جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، مهم ترین قسمت بازاریابی دیجیتال

فهرست مطالب

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یه امر ضروریه!دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی بر پایه ی ابزار های دیجیتالی هست.هم کم خرج تره. هم قابل رصد و بررسی هست.این نوع بازاریابی حداقل هفت شاخه داره.مانند : بهینه سازی موتورهای جستجو ، تبلیغات دیجیتال ، شبکه های اجتماعی و…

هر کدوم از این شاخه ها ، برنامه ریزی و استراتژی مجزا لازم داره.همین خاطر ایجاد یک استراتژی واحد برای همه ی شاخه ها ساده نیست.برای هر وب سایت و یا هر کسب وکاری ، یه هدفی وجود داره . هر کسب و کار برای رسیدن به هدفش یه استراتژی انحصاری لازم داره!

پس به چیزی فراتر از یک استراتژی ساده نیاز داریم . چون قراره موفق بشیم .یادتون باشه ، بازاریابی آنلاین رشد کرده. پس امروزه به بیش از یک روش برای بازاریابی نیاز داریم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ :

دیجیتال مار کتینگ و بازاریابی دیجیتالی شامل ۶ شاخه ی عمده است .

این ۶ شاخه به نظر جدا از اهم می باشند.

اما درواقع همه در راستای رشد حرکت می کنند.این دسته ها عبارتند از :

  • بازاریابی محتوا (content marketing ) : تولید و انتشار محتوای مفید می تونه برای جذب و آموزش مشتریان استفاده بشه . از طرفی در حفظ مخاطبان هدف بسیار کار ساز خواهد بود.
  • تبلیغات موضوعی و وابسته : در این نوع تبلیغات آنلاین ، متناسب با ترند و موضوعات جذاب موجود روز تبلیغ انجام می شود. این تبلیغ می تونه متناسب با سر مقاله وب سایت و یا نشریه ای باشه که در اون تبلیغ می کنیم.
  • تبلیغات کلیکی ( ppc) : دراین تبلیغ آنلاین به ازای کلیک بر روی بنر و آگهی ، پول پرداخت می کنیم.
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (seo) : سئو باعث میشه ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت ما بیاید . پس یک نوع تبلیغ ارگانیک و پایدار وخواهد بود.
  • شبکه های اجتماعی : استفاده از شبکه های اجتماعی ، پرسود ، کم هزینه و بسیار فراگیر است.
  • ایمیل مارکتینگ : ارسال ایمیل هنوز هم جزو روش های بسیار خوب برای بازاریابی است. در این روش مشتریان بالقوه ایجاد خواهد می شود.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مراحل ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ :

بعد از اینکه اصول رو دانستیم ، نوبت تاکتیک و استراتژی دیجیتال مار کتینگ است.ابزارها و افراد مختلف در موفقیت یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذارند.پس باید عملکرد دقیق ، متناسب با رویکرد بازاریابی خود اتخاذ نماییم .

گام اول : ایجاد پرسونای مشتری:

باید مخاطب هدف خود را شناسایی کنیم. اطلاعات کاملی در مورد این مخاطب جمع آوری کنیم. پرسونای مشتری

این اطلاعات شامل : سن ، جنسیت ، شغل ، علاقه مندیها و… می شود.بر این اساس می توان مشتری بالقوه را شناسایی کرد.بدون داشتن این اطلاعات استراتژی بازاریابی ناقص خواهد بود.این مرحله همان بررسی شخصیت خریدار است.بررسی و تماس با گروه های هدف این مرحله را تکمیل می کند. ابزارهای آنلاین زیادی  برای این کار وجود دارد.

گام دوم : تعیین اهداف و ابزارها :

این مرحله بسیار مهم است.هرچه این هدفگذاری دقیقتر باشد ، شانس موفقیت استراتژی بازاریابی بیشتر خواهد بود.در هدفگذاری حتما اصول هدفگذاری را در نظر بگیریم . ( هدفگذاری اسمارت )اول از همه ، هدفگذاری باید قابل اندازه گیری باشه.مثلا قراره تا چه زمانی ، چند درصد نرخ تبدیل در سایت افزایش پیدا کنه.در این افزایش ، ازچه ابزاری استفاده می کنیم.

گام سوم تولید محتوا و بلاگ نویسی:

تولید محتوای ارزشمند ، یکی از اصول هر استراتژی بازاریابی است.با تولید محتوای مناسب برای بلاگ ، اعتبار بیشتر کسب می کنیم.به مشتریان و مخاطبان اطلاعات و در نتیجه ارزش می دهیم .این مرحله یکی از مهم ترین مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ است.در این مرحله بازدید بیشتری نصیب وب سایت ما می شود .

حضور در شبکه های اجتماعی قوی تر می شود . موقعیت مناسب تری نسبت به رقبا کسب می شود.وبلاگ باید به روز باشه تا بازدید کنندگان اون رو مفید بدانند. از طرفی به روز بودن باعث کسب موقعیت مناسب در موتورهای جستجو می شود.

گام چهارم ارزیابی کانال های استفاده شده در استراتژی دیجیتال مارکتینگ :

کارها و کانال های استفاده شده باید مرتبا مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.باید اندازه گیری شود که کدام روش و کانال سودمند تر بوده. چگونه در آینده از اینها استفاده شود؟هیچ لزومی نداره از تمام کانال های موجود استفاده کنیم.باید از کانالی استفاده بشه که برای ما سودمند تره !اگه یه صفحه فرود (landing page)  در ایجاد سرنخ ها (leeds)  موثره ، دوباره و چند باره از اون استفاده کنید.این صفحه را مرتبا بهبود ببخشید. برای سار کانال ها هم همین طور!

گام پنجم : بازاریابی خودکار :

برای بازاریابی دیجیتال ابزارهای اتوماسیون زیادی وجود داره.بهتره از این ابزارها استفاده کنید. این سیستم ها باعث رونق و راحت تر شدن کارهای شما می شود.بهتره این سیستم ، با خدمات مشتری (CRM) ادغام بشه. با این کارفرآیند فروش هم بهتر و دقیق تر انجام می شه.

گام ششم : بهینه سازی برای موبایل و تبلت:

بسیاری از کسانی که از خدمات آنلاین و اینترنت استفاده می کنند، از موبایل استفاده می کنند.قبلا ورود به اینترنت ، معادل با استفاده از کامپیوتربود. اما تلفن های هوشمند امروزی ، بازی را تغییر داد.حتما و حتما فعالیت های دیجیتال شما باید موبایل فرندلی باشه! کار بهینه سازی برای موبایل رو بسیار جدی بگیرید. از به روز ترین قابلیت ها استفاده کنید. این کار روند چینش استراتژی دیجیتال مارکتینگ رو بهبود می بخشه.

گام هفتم : دسترسی آسان :

باید دسترسی به شما و خدمات شما ساده باشد. علاوه بر افزایش بازدید وب سایت ، به فکر ساده گی کار باشید.مراحل زاید را حذف کنید. این دسترسی ساده ، باید برای محصولات و خدمات ، همچنین پاسخگویی باشد.تعامل مشتریان با ما بسیار مهم است. پیام ها ، نظرات و انتقادات مشتریان ، چراغ راه آینده ی ماست.مشتریان به ما پیام های واضح و روشنی در مورد کار و اشکالات می دهند.

گام هشتم : فن آوری :

اگه از تکنولوژی مناسب استفاده نکنیم ، تلاش های خودمان را بی اثر کرده ایم.ابزارها و نرم افزارها روز به روز جدید تر و مفید تر می شوند.این ابزارها در هر مرحله از دیجیتال مارکتینگ به ما کمک می کنه تا فرآیند و استراتژی بی نقص تری را اجرا نماییم.بعضی از این ابزارها کمک می کنه تا متوجه بشیم ، ازکجا بازدید کننده بیشتری داشته باشیم.

 گام نهم : مزیت های رقابتی:

اگر مزیت خاصی نسبت به رقبا نداشته باشیم ، پس انتظار سود بیشتر نداشته باشیم.باید به طور دائم تفاوت هایمان با سایر رقبا را بیشتر کنیم. البته تفاوت های مفید و منحصر به فرد!مشتریان ، چرا شما را انتخاب کرده یا می کنند؟هر شرکتی باید پیشنهاد منحصر به فردی داشته باشه.این کار نیاز به تحقیق و برنامه ریزی مداوم دارد. این پیام تمایز را در کمپین های تبلیغاتی خود مان بگنچانیم.

گام دهم : پیگیری روند کار در استراتژی دیجیتال مارکتینگ :

نظارت مداوم بسیار مهم و اساسی است.برای این کار نیاز به تیم مجرب داریم. باید از اشتباهات درس بگیریم . همیشه دنبال فرصت های پیشرفت باشیم .تحلیل مداوم لازم است . پس از هر تجربه ای نتایج به طور کامل بررسی و تحلیل شود.نقاط ضعف و اشتباهات اصلاح شود. به نقاط قوت تکیه ی بیشتری شود. برنامه ریزی در جهت حفظ تعادل در سیستم باشد.

پس با تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ خوب و دقیق می توان شانس موفقیت را چندین برابر کرد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x