جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

فهرست مطالب

استارت آپ چیه؟ برای راه اندازی استارتاپ چی لازمه ؟

استارت آپ

استارت آپ ، کسب و کار نوپا  شتاب دهنده ، استارت آپ ویکند ، اکو سیستم استارت آپ و… کلمات و اصطلاحاتی هست که این روزها زیاد شنیده میشه! این روزها یه سری جوان و خوش فکر هستن که محصول یا خدمتی ارائه می کنن .

این محصولات و خدمات شرکت ها و موسسات بزرگ رو به چالش می کشه! موفقیت های این استارت آپ ها باعث می شه سرمایه های بزرگ و غیر قابل باوری را جذب کنن که افرادی که در این سیستم نیستن نمی تونن باور کنن!!! حتی بعضی وقت ها فکر می کنن این شرکت ها کلاهبرداری یا پولشویی می کنن.
استارت آپ

استارت آپ ها با یه ایده شروع می شن. بعد به این فکر می کنن که می خوان چی کار کنن و چی می خوان بگن . وقتی باور کردن ایده ایی نو دارند، کار را شروع می کنن. البته بررسی می کنن که این کار رو قبلا کسی انجام داده یانه . مشتری داره یانه .

استارتاپ یا کسب و کار نو پا چیه؟

استارتاپ ، یه کسب و کار جدیده! این کسب و کار بر اساس ایده های نو هست. بعضی ها اعتقاد دارن هر کسب و کاری نمی تونه استارتاپ باشه! اعتقاد دارن ، استارتاپ باید کسب و کار بر پایه ی تکنولوزی باشه. اما به نظر من هر گروهی که دور هم جمع می شن تا یه کسب و کار راه بندازن، قابلیت استارتاپ بودن ، دارن . به شرط این که قادر باشن به سود دهی و ارزش آفرینی دست پیدا کنن . از طرفی، توانایی حفظ کسب و کار خودشون رو داشته باشن.

شاید یه خدمت جدید ارائه کنن. یا نه ، همون خدماتی که قبلا بوده به روش جدید ارائه کنن. خلاصه ، یه ایده ی نو ، برای یه کار جدید!
درکسب و کارهای نوپا ، ایده های ریسک پذیر  هستن. بازارهای هدف، شاید به درستی معلوم نیستن!  شروع کار با داشتن ایده ، پشت کار ، ساختن تیم کاری و…همراهه! اما ادامه ی کار چی؟ استارتاپ ها نیاز به جذب سرمایه دارن. چون یکی از مشکلات بزرگ شروع کسب وکار نوپا ، بقا و ایجاد اعتباره! اصطلاحا می گن:

استارتاپ باید مقیاس پذیر باشه

یعنی رشد و پیشرفت ، قابل ملاحظه و اندازه گیری باشه. در آموزش فیزیک همیشه تاکید داریم، بررسی هر پدیده و کمیت نیاز به اندازه گیری داره!

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه

راه اندازی کسب وکار استارتاپی:

برای راه اندازی یه کسب وکار استارتاپی ، باید ایده پردازی و خلاقیت داشته باشی. باید تحقیقات بازار گسترده داشه باشی. پس باید بازاریابی داشته باشی. برای بازاریابی نیاز به تبلیغات داری.  باید ایده ها رو گسترش بدهی. باید ارزیابی دقیق از ایده و عملکرد داشته باشی. باید بتونی ایده ات رو ثبت کنی که مال خودت باشه. داشتن ایده به تنهایی کافی نیست!!!! داشتن ایده فقط نقطه ی آغاز راهه. در بخش ایده پردازی و خلاقیت در مورد ایده ی خوب توضیح دادم.


وقتی استارتاپی راه می افته، باید فروش داشته باشه! فروش خدمت یا محصول پول به سیستم تزریق می کنه! پس مشکلات کم می شه. ( البته اگه راه درستی را انتخاب کرده باشیم).تاکید می کنم ایده های خوب، به تنهایی باعث موفقیت شما نخواهد شد. تیم خوبی برای خودتون درست کنید. بعضی ها می گن:

تیم ما خوب و یه دست هست . همه طرز فکر مشابه داریم و باهم مشکلی نداریم.

تیم کاری شما باید با هم همراه باشند . اما یک فکر و با یک نوع تخصص هرگز! در یک تیم، باید مکمل هم باشید.

برخی از اصطلاحات مهم در فضای استارتاپی:

در زمینه فضای استارتاپی، تعداد زیادی اصطلاح و عبارت وجود دارد. در زیر برخی از اصطلاحات مهم و پرکاربرد در فضای استارتاپی آمده است:

  1. استارتاپ (Startup): شرکتی جوان و نوآورانه که در حال توسعه یک محصول یا خدمات جدید است.
  2. سرمایه گذاری اولیه (Seed Funding): جمع‌آوری سرمایه اولیه برای توسعه اولیه یک استارتاپ.
  3. تجارت الکترونیک (E-commerce): فعالیت‌های تجاری انجام شده بر روی اینترنت برای خرید و فروش کالاها و خدمات.
  4. راندمان بالا (High Performance): شرایطی که شرکت در آن از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.
  5. روزهای آغازین (Early Days): زمانی که شرکت هنوز در مراحل اولیه توسعه است و هیچ گونه ارزش افزوده‌ای ندارد.
  6. کسب و کار خود راه‌اندازی کردن (Bootstrapping): شروع کسب و کار با منابع محدود و با استفاده از منابع خود شرکت.
  7. رویکرد رشد سریع (Growth Hacking): استراتژی‌های بازاریابی نوین و نوآورانه برای تسریع رشد شرکت.
  8. هم‌راهی سرمایه‌گذاری (Venture Capital): سرمایه گذاری برای استارتاپ‌ها با شرایط خاصی که به عنوان هم‌راه شرکت در فرآیند رشد و توسعه مشارکت دارند.
  9. شخصی سازی (Customization): ارائه محصولات و خدمات با توجه به نیازهای ویژه هر مشتری.
  10. مزیت رقابتی (Competitive Advantage): ویژگی یا ویژگی‌هایی که شرکت را از رقبای خود متمایز می‌کند.
  11. انحصار (Monopoly): در محیط استارتاپی، مفهوم انحصار یا “Monopoly” به معنای داشتن یک شرکت از بازار یا صنعتی به صورت تنهایی یا بیشترین حجم از بازار به عنوان یک تک‌سرمایه‌گذار (یا شرکت) اشاره دارد. در این حالت، شرکت دارای یک مزیت رقابتی یا ویژگی منحصر به فردی است که به دلیل آن، سایر رقبا نمی توانند با شرکت رقابت کنند و به طور خودکار مشتریان و بازار به سمت این شرکت جذب می شوند.

بدون انحصار، رقابت بین شرکت ها برای جذب مشتریان و فروش کالا و خدمات خود افزایش می یابد و برای رسیدن به موفقیت، شرکت ها باید با شرایط بازار، رقبای خود و مشتریان خود روبرو شوند و استراتژی های مناسب را برای رشد و پیشرفت اجرا کنند.

استارت آپ ویکند:

تازه گی ها این اصطلاح ، زیاد شنیده می شه. رویدادی که در خیلی از شهر ها اتفاق می افته! این رویداد در حدود ۵۴ ساعت هست.  معمولا در سه روز آخر هفته برگزار می شه. شرکت کنندگان این دورهمی : علاقه مندان دیجیتال مارکتینگ ، مدیران بازاریابی، کسب و کارهای آنلاین ، برنامه نویس ها ، متخصصین سئو  و… یعنی هر کسی که علاقه مند به کسب و کاره! شتاب دهنده ها هم می تونن باشن . در این رویداد ، تیم سازی ها انجام میشه. و افراد علاقه مند با هم آشنا می شن و یه عالمه اتفاق خوب و سودمند دیگه.

استارت آپ ناب:

راه اندازی کسب و کار ، با موثرترین راه ممکن و با حداقل ریسک! همون طور که گفتم ، در فیزیک اصل اندازه گیری بسیار مهمه! در کسب و کار هم ، اگه ایده هایی که وجود داره، ارزیابی و اعتبار سنجی بشه.

( اندازه گیری بشه) ابتدا در بازار آزمایش بشه. فعالیت های بی فایده ی اون حذف بشه. کارهای ارزش آفرین به اون اضافه بشه. محصول یا خدمت کم نقص ارائه بشه. دنبال بهترین نباشه و به بهتر شدن و کمال تدریجی فکر کنه. سرمایه گذاری عوامل خارجی را کاهش بده. پس استارتاپ ناب، یک استارتاپ حساب شده است.  حداقل ریسک وحداکثر اطمیان خواهد بود

مقدمه ای بر استارت آپ‌ ها

شرکت نوپا و یا استارت آپ، یکی از جدیدترین واژه‌هایی است که امروزه بسیار زیاد شنیده می‌شود. تعریف‌های بسیاری در مورد کسب و کار و شرکت‌های نوپا بیان شده است. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که اگر یک شرکت تازه تأسیس، با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و نو برای حل مشکلات جاری برای همه یا عده‌ی خاصی از جامعه، کارآفرینی کند، آن شرکت را یک شرکت نوپا یا استارت آپ نا مگذاری می‌کنند.

معمولاً این ایده‌ها دارای ریسک هستند و چون در مورد کارایی انها به صورت عملیاتی، تجربه‌ای وجود ندارد، بیشتر مباحثی که اراده می‌شود در حد فرضیات است. به این معنا که احتمال موفقیت یا عدم موفقیت در آن‌ها را می‌توان ۵۰-۵۰ در نظر گرفت. اگر کسانی که در کسب و کار نقش موثری داشته باشند، بتوانند ویژگی‌های آن را به خوبی به سرمایه‌گذاران توضیح دهند، آنگاه احتمال اینکه در آن استارت آپ، حتی با وجود سرمایه‌گذاری اولیه بالا، سرمایه‌گذاری پیدا شود، بسیار بالا است.

حوزه‌های مختلف برای ایجاد استارت آپ

حوزه‌های مختلفی برای ایجاد استارت آپ وجود دارد. البته قبل از اینکه به بیان حوزه‌های مختلف برای ایجاد استارت آپ بپردازیم، لازم است که اشاره‌کنیم در ابتدا باید ایده پردازی و خلاقیت را چاشنی کار خود کنید. شما می‌توانید در ابتدا به تدوین ایده‌های خلاقانه بپردازید. پس از آن با توجه به کمی‌ها و کاستی‌های مختلف در هر حوزه، به ایجاد استارت آپ مربوط به آن ایده، اقدام کنید.

پس می‌توان گفت رصد و بررسی بازار و توجه به جامع هدفی که می‌خواهید برای آن‌ها یک استارت آپ، ایجاد کنید، بسیار مهم است. لذا می‌توان گت مبحث تبلیغات برای یک شرکت نوپا، بعد از تصمیم گیری و انتخاب حوزه فعالیت، دومین مبحث مهم است. چون شرکت‌های نوپا، ناشناخته‌اند، باید بیشتر از شرکت‌های با سابقه تبلیغات را جدی بگیرند.

پیشنهادات برای حوزه های ایجاد استارت آپ‌ ها

در هر حوزه‌ای می‌توان به ایجاد شرکت‌های نوپا پرداخت. هر حوزه‌ای که در آن ایده‌های خلاقانه و مشتری‌پسند وجود داشته باشد، راه برای تولید کسب و کارهای مختلف باز است.
یکی از حوزه‌های بسیار پرکاربرد برای ایجاد یک استارتاپ، حوزه فناوری‌های پاک (فناوری‌های سبز) است. به عنوان مثال استارت آپ پنل خورشیدی خانگی و ساخت ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست، در این حوزه قرار دارند. توجه به هزینه و پول در مورد کارایی و استفاده از استارت آپ بسیار مهم است.

مثلاً در مورد فناوری‌های سبز، اگر شما، به عنوان مثال، اجری را در استارت آپ خود تولید کردید که با محیط‌زیست سازگار بود و حتی از نظر بصری بسیار زیبا بود، اما قیمت بالایی داشت، نمی‌توان به استارت آپ شما خیلی دل بست. همان طور که در بالا اشاره شد باید به مشتری و جامعه هدف و علایق آن‌ها توجه کرد و هر چه استارت آپ شما برای مشتری و جامعه هدف مقرون به صرفه‌تر باشد، مطمئن احتمال موفقیت و رشد در آن بازار برای شما بیشتر خواهد بود.


کسب و کارهایی که به انجام خدمات از راه دور مشهور هستند، هم تعداد زیادی از استارت آپ ها را تشکیل می‌دهند. مثلاً یکی از ایده‌ها، همان بانکداری الکترونیکی است که امروزه در اکثر کشورها، بار مهمی از دوش بانک‌ها برداشته است. همچنین برای مراجعهکنندگان هم، بسیار مفید و مقرون به‌صرفه است و می‌توانند اکثر کارهای بانکی خود را از خانه و فقط توسط یک دستگاه متصل به اینترنت انجام دهند. واضح است که به چه میزان در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

حوزه های خدماتی شرکت های نوپا

یکی از مهم‌ترین ایده‌ها برای استارت آپ، ساخت و تولید اپلیکیشن های موبایل است. موبایل و گوشی همراه و تبلت، امروزه در دسترس همه قرار دارد. بدون شک از پرکاربردترین فعالیت‌هایی که با این دستگاه‌ها می‌توان انجام داد، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن ها) است. اگر بتوان با داشتن اطلاعاتی از نیازمندی‌های جامعه، اپلیکیشن هایی را تولید کرد که مناسب عده‌ی زیادی از افراد جامعه باشد، می‌توان گفت یک استارت آپ خوب را ایجاد کرده‌ایم.

خوشبختانه ساخت این اپلیکیشن ها بسیار راحت است و نیازی به دانش برنامه‌نویسی کامل ندارد. امروزه می‌توان برای مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم، با استفاده از فروشگاه‌هایی سیار، یک استار آپ ایجاد کرد.

ایده‌ی دیگر برای استارت آپ ها، حوزه فرهنگ و ادب است. مثلاً می‌توان با خرید و فروش آنلاین کتاب‌های الکترونیکی یا حتی کتاب‌های فیزیکی، هزینه‌ها را بسیار کاهش داد. این استارت آپ ها بسیار مورد توجه دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمانی خواهد بود که یا نمی‌توانند به کتاب‌هایی زیادی دسترسی داشته باشند (عمدتاً به خاطر فاصله زیاد با مراکز فروش کتاب) و یا اینکه هزینه‌های کتاب‌های فیزیکی بسیار زیاد باشد.


آیا تا به حال نام دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های مجازی را شنیده‌اید؟ در این نوع از استارت آپ ها، خدمات آموزشی بر بستر اینترنت و بدون داشتن سرمایه‌های بسیار زیاد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.  حتی می‌توان از انجام دادن کارهای شخصی و خانوادگی افراد را به عنوان یک استارت آپ در نظر گرفت.

مراحل تکامل یک استارت آپ

اگر استارت آپ نیاز کمی به سرمایه‌گذاری و ضمانت بالایی برای سود داشته باشد، حتماً سرمایه‌گذاران در آن اقدام به سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این شرکت‌ها معمولاً نسبت به شرکت‌های باسابقه، دارای نیروی انسانی کمتر و در نتیجه دارای هزینه‌های جاری کمتری هستند.
با این حال خیلی از استارت آپ ها، در ابتدا با به حداقل رساندن هزینه‌ها (مانند استفاده از دفاتر مجازی و صرفاً ساختن یک سایت)، به تبلیغات می‌پردازند و پس از مدتی که توانستند در بازار شناخته شوند و یا سودی را کسب کنند آنگاه دفاتر فیزیکی و نمایندگی‌های مختلفی را برای خود در نقاط مختلف ایجاد می‌کنند.


به خاطر اینکه بیشتر استارت اپ ها در سراسر جهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل‌ گرفته، این تصور ایجاد شده که این شرکت‌ها صرفاً باید در این حوزه باشند که البته اشتباه است.

هرچند به عقیده اکثر کارشناسان، استارت آپ نیاز به داشتن سایت و.. دارند. همین موضوع نشان می‌دهد که حتماً برای کاهش دادن هزینه‌های ابتدایی در تبلیغات و هزینه‌های جانبی اولیه، استفاده از بستر اینترنت و ایجاد سایت یا صفحات در شبکه‌ای مجازی و پیام‌رسان‌ها (که استفاده از آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است)، بسیار مناسب است.

شما می‌توانید با استفاده از یک سایت یا یک صفحه در فضای مجازی و البته صبر و حوصله، به تبلیغات در مورد استارت آپ خود بپردازید. این مباحث در حیطه بحث بازاریابی اینترنتی یا مان دیجیتال مارکتینگ است.

شکلدهی ، شتابدهی ، جذب سرمایه :

شکل‌دهی (Formation)، شتابدهی (Acceleration) و جذب سرمایه (Fundraising) سه مرحله مهم در دوره زندگی استارتاپ‌ها هستند. ترتیب این مراحل به شرح زیر است:

  1. شکل‌دهی: این مرحله شامل پیدا کردن ایده و شکل‌دهی اولیه برای توسعه آن است. در این مرحله، موسسان استارتاپ به دنبال بررسی بازار، جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد نیازمندی‌های اولیه هستند.
  2. جذب سرمایه: بعد از شکل‌دهی، استارتاپ به دنبال جذب سرمایه‌گذاری اولیه برای تامین هزینه‌های توسعه و رشد است. در این مرحله، موسسان استارتاپ باید برای جذب سرمایه، برنامه کسب و کار مستقل، برنامه ریزی مالی و سرمایه‌گذاری‌های پایدار را برای پیشرفت استارتاپ ارائه کنند.
  3. شتابدهی: پس از جذب سرمایه، استارتاپ باید به سمت رشد و پیشرفت بیشتر حرکت کند و برای رشد سریع تر به دنبال شتابدهی و پشتیبانی از توسعه است. در این مرحله، استارتاپ به دنبال توسعه تیم، ارتقای محصول و سرویس‌های خود و توسعه بازار و روابط عمومی برای جذب مشتریان بیشتر است.

بنابراین، ترتیب این مراحل ابتدا شکل‌دهی، سپس جذب سرمایه و در نهایت شتابدهی است.

شتابدهنده در استارتاپ ها :

شتابدهنده ها در استارتاپ ها عموما به عنوان یک شرکت خصوصی یا بنیادی از سوی یک گروه افراد یا شرکت تاسیس می شوند که به جذب و سرمایه گذاری در شرکت های کوچک و نوپا، کمک می کنند. شتابدهنده ها هدف اصلی خود را در حمایت از رشد و توسعه شرکت ها از طریق ارائه مشاوره، آموزش، پشتیبانی مالی، دسترسی به شبکه های صنعتی و تبلیغات و تبلیغاتی و غیره تعیین کرده اند.

برای این که یه کسب و کار  به نتیجه برسه، نیاز به سرمایه گذاری داره!  سرمایه گذار ، به نوعی شتاب دهنده ی کسب و کار نوپای شماست! یه استارتاپ خوب ، با سرمایه گذاری مناسب ، شانس موفقیت خودش را افزایش می ده! سرمایه گذاری فقط مالی نیست. بزرگترین سرمایه گذاری ، نیروی انسانی و آموزش هست.شاید شنیده باشین که می گن: بزرگترین سرمایه گذاری هر شخص ، سرمایه گذاری روی خودش ، قابلیت ها ، مهارت ها و تخصص هاست.خودتون و گروهتون ، مهارت کسب کنید. آموزش ببینید. وزن تیمی خودتون را افزایش دهید. سرمایه ی مالی هم جذب کنید!

در مورد وظایف شتابدهنده ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارائه مشاوره و راهنمایی به استارتاپ ها در زمینه های مختلف از جمله محصول، بازار، استراتژی، فروش و بازاریابی، ساختار سازمانی، مالی و غیره.
  2. ارائه پشتیبانی مالی به استارتاپ ها در قالب سرمایه گذاری مستقیم در شرکت یا تسهیل سرمایه گذاری هایی از سوی سرمایه گذاران.
  3. ایجاد فرصت های شبکه سازی برای استارتاپ ها با ارائه دسترسی به سرمایه گذاران، مشتریان، متخصصین صنعت و شرکت های دیگر.
  4. برگزاری کارگاه ها، سمینارها و جلسات آموزشی به منظور افزایش دانش و مهارت استارتاپ ها در زمینه های مختلف.
  5. ارائه تبلیغات و تبلیغاتی به استارتاپ ها به منظور افزایش شناخت برند و جذب مشتریان جدید.
  6. ارائه فضای کاری و امکانات اداری به استارتاپ ها به منظور کاهش هزینه های شرکت ها در مراحل اولیه توسعه.
  7. پایش و ارزیابی عملکرد استارتاپ ها و…

چطور شتابدهنده مناسب پیدا کنیم؟

یافتن شتاب دهنده مناسب برای استارتاپ شما می‌تواند فرآیندی پر از چالش باشد. اما با مراعات برخی اصول و روش‌ها می‌توانید به سرعت به یک شتاب دهنده مناسب دست پیدا کنید. در ادامه، چند مورد از این اصول و روش‌ها آمده است:

  1. انتخاب شتاب دهنده مطابق با صنعت شما: هر شتاب دهنده معمولاً در یک صنعت خاص فعالیت می‌کند. بنابراین، انتخاب یک شتاب دهنده متناسب با صنعت شما می‌تواند به شما در کسب موفقیت کمک کند.
  2. بررسی تجربه شتاب دهنده: شتاب دهنده انتخاب شده باید تجربه لازم در زمینه شتابدهی به استارتاپ‌ها داشته باشد. بررسی رزومه و تجربه شتاب دهنده، به شما کمک می‌کند تا از قابلیت‌ها و تخصص او در این زمینه آگاه شوید.
  3. بررسی نظرات و بازخوردهای شتاب دهنده: با بررسی نظرات و بازخوردهای قبلی استارتاپ‌هایی که با شتاب دهنده مشارکت داشته‌اند، می‌توانید از کیفیت واقعی او مطلع شوید.
  4. موفقیت‌های گذشته شتاب دهنده: بررسی موفقیت‌های قبلی استارتاپ‌هایی که با شتاب دهنده همکاری داشته‌اند، می‌تواند به شما کمک کند تا از قابلیت‌ها و توانمندی های او در این زمینه اطمینان پیدا کنید.
  5. شبکه‌سازی: شرکت در رویدادها و جمعیت‌های صنعت مرتبط با شتاب دهنده، می‌تواند شما را به افراد و شتاب دهنده های دیگر در صنعت شما معرفی کند.

بعد از پیدا کردن شتابدهنده چه کارهایی باید انجام دهیم

بعد از پیدا کردن شتاب دهنده، شما بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. آماده‌سازی پیشنهاد شتاب دهنده: شما باید یک پیشنهاد با کیفیت و جذاب برای شتاب دهنده تهیه کنید. این پیشنهاد باید شامل اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات شما، بازار و موقعیت رقابتی، تیم و تجربه مدیریت شما، زمینه‌های سرمایه‌گذاری، و میزان سهامی که شما می‌خواهید در ازای سرمایه‌گذاری در شرکتتان اختصاص دهید باشد.
  2. مصاحبه با شتاب دهنده: شما باید با شتاب دهنده مصاحبه کنید تا اطمینان حاصل کنید که مطابق با نیازهای شماست و درکی از محصول یا خدمات شما و اهداف شما دارد.
  3. مذاکره شرایط سرمایه‌گذاری: باید شرایط سرمایه‌گذاری را با شتاب دهنده مذاکره کنید، از جمله میزان سرمایه‌گذاری، درصد سهامی که شما به شتاب دهنده اختصاص می‌دهید، قوانین و مقررات قراردادهای سرمایه‌گذاری و زمانبندی آن.
  4. برقراری ارتباط مستمر: شما باید ارتباطات مستمری با شتاب دهنده خود داشته باشید، برای ارائه گزارش و پیشرفت‌های شما و بررسی پیشرفت‌های شرکت و نیازهای آینده.
  5. بهره‌گیری از شتاب دهنده: شما باید از اطلاعات، تجربه، شبکه و منابع شتاب دهنده خود به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید. این شامل ارتباط با شبکه شتاب دهنده، شرکت در کارگاه‌ها و جلسات شتابدهی، و …

چطور با شتابدهنده قرار داد ببندم؟

برای بستن یک قرارداد با شتابدهنده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ارائه پیشنهاد: ابتدا باید به شتابدهنده پیشنهاد خود را ارائه دهید. این پیشنهاد می‌تواند شامل موضوع قرارداد، شرایط، مفاد، هدف، زمان‌بندی و میزان سهامی که آماده به ارائه هستید باشد.
  2. مذاکره: پس از ارائه پیشنهاد، شتابدهنده ممکن است تغییراتی در شرایط و مفاد پیشنهاد شما پیشنهاد دهد. در این مرحله باید به صورت جدی با شتابدهنده مذاکره کنید و توافق بر روی شرایط مورد نظر را به دست آورید.
  3. امضای قرارداد: پس از مذاکره و توافق بر روی شرایط، قرارداد باید توسط هر دو طرف امضا شود. شما باید مطمئن شوید که تمام شرایط و جزئیات قراداد در آن ذکر شده است و از صحت تمامی امضاها اطمینان حاصل کنید.
  4. پرداخت هزینه‌ها: در برخی موارد، شما باید هزینه‌هایی را که در قرارداد ذکر شده است، پرداخت کنید. به عنوان مثال، هزینه‌های وکیل، هزینه‌های حق بیمه و غیره.
  5. بررسی حقوقی: قبل از امضای قرارداد، می‌توانید یک وکیل را به عنوان مشاور حقوقی خود استخدام کنید تا به بررسی شرایط قرارداد و اطمینان از صحت و قانونی بودن آن کمک کند.
  6. ارائه نسخه‌های اصلی: شما باید نسخه‌های اصلی قرارداد را به شتابدهنده ارائه کنید و نسخه‌های کافی از آن را برای خود نیز نگهداری کنید.

الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
الان وقتشه! مدرسه کسب و کار آنلاین باهوشانه
۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x