جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آینده بازار کار در ایران ، آینده شغلی کدوم رشته هابهتره

فهرست مطالب

آینده بازار کار در ایران ، بازارکار کدوم رشته ها و شغل ها بهتره

آینده بازار کار در ایران ، بازارکار کدوم رشته ها و شغل ها بهتره ، پیدا کردن کار همیشه یه مشکل اساسی برای مردم بوده و هست.
آینده بازار کار در ایران ، بازارکار کدوم رشته ها و شغل ها بهتره

آینده بازار کار در ایران ، بازارکار کدوم رشته ها و شغل ها بهتره؟ چون همیشه یکی از دغدغه های اساسی مردم داشتن کار مناسب ، خوب و درآمد بالاست مردم دنبال شغل بهتر می گردن تا اعصابشون راحت باشه ، وجهه ی اجتماعی بهتری داشته باشن ، درآمد بالاتری کسب کنن و در نتیجه زندگی راحت تری داشته باشن ( تو همه جای دنیا هم این دغدغه به یه نحوی وجود داره ).

تو کشورهایی که یه ذره پیشرفته تر هستن ، افراد اول مشغول یه کاری می شن ( بنا به توانایی هایی که دارن ) بعد اگه خواهان پیشرفت و آینده بازار کار باشن یا دنبال یه کار بهتر می گردن یا به فکر ادامه تحصیل تو اون رشته ای که کار می کنن می افتن.

آینده بازار کار در ایران ، بازارکار کدوم رشته ها و شغل ها بهتره

تو کشورهایی مثل ما همه که اکثرا می خوان یه شبه پولدار بشن.یا دنبال کارهای خاص میرن ( اگه آشنا و حامی داشته باشن ) .یا درس می خونن که کار خوب پیدا کنن که اغلب پیدا نمی کنن ( برعکس کشورهای پیشرفته ) .دائم هم می پرسن فلان رشته بازار کارش چه طوره؟

تعداد فارغ التحصیل تو اغلب رشته ها زیاده ، پس کسی موفق میشه که دنبال پیشرفت باشه و خوب و هدفمند فکر کنه ( البته شرایط هم باید کمکش کنه ) تو عصر ارتباطات باید تحقیق کنی هر رشته آینده بازار کار تو ایران چه طوره ، خارج از کشور چه طوره و اقتصاد دانها ( نه مردم عادی کوچه و خیابون ) چه آینده ای رو براش پیش بینی می کنن.نتایج یک گزارش مطالعاتی در حوزه آینده بازار کار ، نشان می دهد در سال ۱۴۰۰، جمعیت شاغل کشور به ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

جمعیت شاغل حدود ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار نفری فعلی، در سال ۱۴۰۰ در تمام بخش‌های اقتصاد به ۲۷ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر می‌رسد که می‌توان گفت در شرایط مطلوب و مناسب اقتصادی در یک افق پنج ساله، سالانه ۸۹۹ هزار نفر فرصت شغلی جدید نیاز خواهد بود.

آینده بازار کار در ایران تا سال ۱۴۰۰

طبق برآوردهای صورت گرفته، تعداد شاغلان کشور در سال ۱۴۰۰ در بخش کشاورزی و جنگلداری ۴ میلیون ۹۰۶ هزار نفر، در بخش نفت ۱۸۶ هزار نفر، در بخش معدن ۱۳۵ هزار نفر، در بخش صنعت ۴ میلیون ۴۵۳ هزار نفر، در بخش خدمات تامین برق – گاز و آب ۲۲۷ هزار نفر، در بخش ساختمان ۳ میلیون ۶۷۱ هزار نفر، در بخش حمل و نقل – انبارداری و ارتباطات ۳ میلیون ۲۱۵ هزار نفر، در بخش مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کار و کسب ۸۱۵ هزار نفر و در سایر خدمات نیز ۹ میلیون و ۷۵۶ هزار نفر پیش بینی شده است.

میزان اشتغالزایی در هر بخش به ازای هر سال نیز پیش بینی شده است که سهم بخش کشاورزی و جنلگداری از فرصت شغلی سالانه ۱۵۷ هزار نفر، سهم بخش نفت ۴ هزار نفر، سهم بخش معدن ۵ هزار نفر، سهم بخش صنعت ۱۲۶ هزار نفر، سهم بخش تامین برق – گاز و آب ۱۲ هزار نفر، سهم بخش ساختمان ۱۰۴ هزار نفر، سهم بخش حمل و نقل – انبارداری و ارتباطات ۱۳۷ هزار نفر، سهم بخش مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کار و کسب ۸ هزار نفر و سهم سایر خدمات از اشتغال سالانه نیز ۳۲۶ هزار نفر پیش بینی شده است.

آینده بازار کار

بر اساس این گزارش، برای افزایش تقاضا می توان بخش تجارت خارجی را هدف قرار داد. یعنی صادرات کالا و خدمات داخلی به کشورهای دیگر در اولویت قرار دارد.با توجه به وضعیت رکود کشور با صادرات خدمات از جمله گردشگری، ICT، واسطه‌های مالی و غیره می توان فرصت‌های جدید کسب و کار ایجاد کرد. همچنین خدمات نوین نه تنها اشتغالزا هستند بلکه نوع اشتغال کشور را رسمی‌ می‌کنند و سیاستگذاری‌ها را به سمت پراشتغالی توسعه پایدار جهت می‌دهد. در عین حال باید نسبت به تسهیل قوانین و مقررات به ویژه مقررات ناظر بر آینده بازار کار و کسب اقدام کرد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x