جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتره ؟ رمز ارز ها

فهرست مطالب

کدام ارز دیجیتال

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتره ؟ رمز ارزها انواع مختلفی دارند ، کدام ارز دیجیتال معتبرتر و شناخته شده تر است، خب مسلما اولین و مطرح ترین ارز دیجیتال بیت کوین می باشد . اما رمز ارزهای متنوع زیادی وجود دارد و هر روز به تعداد آن ها افزوده می شود. برای کار با ارز دیجیتال باید آشنایی نسبی با انواع ارز داشته باشیم.
کدام ارز دیجیتال
کدام ارز دیجیتال می تونه حاشیه ی امنیت بیشتری داشته باشه. ارزهای دیجیتال بسته به کاربرد و الگوریتم آن دسته بندی شده اند. هر روز هم تعدادی ارز جدید به این ارزها اضافه می شود. بیت کوین از ۲۰۰۹ در بازار وجود داشته و جایگاه مناسبی برای خودش ایجاد کرده اما شاید ارزهای جدید هم بتونن به تدریج به موقعیت بیت کوین برسند.

کدام ارز دیجیتال رو می شناسین؟

ارزهای دیجیتال با پروتکل های رمزگذاری شده طراحی شدن تا از بروز جعل و کلاهبرداری های سایبری جلوگیری کنن. همه ارزها مثل بیت کوین در انحصار کشور یا فرد خاصی نیستن ، جهانی و غیرمتمرکز هستن . این ارزها تراکنش های مختلف ما رو در سرتاسر دنیا انجام میدن . برای انجام هر تراکنش به کلیدهای خصوصی و عمومی احتیاج داریم که امنیت کار با رمزارزهای دجیتالی رو بالا میبره .
در تراکنش با این ارزها ، فرآیندهای رمزگذاری شده مسیر تراکنش رو طی میکنن. در روش های سنتی برای انجام تراکنش های مالی در جابه جایی ارزها و معامله ها ما مبالغ زیادی رو به عنوان کارمزد به بانک ها میدیم ولی در این روش جدید مبلغ بسیار کمتری به عنوان کارمزد کم میشه.
ارزهای دیجیتال یک اختراع، موقع انجام پروژه پول دیجیتالی بودن که بیت کوین از مهمترین اونهاست. قبلا هم گفتیم که تمام تراکنش هایی که با این ارزها انجام میشن در بلاک چین باقی می مونن وثبت میشن و همه افراد حاضر در بلاکچین میتونن اونها رو ببینن. به همین ترتیب همه تراکنش ها به مرور در بلاک چین ثبت میشن و به تایید همه کاربرها میرسن.

چرا بیت کوین از همه معروفتره ؟

بین کوین در جهان محبوبیت پیدا کرده و افرادی که خواستار فعالیت در حوضه ارزهای دیجیتالی شدن به مرور با توجه به تبلیغات در حوضه این ارز به سمت اون کشیده شدن . و اطلاعات خودشون رو بیشتر بیشتر کردند و به مرور استفاده از این ارز افزایش پیدا کرد. بیت کویت قیمت ارزهای دیگه و تعییین میکنه و روی مسیر مبادلات حاصل از ارزهای دیگه به شدت تاثیرگذار هست. اما ما از کدام ارز دیجیتال استفاده کنیم ، بستگی به نوع کار و نحوه ی سرمایه گذاری داره.
بیت کوین قبل از ایده پول دیجیتالی به طور تصادفی اختراع شد و چون محدودیتی برای انجام معامله های بین افراد در کل دنیا بدون حضور و واسطه بانک ها نداشت ( یعنی غیرمتمرکز بود) ، موضوع جذابی برای خیلی ها شد. این اتفاق باعث بیشتر شدن محبوبیت بیت کوین شد.گفته میشه در حال حاضر در دنیا بیشتر از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال وجود داره ، ما چند مورد از پرکاربردترین ها رو معرفی میکنیم .

توکن چیست ؟

قبل از توضیح بهتره معنی لغوی و کاربردی کلمه “توکن” رو بدونیم:
توکن در لغت به هر سرمایه یا دارایی که قابل تجارت باشه میگیم، درباره معنی کاربردی اینطور میگیم : در بلاک چین یک پروژه انجام میشه ، افراد پروژه ،توکن های مخصوص پروژه رو میسازن تا فعالیت خودشون رو گسترش بدن .
یک پیام رسان غیرمتمرکز هست که بدون واسطه status مثلا برنامه میتونیم در اون چت کنیم یا حتی خرید و فروش انجام بدیم. برای خرید و فروش باید یک توکن بسازیم و از طریق اون به خرید و فروش مشغول بشیم. حال به ایت مسئله توجه می کنیم که کدام ارز دیجیتال برای ما مناسب تر است. البته قبلا بیت کوین را به عنوان پرچم دار ارزهای دیجیتال معرفی کردیم.

Litecoin لایت کوین :

سال۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرده ، در مسیر ارزهای دیجیتال راه بیت کوین رو پیش گرفته و شبیه اون عمل کرده.مهمترین ویژگی اون متن باز بودن ، یعنی هیچ شخص یا مقامی اون رو کنترل نمیکنه. گفتیم شبیه بیت کوین عمل کرده ولی در انجام تراکنش ها سرعت بالاتری نسبت به بیت کوین داره. چون کارایی بالایی داشت ، رمزنگاری شد و به مرور افراد بیشتری از اون استفاده کردن . در کنار بیت کوین مثل طلا و نقره هستن. فعلا به ازای هر توکن لایت کوین ارزش۳۲.۰۱ دلار داره.

اتریوم Ethereum:

سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد، دنباله رو بیت کوین هست . غیرمتمرکز و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای قراردادهای هوشمند هست. سرعت بالایی داره وکلاهبرداری و تقلب در تراکنش های اون به شدت کم. ولی متاسفانه فروشگاه هایی که از ارزهای دیجیتال استفاده میکنن از پذیرفتن اون خودداری کردن و دلیل مشخصی وجود نداره. فعلا ارزش هر توکن اتریوم ۱۱۸.۳۵ دلار هست.

زی کش zcash:

غیرمتمرکز و رمزنگاری شده هست. از سال ۲۰۱۶ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و ادعای بزرگی داره: امنیت رو برای همه ی کاربران خودش تامین میکنه.
خیلی ها میگن نسخه محرمانه بیت کوین هست چون دراون هویت فرستنده، گیرنده و مبلغ پول پنهان میمونه. کلا همه تراکنش های این ارز در بلاک چین به صورت زنجیر بلوکی ثبت و کاملا محافظت میشن. به ازای هر توکن زی کش ارزش ۱۲۸.۰۸ دلار رو داشته .

دشDash:

به دارک کوین معروف و یک نسخه پنهانی تر از بیت کوین هست . انتقال دش خیلی سریعتر هست ، در اصل برای خرید ساخته شده و خیلی از تاجران اون رو قبول میکنن. تراکنش ها رو در اون نمیتونیم ردیابی کنیم . نسبت به بیت کوین امنیت خیلی بیشتری داره و توانایی ناشناخته ماندن زیادی هم دارد . کامپیوتراون رو استخراجCPUازجمله ارزهایی هست که میشه از طریق
کرد. در سال ۲۰۱۸ هر توکن دش۱۸۱.۴۲ دلار بوده.

ریپلRipple:

برای بانک ها ساخته شده و باتوجه به تقاضای جهانی به اونها امکان پرداخت های سریع و کم هزینه رو میده که در روش سنتی بانک ها برای انتقالات به چند واسطه احتیاج دارن که زمان بیشتری رو میگیره . از مزایای دیگه ریپل برای بانک ها نقدشوندگی اون هست. سال۲۰۱۲ وارد بازار ارز شد و ساختار سیستم اون به صورتی هست که به استخراج احتیاجی نداره و همین موضوع اون رو خیلی متفاوت کرده. عدم استخراج مصرف انرژی لازم برای محاسبه کردن رو کاهش میده و در مقابل تاخیر شبکه به حداقل میرسه. در سال ۲۰۱۸ ارزش هر توکن۰.۵۱۸ ریپل دلار بوده. این اطلاعات به شما بدانید کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب تره.

مونروMonero:

از حریم خصوصی کاربران خودش کاملا محافظت میکنه . ما کاربران کنترل کامل و قطعی روی پول خودمون داریم ودر واقع بانک خود هستیم. همین طور ما تعیین میکنیم چه افرادی میتونن ببینن که پول ما کجاست و چه افرادی نه.
یک ارز غیرمتمرکز هست و نوسانات بازار یا بحران های جهانی رو اون تاثیر نداره. در سال ۲۰۱۸ هر توکن از اون ۱۱۴.۲۱ دلار بوده.

بیت کوین کشBitcoin Cash :

در بلاک چین اندازه یک بلوک را از ۱مگابایت به۸مگابایت افزایش میده و این ذهنیت رو داره که بلوک های بزرگتر اجازه میدن زمان معامله سریعتر انجام بشه . در سال۲۰۱۸ هرتوکن از اون۱۱۴.۳ دلار هست.

نِئو Neo :

به اتریوم چینی معروفه و از کشور چین در سال۲۰۱۷ شروع به کار کرده، که در اون زمان ارزش هرتوکن آن ۰.۱۶ دلار بوده در حالی که الان به ارزش ۱۶۲دلار رسیده و علت موفقیت اون پشتیبانی و استفاده از زبان های برنامه نویسی دنیاست. در سال۲۰۱۸ ارزش هر توکن آن۱۸.۰۳ دلار بوده.

کاردانو Cardano  :

چارلز هاکینسون که اتریوم رو ساخته در سال۲۰۱۷ این ارز رو معرفی کرد که نکته مهم درباره ارزاینه که ، قابلیت ارز اتریوم وبقیه ارزها رو داره . و با توجه به توانایی های اون انجام دادن پرداخت های بین المللی در کمتر از چندثانیه ممکن هست و در سال ۲۰۱۸ارزش این ارز۰.۰۸۱ دلار بوده.

خلاصه کدام ارز دیجیتال :

در حال حاضر بیت کوین به خاطرارزش بازار و و تعداد کاربران محبوبیت زیادی داره .هرچند که ارزهایی مثل اتریوم و ریپل بیشتر مورد پسند سازمان ها و بانک ها هستن ولی افرادی بیشتری تمایل به ترید کردن بیت کوین دارن.
اما در زمینه رقابت شدید ارزهای دیجیتال اینکه کدام ارز دیجیتال از بقیه جلوتر و مورد استفاده بیشتری هست باید منتظر آینده موند تا مشخص بشه.

با این توضیحات شاید متوجه شده باشید که کدام ارز دیجیتال در شرایط فعلی مناسب تره.

۱ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x