جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش استخراج بیت کوین و ماینیگ سایر ارزهای دیجیتال

فهرست مطالب

روش استخراج بیت کوین

روش استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رو بلدی ؟ تا به حال چیزی درباره مزرعه استخراج بیت کوین شنیدید؟ممکنه وقتی کلمه استخراج رو بشنوید به یاد معادن زیرزمینی طلا،نقره  و … بیفتید ، که زحمت بسیاری کشیده میشه تا تکه های طلا و نقره  بدست بیان ولی فهمیدیم بیت کوین اصلا فیزیکی نیست و یه نوع ارز دیجیتال هست پس علت اینکه عبارت استخراج یا ماینینگ رو میگیم چیه؟
روش استخراج بیت کوین
روش استخراج بیت کوین روز به روز تغییر می کنه.  استخراج بیت کوین از دیدگاه فلسفی به استخراج طلا بی شباهت نیست ، با این تفاوت که طلا از دل سنگ بدست میاد و بیت کوین در طراحی پروتکل ها یا همان قوانین بیت کوین وجود دارد.حالا مرحله به مرحله پیش میریم تا با روش استخراج بیت کوین ، فرآیند استخراج و استخر یا مزرعه استخراج بیت کوین آشنا بشیم، تا شاید بتونیم ما هم این ارز دیجیتال ارزشمند رو بدست بیاریم و به دید ثروت به اون نگاه کنیم که خودمون کسب کردیم.

روش استخراج بیت کوین و ماینینگ بیت کوین

بیت کوین یک ارز غیر متمرکز و در انحصار کشور خاص یا اشخاص خاصی نیست و به مردم و کاربران خود وابسته هست یعنی هر کسی با داشتن امکانات لازم میتونه به این شبکه جهانی متصل بشه و جزیی از آن باشد.استخراج کننده ها با دستگاه های استخراج خودشون به امن بودن شبکه بیت کوین و انجام تراکنش های بیت کوین کمک میکنن.

همانطور که گفتیم روش استخراج بیت کوین یه روش ریاضی با استفاده از کامپیوتر های قوی است. در این عملیات کامپیوتر استخراج کننده یا ماینر از طریق فرآیندهای ریاضی پیچیده ، یه تعدادی معادلات ریاضی را حل میکنه و هرکس زودتر به جواب برسه بیت کوینی تولید میشه که به عنوان جایزه به او میدن . این کار به برق و سخت افزارهای قدرتمندی نیاز داره.هر چه زمان بگذره روش استخراج بیت کوین سخت تر میشه اما چرا؟ به خاطر حفظ امنیت شبکه و اینکه در تولید واحدهای جدید بیت کوین تاخیر میفته ، و با گذر زمان ارزشمندتر و کمیاب تر میشه.

استخراج بیت کوین در ایران قانونی شد.

بله استخراج بیت کوین یا هر ارزدیجیتال دیگه قانونی هست ، به شرطی که قبل از شروع فعالیت از وزارت صنعت ، معدن وتجارت مجوز مربوطه رو بگیریم .در غیراینصورت غیرمجاز هست و براساس قوانین و ضوابط کشور مجازات میشیم. هر روش استخراج بیت کوین ، باید قانونی پیش بره تا دچار مشکلات جانبی نشیم. استخراج بیت کوین به دستگاه ( ماینر ) ، برق و فضایی که بتونه ماینر در اون قرار بگیره نیاز داره. اگه فرآیند قانونی طی بشه ، بدون دلهره ( البته با دید باز و مطالعات کافی)  ، روش استخراج بیت کوین مختص خودتون رو انتخاب می کنی و کار رو شروع می کنی. برای شروع این کسب و کار هم مثل بقیه ی کارها نیاز به طرح کسب و کار و استراتژی کسب و کار داری.

دستگاه استخراج بیت کوین یا ماینر

نام دستگاه استخراج بیت کوین ای‌سیک  (ASIC)  هست ،  که یک دستگاه وارداتی هست ، یک تراشه مخصوص که کار استخراج رو انجام میده .در صورتی که قبلا میتونستیم با پردازنده های کامپیوتر خانگی بیت کوین رو استخراج کنیم و سود بدست بیاریم . این موضوع نشون میده شبکه ماینر و بیت کوین چقدر گسترش پیدا کرده. واردات دستگاه ، از چندماه گذشته توسط اداره گمرک کشور ردیف گمرکی گرفته و به صورت قانونی میشه. برای واردات دستگاه ، نیاز به گرفتن مجوز وزارت صنعت و معدن و تجارت  داریم. که اگر این روند را طی  نکنیم اداره ی  برق جلوی فعالیت دستگاه رو میگیره و بعد نیروی انتظامی اون  رو ضبط میکنه و….

امکاناتی که برای استخراج بیت کوین میخوایم:

۱.دستگاه استخراج همراه با منبع تغذیه مثل پاور
۲.کیف پول
۳.اینترنت پایدار و پرسرعت
۴.برق
۵.دستگاه خنک کننده(چون دستگاه ها گرمای زیادی تولید میکنند)

خرید دستگاه ماینر برای استخراج بیت کوین:

خب حالا باید دستگاه بخریم ، به نظرتون چه فاکتورهایی رو برای خرید دستگاه در نظر بگیریم؟
۱.نام شرکت(برند) و مدل دستگاه
۲. قدرت پردازش دستگاه بر اساس تِراهش برثانیه (TH/S2)
۳.مصرف برق بر اساس وات
دستگاه رو ازکجا بخریم؟ از سایت های تولیدکنندگان دستگاه که موقع تولید دستگاه فراخوان  قرار می دن  و دستگاه ها رو پیش فروش میکنند و در پایان دستگاه ها به صورت عمده وارد بازار میشوند، مثل شرکت بیت مین که از مشهورترین و بزرگترین شرکت های سازنده هست.

از سایت های دیگه مثل “آمازون” یا” ای بی” هم میتونیم بخریم ولی به دلیل تحریم ها باید از واسطه استفاده کنیم تا برای ما خریداری  کنه و به دستمون برسونه.موقع خرید دستگاه باید چند فاکتور رو با هم در نظر بگیریم ، مثل: بودجه ای که برای خرید دستگاه در نظر گرفتیم ، میزان هش دستگاه (یعنی در هر ثانیه چند بیت کوین تولید میکنه )زیاد باشه .

و اینکه برق کمتری مصرف میکنه چون باید هزینه برق مصرفی رو در نظر بگیریم و به صورت کلی بهترین دستگاه کارآمدترین دستگاه هست که همه فاکتورها رو داشته باشه و سرمایه ما رو سریعتر برگرداند. سایت هایی وجود داره که بر اساس نوع دستگاه ، مقدار برق مصرفی و توان هش ، شانس موفقیت و میزان سود شما را تعیین می کند.

پرکاربردترین دستگاه های استخراج بیت کوین

Bitmain Antminer S9
از قدرتمندترین دستگاه های استخراج بیت کوین هست که توسط شرکت بیت مین ساخته شده ، قدرت هش آن ۱۴تراهش است و میزان برق مصرفی ۱۳۷۵وات. خود دستگاه یک خنک کننده متصل دارد. بسیار پرکاربرد  و در سطح تقاضای جهانی مقام اول را دارد، قیمت فعلی آن در بازه ۵۰۰تا۱۰۰۰دلار است.
Bitmain Antminer T9
با قدرت ۵/۱۲ تراهش و میزان مصرف برق ۱۵۷۶ وات ، دستگاهی پرقدرت و پرمصرف است . به خاطر مصرف زیاد برق استفاده آن از طریق برق خانگی اصلا به صرفه نیست، به قیمت ۵۰۰تا۷۰۰دلار به فروش میرسه.

استخر یا مزرعه ی استخراج بیت کوین:

حالا دستگاه رو خریدیم ، کیف پول رو تهیه کردیم و باید شروع به کار کنیم . به یک استخر استخراج وارد میشیم ، فضای مجازی که همه استخراج کننده در اون کنار هم برای بدست آوردن یک بلاک ، تلاش جمعی میکنند . هر ماینر بر اساس توان پردازشی خودش که برای داشتن بلاک استفاده کرده سود میبره.

اگر وارد استخر نشیم شانس ما برای داشتن یک بلاک به شدت پایین میاد.استخر استخراج یا مزرعه استخراج رو که پیدا کردیم وارد سایت اون میشیم تنظیمات راه اندازی دستگاه خودمون رو انجام میدیم و با چند کیلیک ساده دستگاه استخراج رو نصب میکنیم.
پس استخر یا مزرعه ی استخراج بیت کوین ، مجموعه ای از ماینرهاست که به تلاش جمعی و گروهی مشغول هستند.

حالا می تونه تمام ماینرهای این مزرعه متعلق به یک نفر باشه و در یک جا متمرکز باشه ، یا اشتراکی باشه. نحوه ی اتصال ماینرها به هم جزو نکات مهم استخر یا مزرعه ی استخراج است . چند تا از استخرهای استخراج برتر دنیا به ترتیب عبارتند از :
Antpool
BTC.top
BTC.com
Bixin
BTCC
F2pool
ViaBTC
BW Pool
Bitclub
SLUSH

نحوه ی تقسیم سود در استخر های استخراج:

روش تقسیم سود در استخرها و مزارع استخراج می تونه متفاوت باشه. تقسیم سود بر اساس سهم هر ماینر : این سهم برای هر ماینر ثایت است . به این روش PPS می گویند. تقسیم سود نسبی بر اساس میزان سهمی است که هر ماینر در اختیار می گذارد. تقسیم سود بر اساس امتیاز ، زمان ثبت سهم را ملاک قرار می ده.

یعنی سهم سهام دارن قدیمی تر از سود بیشتره. روش تقسیم سود بر اساس تعداد آخرین تعداد سهم ، مانند تقسیم سود نسبی هست(PPLNS) . تفاوت این روش با روش نسبی این است که هر سهم می تونه در چند مرحله جایزه دریافت کنه. روش تقسیم سود کامل بر اساس تعداد سهم که مانند روش PPS هست و به اون FPPS می گویند. در این روش استخراج بیت کوین کامزد تراکنش بین ماینر ها بر اسا توان هش تقسیم میشه. روش SMPPS یا روش پرداخJ  اشتراک حداکثری هم مانند PPS  هست . اما میزان پرداخت استخر کمتر از سود واقعی است.

نکته ی مهم در روش استخراج بیت کوین :

با خرید یک دستگاه  استخراج بیت کوین میتونیم چندین ارز دیجیتال رو به جز بیت کوین استخراج کنیم به شرطی که الگوریتم های موجود روی دستگاه که از اون پشتیبانی میکنن مشابه الگوریتم های ارزهای دیجیتال دیگه باشن و توانایی فعالیت روی دستگاه وجود داشته باشه.اگر توانایی خرید دستگاه رو نداشته باشیم ممکنه بتونیم بیت کوین بخریم؟

بله به سختی قابل انجام دادن هست توسط کامپیوتر خانگی ولی سوددهی نداره. اگه تازه کار هستید ، یا می خواهید از حاشیه ی امنیت بیشتری برخوردار باشید ، عضو یکی از استخرهای استخراج بیت کوین شوید. البته با بررسی میزان سودی که هر استخر به شما می دهد .( این سود با توجه به مطالب بالا متفاوت هست ) این هم یک روش استخراج بیت کوین هست.
روش استخراج بیت کوین

استخراج ابری یک روش استخراج بیت کوین:

آیا راه دیگه وجود داره؟ بله یک راه پر ریسک دیگه هست،  استخراج ابری که بدلیل نوسانات بازار ارز پرریسک و غیرقابل پیش بینی هست .در این استخراج قسمتی از سخت افزار یک شرکت معتبر و بزرگ رو اجاره میکنیم ، کیف پول رو تهیه میکنیم و عملیات استخراج شروع میشه.مزایای این روش استخراج بیت کوین زیاده مثل: عدم هزینه برق مصرفی، عدم احتیاج به تجهیزات جانبی و خنک کننده ها و عدم لزوم داشتن مکان مشخص .

اما معایب این کار چیه؟سود کمتر ، کاهش هیجان و لذت در کار،نوسانات شدید قیمت، نبودن کنترل روی فعالیت ها و از همه مهمتر کلاهبرداری های شایع که انجام میشه.سایت های معتبری که این استخراج رزو انجام میدن از قبیل:
Hashflare
Hashnest
Genesis-mining
روش ابری مانند استخراج پرسود نیست. اما کم دردسره چون نیاز به راه اندازی سیستم ها قدرتمند ندارید. فقط یک حساب کاربری و تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید. در استخراج ابری سه روش وجود داره.
اجاره ی استخراج کننده
اجاره ی قدرت هَش
اجاره ی سرور مجازی
در هر سه حالت شما هزینه ی اجاره ی امکانات رو پرداخت می کنی. پس سرمایه گذاری کمتری انجام می دی و در عوض سود کمتری هم می گیری.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x