ی زیادی پرداخت نمی شود. حریم شخصی امن برای کاربر وجود داردو هویت افراد ناشناخته است. اطلاعات در این سیستم متمرکز نیست و نزد همه ی کاربران به اشتراک گذاشته می شود. یک سیستم مبادله ی جهانی است. توسط دولت ها و نهاد ها قابل تصرف و کنترل نیست. امکان تولید پول بی رویه و فاقد پشتوانه و ایجاد تورم ندارد. به کسب و کار ها در جهت جهانی شدن کمک می کند و…

ارز دیجیتال digital currency و فضای آینده تجارت:

ویژگی های بالا و هزاران ویژگی دیگر باعث می شه ، ارزهای دیجیتال روز به روز همه گیر تر شده و سهم بیشتری از تجارت را به خود اختصاص دهند. ارز های دیجیتال علاوه بر این که تقریبا تمام ویژگی های پول را دارا هستن ویژگی های منحصر به فردی دارند. با ارز های دیجیتال امکان تراکنش های مالی نامحدود ، آنی و بدون مرز را داریم. به راحتی می توان با تمام نقاط دنیا خرید و فروش کرد. در حالی که بر عکس پول های معمول که بانک مرکزی هر کشور آن را تولید می کند ، رمز ارز ( پول غیر متمرکز دیجیتال ) مر کزی برای تولید یا ذخیره ندارد. هر فرد ارز خود را در کیف پول الکترونیکی خود نگهداری می کند. ویک نسخه از تمام تراکنش های شبکه را همواره در سیستم خود دارد.اولین ارز دیجیتال بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ وارد تجارت شد و هم اکنون قوی ترین پول دیجیتال است. بیت کوین اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه و غیر متمرکز را راه اندازی کرد. ارزهایی مانند اتریوم ( ETHEREUM ) در سال ۲۰۱۵ و ریپل ( RIPPLE) در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شدند و جایگاه خوبی دارند. اتریوم از قراردادهای هوشمند غیر متمرکز و ریپل از تراکنش های خیلی بالا استفاده و پشتیبانی می کنند.
ارز دیجیتال ، یک واحد پولی جدید و جهانی با امنیت بسیار بالاست. اساس کار این نوع ارز تکنولوژی بلاکچین و تبادل بر اساس اینترنت است. وچون بر اساس سیستم رمز گذاری دیجیتالی و کد های صفر و یک هستند به آنها رمز ارز یا CRYPTO CURRENCY می گویند. CRYPTO  به معنی رمزگذاری شده و CURRENCY  به معنی ارز است. امروزه شاید بیشتر از ۲۰۰۰ نوع ارز دیجیتال با دامنه ی استفاده گوناگون وجود دارد. تقریبا همه ی این ارزها از سیستم بلاکچین و فن آوری غیر متمرکز برای پرداخت ایمن استفاده می کنند. ( بدون  آشکار شدن هویت و یا مراجعه به بانک)

استخراج ارز دیجیتال

واحد های ارز دیجیتال از طریق ماینینگ و یا استخراج تولید می شوند. استخراج ( ماینیگ ) توسط ماینر ( استخراج کننده) صورت می گیرد. استخراج بر اساس قدرت سخت افزاری کامپیوتر ها برای  حل مسائل و روابط پیچیده ریاضی صورت می گیرد. این عمل منجر به تولید سکه ( کوین ) می شود. این سکه ها را میشه در صرافی ها خرید و فروش کرد. ویا در کیف پول الکترونیکی امن نگهداری کرد. این سکه ها توسط هیچ بانک و دولتی کنترل نمی شه اما به تدریج تعداد زیادی از بانک ها و دولت ها از آن استفاده می کنند. مبادله این سکه ها و این نوع ارز ابتدا به صورت P2P  ( دو کاربر باهم ) بود و به تدریج B2B ( بیزینس با بیزینس ) هم گسترش یافت تا تجارت فرا مرزی شکل بگیرد.
به علت ماهیت غیر متمرکز،  این نوع ارزها ، برای همه قابل دسترس است. پس می تواند وسیله ی داد و ستد و کسب درآمد باشد. ( با توجه به این نکته که از ارزهای معمولی قابل اعتماد تر است) اگر می خواهید وارد داد و ستد ارزهای دیجیتال شوید ، ابتدا اطلاعات خود را افزایش دهید . در این کسب و کار شاید یک انفجار ناگهانی باعث شود سرمایه ی شما در یک روز چندین برابر شود. و بالعکس . اما مطمئنا نوسانات ارزهای معمولی را نخواهد داشت چون مستقل از دولت مردان و سیاست است . این ویژگی در کنار امنیت بالا باعث می شود افراد آماتور و حرفه ای زیادی جذب آن شوند.

۲ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x