جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

فهرست مطالب

نزدیک شدن به مشتری و تکنیک جذب مشتری

نزدیک شدن به مشتری و فروش

نزدیک شدن به مشتری و جمله ی همیشه حق با مشتری است، برای همه آشناست. به نظر شما نکته عمیق این مفهوم چیه؟ بله؛ معنیش اینه فروشنده باید در همه حال حواسش به جایگاه و قدرت حمایتی اون به کسب وکارش باشه. اگه شأن و منزلت مشتری ندیدگرفته بشه جریان پولسازی شما هم به تعویق می افته. فرمول نزدیک شدن به مشتری ، خیلی ساده ست.

نزدیک شدن به مشتری
تکنیک‌های جذب مشتری

به محض ورود مشتری؛ رفتاری محترمانه باهاش داشته باشین. روی گشاده و لبخند فراموش نشه. با جملاتی کوتاه مثل سلام، خوش اومدین قربان! میتونم کمکی بهتون بکنم؟ و… حس خوبی رو بهش انتقال بدین. مطمئن باشید دوباره و صدباره به فروشگاهتون سر خواهدزد.

برای یه مشتری در نگاه اول رفتار شماست که جلب توجه می‌کنه، پس خیلی مراقب رفتار اولیه خودتون با مشتریانتون باشید تا بتونید اونها رو به مشتری همشگی خودتون تبدیل کنید. یه فروشنده خوب باید با تکنیک های فروشندگی و ارتباط با مشتری آشنایی داشته باشه.

نزدیک شدن به مشتری ، دور اجبار و اصرار به مشتری، رو خط بکشین

یه روش سنتی و قدیمی بودکه روی این باور بنا شده بود، هر طورشده جنست رو به مشتری بفروش. یا اگه بخوایم به صورت طنز بگیم«جنست رو غالب کن».

امروزه سطح آگاهی و شعور هم مشتریان و هم فروشنده ها بالاتر رفته. به جای تکنیک زور از تکنیک مشتری مداری وگفتگوهای سازنده استفاده میشه. فروشندگان حرفه ای می‌دونن که بهترین و آسون‌ترین راه فروش نزدیک شدن به مشتریه. وارد گفتگو با مشتری بشین؛ ببینین تو کدوم مرحله ی خریده؟ آیا تونسته به تنهایی، خودش کالای مورد نظرش رو انتخاب کنه؟ در غیراینصورت با طمأنینه و احترام بگید اجازه بدین راهنمایی‌تون کنم.

مشتری رو تشویق به حرف زدن کنین تا بهتر متوجه بشیدکه چه کالا یا خدمتی رو می‌خواد از شما بخره.

تکنیک ABHچیه؟

امروزه مبنای فروش برپایه ی مشتری مداری و احترام  به خواسته ‎ی مخاطبینه.

با شرکت توکلاس‌های مدرسین کسب وکار، به یه فروشنده حرفه ای تبدیل می‌شن و به تکنیک Alweys    be helping( همراه کمک رسان باش) دست پیدا می‌کنین.

تحمیل کالا به زور و چاپلوسی اصلا خوشایند نیست. سعی کنین با تعریف و تمجید صادقانه از محصول و یا خدمدت‌تون، فقط صاحبنظر وکمک رسان باشین. تصمیم نهایی خرید، با مشتریه نه با شما.

وقتی مایلید از تکنیکABH  استفاده کنین باید به نیاز و مشکل مشتری آگاه باشین، تو مراحل تصمیم گیری راهنماییش کنین، تو مرحله ی بعدی اونو آزاد بزارین تا نظرخودش و راهنمایی‌های شما رو با هم ادغام کنه و به یه نتیجه رضایتبخش برسه.

نزدیک شدن به مشتری
نزدیک شدن به مشتری

چند راه برای جذب مشتری و نزدیک شدن به مشتری

  • یادگیری مهارت فروش؛ شما یه فروشنده هستین؛ یا کالایی برای فروش دارین و یا خدمتی رو برای ارائه دارین هیچ فرقی نمی‌کنه تو هردو حالت، شما همونطورکه به ارتقای کیفیت تولیدات خودتون فکر می‌کنین، طرز تفکر و اندیشه هاتون ، هم باید بیشترارتقا بدین؛ یادگیری برخورد و نزدیک شدن به مشتری و مهارت فروش به شما تو پروسه ی پولسازی کمک زیادی میکنه.

شما باید بدونین که می‌خواین چی بفروشین؟ به چه طیفی از جامعه؟ آیا راهکارها و ایده های نو برای جلب مشتری دارین؟ با پرسش این سوالا از خودتون و پیداکردن جواب‌های خوب، میشه شایستگی‌های زیادی توحیطه ی فروش بدست بیارین.

  • ظاهر و آراستگی فروشنده؛ یادتون باشه وقتی وارد یه جایی می‌شین و یا کسی به شما مراجعه می‌کنه، قبل از اینکه شما کلامی به زبون بیارین نوع پوشش شما، نصف شخصیت و شما رو، معلوم کرده. پس یه فروشنده خوب و حرفه ای، بهترین ظاهر رو برای خودش ایجاد می‌کنه تا هم خودش حس و حال خوبی داشته باشه، هم مشتری متوجه مهم بودن کسب وکارتون میشه؛ آراستگی شما همچنین حس مهم بودن به مشتری میده و می‌فهمه که براش ارزش قائلین. برای داشتن ظاهر شیک و آراسته، تهیه لباس نو و گرونقیمت الزامی نیست.
  • فن بیان وزبان بدن: برای متقاعدکردن مشتری، باید به مهارت مذاکره و فن بیان مقداری اشراف داشته باشین؛ ازکلمات انرژی بخش و مثبت موقع رویارویی با مشتری استفاده کنین. مثلا: سلام، خوش اومدین! به به! چه انتخاب بجایی! چقدربرازنده ی شماست! و جمله هایی کوتاه، از این دست.

از مزایای کالایا خدمت خودتون، با صداقت و وضوح حرف بزنین؛ مطمئن باشین که مشتری در مورد پیشنهادات شما فکر می‌کنه.

از حالات و زبان بدن و میمیک چهره تون کمک بگیرین تا هم فکرکنه که مهمه و اعتمادش رو جلب کنین و هم تو انتخابش بهش کمک کنین. تو این صورته که، اگه باز قصد تهیه محصول یا خدمت این‌چنینی داشته باشه، قطعا شما و فروشگاهتون رو توی اولویت قرارمیده.

  • درک درست ازنیازمشتری: از نیاز و انگیزه مخاطب آگاهی داشته باشین. اگه بدونین که انگیزه‌ی مخاطب از تهیه‌ی خدمت یا پروداکت شما چیه و دوست داره با تهیه اونا به چه آرزو و دورنمایی برسه، اونوقت شما می‌تونین تیرخلاص رو رها کنین. با توجه به شناختی که از محصولتون دارین ویژگیها و مزایای اونو تو راستای آرزوهاش قرار بدین و متقاعدش کنین که انتخاب درست و بجایی انجام بده. البته صداقت تو گفتار و بیان خصوصیات کالا یا خدمت، فراموش نشه.

چگونگی فروش  موثر و نزدیک شدن به مشتری

برای جلب مخاطب و نزدیک شدن به مشتری راه‌های زیادی وجودداره؛ اعتمادبنفس داشته باشین و روی برنامه‌ی فروش مدیریت داشته باشین.

  • به مشتری زمان بدین فکرکنه.
  • برای خدمت یا محصولی که ارائه می‌کنین، ارزش قائل بشین.
  • از ویژگی‌های خوب محصول، برای مشتری حرف بزنین،
  • به مهارت گوش دادن فعالانه به حرف‌ها و پیشنهادات مشتری، سرنخ خوبی رو درخصوص نیازش بهتون میده.
  • درصورت برخورد تند مشتری، آرامش خودتون رو حفظ کنین.
  • فروش رو نهایی کنین.

نتیجه گیری

فروشنده ی خوب و حرفه ای، فروشنده ایه که راه نزدیک شدن به مشتری رو بلد باشه تا بتونه اونو حفظ کنه. چون وجود مشتری و جریان فروش و پولسازی یه رابطه‌ی مستقیمی با هم دارن. برای موفقیت تو کسب وکار و فروش، باید از روش‌های جدید آموزش کمک گرفت. یکی از تکنیک‌های نزدیک شدن به مشتری استفاده از روشABH  هستش.

 برای جایگاه مشتری، خودتون و محصولی که ارائه  می‌کنین ارزش قائل باشین. نکته خیلی جالب در مورد فروش محصولات اینه که شما در صورتی می‌تونید چیزی رو به فروش برسونید که خودتون باورش کنید اونوقت می‌تونید روی مشتری تاثیر گذار باشید و بهش نزدیک بشید.

۲ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x