جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استارتاپ های موفق کدام استارتاپ ها هستن؟

فهرست مطالب

استارتاپ هایی که موفق می شن

استارتاپ های موفق و اونهایی که شکست می خورن! این دو در طرز تفکر و تحقیقات بازار با هم فرق می کنن. قبل از صرف وقت ، برای این که چی تولید کنی! ببین مردم چی می خوان!! با این ترتیب مسی تونن جزو استارتاپ های موفق باشن.استارتاپ هایی که موفق می شن من راجع به شکست می دونم. اشتباه کردم، اونم اشتباهای احمقانه. البته در عین حال اونقدر خوش شانس بودم که چندباریم موفق بشم.طی این مسیر، من به دلیل های  کمتر شناخته شده ای که استارتاپ ها شکست می خورن پی بردم، و از اون مهم تر چرا بعضیا موفق میشن.

چه قدر از استارتاپ ها شکست می خورن؟

نه تا از هر ده تا استارتاپ شکست می خورن. این یه حقیقت سخت و تلخه ولی یه حقیقتی که اگه بهش توجه کنین موفق میشین. اگه یه کارآفرین هستین، شاید بد نباشه که قبل از شروع کسب و کار راجع به شکست هاتون بنویسین.چرا؟ برای این که خوش بین ترین کارآفرین هاهم هرازچندگاهی به یه کوچولو حقیقت نیاز دارن. این حقایق سرد رو برای این نمیگیم که شمارو ناامید کنن؛ بلکه میگیم که شمارو برای این که بهتر و هوشمندانه تر کار کنین تشویق  کنیم.

استارتاپ های موفق چه خصوصیاتی دارن؟

استارتاپ های موفق خصوصیات زیادی دادیم. هدف من این نیست که همشونو براتون لیست کنم؛ فقط میخوام اصلی ترین دلایل موفقیت رو بهتون بگم.موفقیت یک استارتاپ، به عوامل مختلفی مانند ایده نو، تیم، مدیریت، بازاریابی، استراتژی، نیاز بازار، رقبا و … بستگی دارد. در عمل، استارتاپ‌هایی که موفق می‌شوند، معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند:

  1. ایده نو: ایده نوآورانه و جذابی که باعث جذب مخاطبان و جذب سرمایه گذاران می‌شود.
  2. تیم قوی: تیمی قوی و متعهد که به صورت کامل به ایده‌ی استارتاپ متعهد شده‌اند و دارای تخصص‌های متفاوتی مانند فنی، بازاریابی، مالی و …
  3. مدیریت درست: مدیریتی که با تجربه و مهارت کافی در حوزه‌های مختلف، به نحو احسن به راه‌اندازی و مدیریت استارتاپ می‌پردازد.
  4. بازاریابی و استراتژی: استفاده از روش‌های بازاریابی درست و استراتژی‌های جذب مخاطب، باعث جذب بیشتر کاربران و افزایش فروش می‌شود.
  5. توانایی پذیرش تغییر:استارتاپ های موفق که توانایی پذیرش تغییرات و تطبیق با شرایط جدید را دارند، بهترین نتیجه را در پیش خواهند گرفت.
  6. برندسازی: ایجاد برندی قوی و تشخیصی که در ذهن مخاطبان باقی بماند و آنها را به خود جذب کند.
  7. استفاده از فناوری: استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته، باعث بهبود کیفیت و مقدار خدمات و محصولات شرکت می‌شود.
  8. مدیریت مالی درست: مدیریت مالی درست و کارآمد که باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سود شرکت می شود.
استارتاپ های موفق

استارتاپ های موفق، محصول برای بازار تولید می کنن

آیا محصول برای بازار کاملا مناسبه؟سایت فورچون ده دلیل اصلی که استارتاپ ها شکست می خورن رو گزارش کرده: “اونا محصولاتی تولید می کنن که مردم نمیخوان.” یه تحقیق دقیق نشون داده که دلیل تعطیل شدن ۴۲% از استارتاپ ها، نبود نیاز به محصول توی بازاره! اگه قراره این همه وقت برای تولید یه محصول بذارین! بهتره یه وقتی هم برای این بذارین که بدونین محصولی مناسب! برای بازار مناسب تولید می کنین.پس قبل شروع بازاریابی کن. و ایده پردازی و خلاقیت خودتونو روی نیاز بازار بذارین!!!!

الان وقتشه
مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه

استارتاپ های موفق ،از هیچ چیزی چشم پوشی نمی کنه.

بعد از ورشکست شدن کمپانی دیژیوان، رئیس این کمپانی گفت:

یه ایده ی خوب برای محصول و یه تیم تکنیکی قدرتمند یه تجارت پایدارو گارانتی نمی کنن. هیچ کس نباید از مشکلات و پروسه های مالی شرکت چشم پوشی کنه چون شغل اونا نیست. همین مشکلات میتونن هر آینده ای در اون شرکت رو از شما بگیرن.

اونا یه ایده ی عالی داشتن و یه تیم تکنیکی قدرمتند. چی کم داشتن؟یه نگاه دقیق به دیژیوان همه چیزو مشخص میکنه. اونا از پروسه های تجاری شرکت غافل موندن. از چیزای “خسته کننده” دوری کردن. CEO  با خودش میگه: من کارم رهبریه. CMO میگه: من مسئول بازاریابیم. برنامه نویس میگه: کار من کد نویسیه.

ولی یه استارتاپ های موفق وظایفش رو اینجوری تقسیم نمیکنه. همه چیز توی استارت آپ ها خیلی متفاوته. یعنی این که مسئولیت ها گاها با هم تداخل دارن. چیزای کوچیک می تونن به چیزای بزرگ تبدیل شن. بعضی از مهم ترین مشکلات استارتاپ ها پروسه ها و مشکلات تجاری و قابلیت پیشرفتن.یه کارآفرین موفق میدونه باید روی پروژه کار کنه نه توش. گیر کردن بین ارائه ها و تلفن ها و ایمیل ها میتونه آدمو از قبل پروژه دور کنه.

استارتاپ های موفق ، سریع رشد می کنن.

کی میگه رشد غیرقابل کنترله؟ و از اون مهم تره کی براش مهمه؟رشد، رشد سریع، چیزیه که کارآفرینا دنبالشن، سرمایه گذارا نیاز دارن و بازار میخواد. رشد سریع نشون دهنده ی ایده ی خوب توی بازار داغه.موسسین وانتفول اعتراف کردن که اونا نتونستن به سرعت رشد بالای لازم برای تضمین امنیت مالی دست پیدا کنن. این به این معناست که اونا نیاز به تامین مالی داشتن اما چون به اندازه ی کافی سریع رشد نکردن، برای سرمایه گذاری مالی قابل اطمینان نبودن. این شروع یه پایان بود.

رشد به رشد بیشتر منجر میشه که اونم رشد بیشتری رو به همراه میاره. استارتاپ های موفق نباید بعد از ماه ها تلاش به رشد های تک رقمی و کند راضی باشن. اگه رشد بعد یه مدت مشخصی اتفاق نیفته، هرگز اتفاق نمیفته. شرکتی که رشد نمی کنه آّب میره.دومین دلیل بزرگی که استارت آپ ها شکست میخورن اینه که پولشون تموم میشه.

چرا پولشون تموم میشه؟ چون به اندازه ی کافی سریع رشد نمی کنن. اگر استارتاپ موفق و به اندازه ی کافی سریع رشد بکنه میتونین به راحتی از کنار خیلی از قاتلای استارت آپ عبور کنین؛ شکست خوردن تو مسابقه، از دست دادن مشتری، از دست دادن کارکنا و از دست دادن ذوق.رشید سریع و زودهنگاه تضمینی برای موفقیته.

استارتاپ های موفق، میدونن چه جوری دوباره روی پاهاشون وایستن.

استارتاپ های موفق توسط یه گروه پشتیبانی میشه. هرچی این گروه تظبیق پذیرتر باشه، استارتاپ موفق تره.تطبیق پذیری عموما خیلی سطحی و محود تعریف میشه؛ داشتن بیشتر از یه مهارت یا توانایی. تطبیق پذیری توی محیط استارت آپ چیزی بیشتر از مجموعه ی مهارت هاست، شامل آمادگی ذهنیم میشه.

استارتاپ های موفق باید این توانایی رو داشته باشن که یه محصول رو تغیییر بدن یا این که با برنامه های جدید تطبیق پیدا کنن. بتونن روش بازاریابیشون رو تغییر بدن، بازار کارشون رو عوض کنن یا حتی کمپانی رو بکوبن و از نو بسازن.

همش مروبط به دوباره بلند شدن بعد از کتک خوردن میشه. تیم هایی که توانایی این رو دارن که با هم بلند شن، هارمونی لازم برای جون سالم به در بردن از موقعیت های سختم دارن.علاوه بر این من فهمیدم که کمپانی هایی که دو موسس دارن کمی شانس موفقیت بیشتری از کمپانی های تک موسس دارن.

داشتن یه موسس دیگه یه همکاری رو شکل میده. پاسخ گویی خیلی بیشتری وجود داره و همین به شما کمک میکنه که از حفره هایی که رو به روی یه مدیر کاریزماتیک تنها قرار داره عبور کنین. همچنین یه موسس دیگه مهارت هایی خواهد داشت که شما ندارین.

نتیجه گیری

اگه استارتاپ تون موفق شد، شما خوش شانسین. شما تونتستین کاری بکنین که نود درصد استارتاپ ها نتونستن. هرچند که شانس نقش اساسی تو داستان موفقیت شرکت هایی مثل گوگل و فیس بوک داره، دلایل منظقی زیادی هست که چرا باقی استارت آپ ها موفق میشن. اونا محصولی دارن که با نیاز ها سازگاره، چیزی رو از قلم نمیندازن، سریع رشد میکنن، و از ضربه های سخت جون سالم به در میبرن.

اگه این چهار خصیصه رو دارین، خودتون رو برای موفقیت آماده کنین.در این صورت شما هم جزو استارتاپ هایی که موفق می شن هستین!

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x