جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرمایه گذاری بیت کوین ، تجارت بین المللی بیت کوین

فهرست مطالب

سرمایه گذاری در بیت کوین

سرمایه گذاری بیت کوین ، یا تجارت بین المللی بیت کوین می تونه یه شغل خوب و پردرآمد باشه. به شرطی که آگاهانه و با در نظر گرفتن همه ی جوانب وارد این کار شویم، ترید کردن یا خرید و فروش بیت کوین مانند همه ی کسب و کارها نیاز به آموزش ، بررسی بازار ، تحلیل نوسانات ارز و اثر آن بر قیمت و… داره. پس بی گدار به آب نزنید! شما که به فکر سرمایه گذاری هستی همیشه یادت باشه بزرگترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری رو خودته! سطح دانش و مهارت خودت رو بالا ببر.
سرمایه گذاری بیت کوین
سرمایه گذاری بیت کوین ، میشه گفت شبیه بورس و یا سایر ارزها ست. اما روش اون متفاوته و نوسانات و عوامل موثر بر آن ، با بورس فرق داره. بیت کوین پس از تولد در سال ۲۰۰۹ ، کم کم توانست اعتماد جهانی رو به خودش جلب کنه . کم کم بعضی از دولت ها و بانک های مرکزی آن را به رسمیت شناختن. اکثر صرافی های بزرگ و کوچک دنیا داد و ستد بیت کوین را به طور گسترده انجام می دهند.

سرمایه گذاری بیت کوین یا ترید بیت کوین

کیف پول ما پر از بیت کوین شد ، حالا چیکار کنیم؟فکر میکنید میتونیم با بیت کوین ها از جاهای مختلف خرید کنیم و اون ها رو خرج کنیم؟ یعنی دقیقا مثل پول فیزیکی ، پاسخ کاملا مشخص ، نمیتونیم . چون بیت کوین پول فیزیکی نیست پس به این راحتی نمیشه با اون به معامله پرداخت یعنی هرجایی نمیشه معامله کرد .قبل ازاینکه بفهمیم که چطور بیت کوین رو خرید و فروش کنیم باید اطلاعات خودمون روافزایش بدیم تا در این بازی پرریسک و هیجانی بازنده نباشیم .ترید یعنی معامله یا مبادله ارزهای دیجیتال ، که در لغت معنی تجارت Trade
کردن یا دادوستد  ثبت شده.  دربازار ارزهای دیجیتال ترید یعنی ارزهای مختلف رو به هم تبدیل کنیم. این تراکنش ها در بلاک چین مشخص  و ثبت می شود . البته هروقت بخواییم به اونها دسترسی داریم. هدف اصلی ما در ترید کردن کسب سود و سرمایه گذاری هست . در این راستا  دو دیدگاه برای ما وجود داره : سرمایه گذاری بیت کوین به صورت  بلند مدت و سرمایه گذاری در بیت کوین به صورت کوتاه مدت و لحظه ای .

سرمایه گذاری بیت کوین به صورت بلند مدت :

ما سرمایه خودمون  رو برای خرید ارز دیجیتال مصرف میکنیم . امیدواریم که بعد از مدت طولانی به سود چشمگیری برسیم. اما واقعا میشه اینقدر اطمینان داشت؟ معلومه که نه نمیشه . این عمل دو حالت داره : ممکن سودآور باشه و یا ما رو به بازنده بازی تبدیل کنه . پس بهتره قبل از سرمایه گذاری درباره ارزی که قصد خرید داریم،  به شدت مطالعه و بررسی کنیم . بدونیم واقعا چه کاربردی داره .چه آینده ای در انتظار اون هست. بهتره بفهمیم که پروژه ای که در پشت ارز قرار داره چه اهدافی رو دنبال میکنه ، کاربردی هست یا نه، شدنیه یا نه ، تیم و هدف پروژه چیه .گاهی به خاطر کلاهبرداری یا شکست تیم پروژه ، یا فعالیت نکردن تیم ، ارزش و قیمت ارز مورد نظر به شدت پایین میاد ! در اینصورت شکست بزرگی رو بعد از مدت طولانی، برای ما رقم میزنه.

سرمایه گذاری بیت کوین به صورت کوتاه مدت :

در این روش ، افراد ارزهایی رو که خریدند،  زیاد نگه نمیدارن . هدف اونها کمترین خرید و بیشترین سود است . محوریت این روش براساس تحلیل های نموداری، اخبار روز دنیا و نوسانات بازار ارز هست که به شدت روی قیمت ها تاثیر داره. این روش دو شاخه میشه:
۱.ترید روزانه: که افراد در طول شبانه روز مشغول دادوستد هستن.
۲.ترید سویینگ :که افراد سرمایه رو بیشتر از یک شبانه روز نگه میدارن و بعد در طول ۱تا۲ هفته به فروش میرسونند.
بزرگترین عیب این روش اعتیادآور بودن اون هست که گاهی افراد مجبور میشن به صورت لحظه ای بازار رو چک کنند .به من یا شما که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول هستیم تریدر یا میگن .Trader
برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید  به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کنیم . در این صرافی ها  خریداران و فروشندگان مختلف حضور دارند.این تریدر ها به واسطه ی صرافی ها، به خرید و فروش می پردازن.

این روش سرمایه گذاری بیت کوین ، میتونه بدون حضور واسطه انجام بشه . زمانی هست که افراد حقیقی و یا حقوقی همدیگه رو میشناسن و با ارتباط مستقیم با هم به خرید و فروش مشغول میشن. برای ترید کردن ارزهای دیجیتال ، اصلا محدودیت زمانی و مکانی وجود نداره . ما هرزمان و در هر مکان می تونیم به خرید و فروش بپردازیم. سرمایه ای که در ترید کردن احتیاج داریم همان مقداری هست که موقع خرید ارز ، پول رایج کشور رو پرداخت کردیم و ارز یا بیت کوین خریدیم. به ترید کردن میشه به عنوان یک شغل یا حرفه نگاه کرد . این حرفه ، یه حرفه ی پرفعالیت هست . می تونه سودآور باشه !! ولی با اطمینان نمیشه گفت هرماه چقدر سود کسب میشه و این مقدار انعطاف پذیر هست .

نوسانات بازار ارز دیجیتال  و سرمایه گذاری بیت کوین :

در دنیای امروز تبلیغات ، به مقدار زیادی در تحریک مردم برای استقبال از یه محصول یا وسیله جدید و یا حتی بازار ارز دیجیتال تاثیرگذار هست . حالا اگر نوسانات هرروزه بازار ارز دیجیتال رو در نظر بگیریم.

این نوسانات باعث به وجود اومدن حباب های قیمتی بسیاری میشه. این نوسانات سود زیادی هم داره . چون می فهمیم استقبال افراد از این بازار هرروز بیشتر میشه . همه این اتفاقات ، باعث میشه بیت کوین بیشتر مطرح بشه . تبلیغات افزایش پیدا کنه . ترید کردن یک روند صعودی داشته باشه. می دونیم بیت کوین به کشور خاصی انحصار نداره و یک ارز جهانیه که به سادگی انتقال پیدا میکنه . پس اتفاق های مهم دنیا روی قیمت اون تاثیر دارند.

مثل: نوسانات پول چین یا کنترل سرمایه های کشور یونان!  یا هر رخداد جهانی دیگه . و این یعنی ترید کردن بیت کوین ، قیمت واحدی نداره و فقط صرافی های ارز دیجیتال ، قیمت ها را با توجه به اوضاع جهانی تعیین می کنن و فعالیت میکنن.

صرافی های مجاز برای ترید کردن و سرمایه گذاری بیت کوین :

حالا که قصد ترید کردن داریم باید یک صرافی پیدا کنیم که مطمئن و مورد تایید باشه. تا خیال ما از بابت ترید کردن با این صرافی راحت باشه.
۱.قابل اعتماد باشه وسابقه کلاهبرداری و یا قصد اون رو نداشته باشه.
۲. با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ما پرداخت ها رو با پول واحد ما هم انجام بده.
۳. بدونیم ، چند درصد از هر ترید کردن رو به عنوان کارمزد برمیداره.
۴. اگر ما یک تریدر ثروتمند و پر قدرت باشیم، باید یک صرافی با میزان نقدینگی بالا انتخاب کنیم ،  که در بازار نفوذ زیادی هم داشته باشه.

نکته مهم:

برای کاربران ایرانی موضوع تحریم ها خیلی مهمه! موقع ترید کردن باید از VPN یا  VPS استفاده کنیم و قوانین احراز هویت ایرانی رو به شدت رعایت کنیم.

معتبرترین صرافی های بیت کوین :

بهتره صرافی های مطرح دنیا رو با توجه به میزان فعالیت ها و شهرت و رتبه بندی اونها به ترتیب اولویت بشناسیم:
Binance  دارای بیشترین حجم معاملات و از معتبرترین صرافی های دنیا.
Bitfinex
Bitstamp  قدیمی است که در روز کمتر از ۱۰۰۰۰بیت کوین در آن ترید میشه.
Okcoin  در کشور چین هست که با دلار ترید میکنه.
Coinbase اولین صرافی قانونی آمریکا که روزانه۸۰۰۰بیت کوین ترید میکنه.
Keraken از لحاظ حجم ترید یورو در دنیا بزرگترین هست و روزانه ۶۰۰۰ بیت کوین ترید میکنه.
شابد جالبه که بدونیم چین  رهبر بازار ترید بیت کوین در جهان است . چون در قانون گذاری های مالی کشور چین ، نسبت به بقیه کشورها سخت گیری های کمتری هست . صرافی های چینی وام و امکانات خوبی به دیگر صرافی ها میدن . نکته مهم اینکه برای ترید کردن کارمزد نمیگیرن. پس سرمایه گذاری بیت کوین ، در چین بسیار راحت تر از بقیه کشورهاست.

روش ترید کردن یا معاملات بیت کوین:

فرآیند ترید کردن در همه صرافی ها مشابه هم هست . اول وارد سایت صرافی میشیم . یک اکانت باز میکنیم که از طریق آدرس ایمیل اون رو تایید میکنیم . بعد وارد اکانت شده و اطلاعات شخصی رو وارد میکنیم .  تا صرافی با توجه به قوانین شناخت مشتری و مبارزه با کلاهبرداری و پولشویی به احراز هویت ما دست پیدا کنه. حالا وجه واریزی رو مثل دلار، یورو، پوند، ین ژاپن و … رو پرداخت کنیم . این عمل براساس سیستم کار بانک های سنتی ممکنه چند روز طول بکشه . حالا پول وارد اکانت ما شده.

حالا از قسمت ترید سایت،  تعداد بیت کوین ها  و قیمت روز اونها رو مشخص میکنیم و سفارش میدیم . ترید کردن به راحتی اتفاق نمیفته و واقعا پرریسک هست. پس کار ما به شانس و نوسانات بازار بستگی داره تا به سود مورد نظر برسیم. سرمایه گذاری در بیت کوین هم تابع نوسانات بازار هست.

ابزار و امکانات لازم برای ترید کردن و سرمایه گذاری بیت کوین :

ابزار و منابعی که برای ترید بیت کوین و سرمایه گذاری بیت کوین احتیاج داریم :
Cryptowatch $ bitcoin wisdom : نمودارهای قیمت روز همه صرافی های ترید بیت کوین.
Bitcoin charts :نمودارهای قیمت بالاتر برای فهمیدن تاریخ قیمت
Bitcoin markets : کاربران تازه کار میتونن راهنمایی های لازم برای ترید کردن رو به دست بیارن.
Trading view : یک منبع جامع برای پیدا کردن نمودارها و ایده های جدید ترید کردن.

سرمایه گذاری بیت کوین بر اساس داده ها:

نتایج اخیر اقتصاد دان ها میگه عملکرد اخیر بیت کوین بسیار بالاتر از سرمایه های سنتی مثل بورس و فلزات با ارزش طلا و نقره هست ، هرچند این سرمایه ها رشد و سودآوری داشتن ولی روند صعود عملکرد بیت کوین خیلی بالاتر بوده. بیت کوین با ارزش ۰ دلار در سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت کرد.

تا سال ۲۰۱۰ قیمت آن  ثابت موند. چون در این مدت بیت کوین در حال معرفی و توسعه در بازار بود. در ۲۰۱۰ اولین صرافی شروع به کار کرد وقیمت بیت کوین به ۰.۰۰۳ دلار رسید . به مرور بیت کوین در وب سایت های خبری و فناوری معرفی شد . افراد زیادی به سمت اون جذب شدند . در سال ۲۰۱۱ به دلیل استقبال افراد به حداقل قیمت ۰.۳ دلار و بالاترین قیمت ۲۹.۶ دلار رسید. البته فراز و فرود ها به دلیل کلاهبرداری ها و هک کردن در این سال زیاد بود.
این روند در سال های مختلف با توجه به رخداد های جهانی ، جنگ ها ، نوسانات و تغییرات ارزش پول های مهم مثل دلارو وقایع تاریخی ادامه پیدا کرد . در حال حاضر و پایان ماه می سال ۲۰۱۹ به قیمت ۸۸۰۰ دلار رسیده هست . و امروز یعنی ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ قیمت بیت کوین ۹۸۸۳.۳۳  دلار معادل ۱۱۳,۱۶۴,۱۲۹ تومان است .

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x