جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کسب و کار موفق با بهره گیری از هوش مصنوعی

فهرست مطالب

کسب و کار موفق

کسب و کار موفق با بهره گیری از هوش مصنوعی می تونه افق های جدیدی در کسب وکار ایجاد کنه. با کمک هوش مصنوعی می توان سیستم بازاریابی ، فروش ، تبلیغات ، خدمات مشتری و… را سر و سامان داد و نتایج درخشانی کسب کرد. تکنولوژی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ، کم کم در همه ی لایه های زندگی ما نفوذ خواهد کرد.
کسب و کار موفق
کسب و کار موفق نیاز به کسب دانش روز داره . نیاز داره تا عملکرد خودت و رقبا را تجزیه تحلیل کنی. نیاز مشتری هات رو بشناسی . بتونی مشتریان خوبی پیدا کنی و از اون مهم تر مشتریان موجود رو حفظ کنی . رفتار مشتری رو تحلیل کنی . علاوه بر این که به نیاز های مشتری پاسخ می دی ، برای مشتری نیاز جدید ایجاد کنی و…

کسب و کار موفق به کمک هوش مصنوعی :

شاید با دیدن فیلم های مختلفی که  از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده کردن ، بتونیم تا حدودی از آینده این تکنولوژی ذهنیتی داشته باشیم .
ممکن افراد عادی در خانه از ربات های خانگی برای نظافت، پخت و پز و نگهداری بچه استفاده کنن، وبانک ها، شرکت ها از ربات های منشی، کارگر، راننده، مشاور استفاده کنن. ربات هایی که همه کارها و برنامه ریزی ها را انجام میدن و ما به عنوان کارفرما فقط با اشاره چشم اونها رو تایید میکنیم.
همه ما هوش مصنوعی رو در زندگی درک کردیم ، مثل حسگر تشخیص چهره ، قفل آیفون، رباتی که یک شرکت روی سایت خود برای پشتیبانی قرار داده .


انسان ها در حال حاضر فقط تونستن که خدشه ای برای لایه ی بیرونی این فناوری بذارن و اندکی از این فناوری بهره ببرن. با این حال این فناوری به سرعت در حال پیشرفت هست و ربات ها در اون در تشخیص گفتار و تصویر خیلی بهتر از انسان عمل میکنن و نسبت به انسان داده های بیشتری رونگهداری کرده و در تشخیص و پیروی از الگوریتم ها دقیق تر هستن .
سرعت پذیرش هوش مصنوعی توسط کسب و کار موفق به طور قطع قابل پیش بینی نیست . ولی حتما این اتفاق با هر سرعتی رخ میده چون ما هرروز به این فناوری بیشتر وابسته میشیم.


ما به عنوان فعالی در کسب و کار یا یک سازمان و شرکت باید بفهمیم برای پیشبرد تجارت خودمون و بهبود رضایت مشتری چطور از این فناوری استفاده کنیم. واضح که برای تجارت خود به امنیت ، سرعت و کارایی بیشتر احتیاج داریم یعنی حضور پررنگ تر هوش مصنوعی . آیا ممکن با این حجم از  تاثیرگذاری هوش مصنوعی تهدید برای نیروی کار انسانی و ترس  از بیکاری و کاهش اقتدار شغلی وجود داشته باشه ؟
مدیران و رهبران سازمان ها و شرکت ها باید در زمینه های تاثیرگذاری که تکنولوژی در اختیار اونها قرار داده بهره ببرن و ربات ها رو به بخش های موثر بدون آسیب به نیروی انسانی تبدیل کنند.

آموزش مهارت های شغلی در آینده

باید در نظر بگیریم که با گستردگی ورود ماشین ها جایگاه رهبران و افراد متزلزل میشه و به خطر میفته .چون خیلی از ربات های هوشمند بهتر از انسان فکر میکنن ، تصمیم میگیرن و همه امور رو کنترل  میکنن. پس افراد در جایگاه بازاریاب، وکیل، پرستار و … اونها رو تهدیدی برای خود میدونن.

البته واضح که ربات ها ضعف ها و محدودیت هایی دارن. اونها بدون برنامه ریزی انسان نمیتونن کاری رو انجام بدن ، برای آموزش و حل مشکلات کاملا به ما وابسته هستن. حالا مدیران برای انتقال دانش و تجربه ومهارت از انسان به ربات ها و آموزش اونها به نیروی انسانی احتیاج دارن. کاملا واضح که باید تعادل را بین ربات ها و انسان ها برای مبادله آموزش و عملکرد رعایت کنن.

رسیدگی به امور مشتریان در عصر دیجیتال

در حال حاضر مشتری ها ازسازمان انتظار دارند که تمام مدت و از هر راهی به اونها خدمات رسانی کنن. اگر شرکت ها بخوان فقط از نیروی انسانی برای این کار استفاده کنن ، دو رویکرد وجود داره.

. اول اینکه اگر به خواسته مشتری ها اهمیت بدن باید هزینه های زیادی رو خرج کنن. و راه دوم ، اگر بخوان هدف شرکت که بالا بردن کارایی و بهره وری هست رو زیاد کنن باید خواسته مشتری ها رو فراموش کنن. اینجاست  که حضور ربات ها پررنگ میشه. چون با کمترین هزینه،  اونها برای تامین خواسته مشتری ها جایگزین نیروی انسانی میشن و کارایی شرکت هم بالا میره. یعنی کسب و کار موفق ایجاد می شه!

یادگیری دو جانبه انسان ها و ماشین ها از هم

موفقیت کسب و کارها درآینده هم به ربات ها و هم به انسان بستگی داره. ربات ها به ما کمک میکنند که سریعتر و هوشمندترتصمیم بگیریم و عمل کنیم ، به مدیران هم کمک میکنن که از نحوه کار کردن ما درک عمیق تر و با دقت تری داشته باشند. ثابت شده که در آینده با جایگزینی ربات ها در سمت های مختلف تا ۴۵ % هزینه های شرکت ها کاهش پیدا میکنه ولی به این معنی نیست که افراد بیکار میشن.

چون انسان ها با ظرفیت ها و توانایی های منحصر به فرد هستن و در جایگاه کسب و کار میتونن نقش های مهم تری رو ایفا کنن. با این کار ما شغل های جدیدی رو خواهیم داشت که قبلا تجربه نکردیم و یک تعامل بین ما و ربات ها اتفاق میفته تا برای بهبود بازار  کار و بهره وری بیشتر پیش بریم.

استفاده از هوش مصنوعی در حل مشکلات کسب و کار موفق

درک از تفکر مشتری و عمل به اون

VOZIQ نرم افزار بر اساس داده های جمعیت شناختی و تجربه معاملات شرکت ها ساخته شده که وظیفه اون رساندن خواسته ها و تجربه های مشتری ها برای مراکز خدمات تلفن هست. در این مراکز ریزش مشتری ، شاخص عملکرد رو خیلی پایین میاره پس وجود این اپ خیلی کارسازه.

تجربه هایی که در اپ گفته میشه توسط کارکنان نوشته شده و زمان واقعی رو نشون نمیده با این حال حالا خیلی از مراکز از این اپلیکیشن استفاده میکنن. در اپ ، هوش مصنوعی بعد از تماس مشتری ها ، نظرات رو تجزیه و تحلیل میکنه، نارضایتی ها و ریزش ها رو نمره میده. بعد مشتری ها نظراتی برای انگیزه ها، دغدغه ها و علت تماس گرفتن دریافت میکنن . بعد با این داده ها ریزش و از دست دادن مشتری رو محاسبه میکنن.

نظرسنجی با کارآیی زیاد

SURVEYMONKEY که اپلیکیشن نظرسنجی هست که داده ها رو آنالیز میکنه .و وظیفه نظرسنجی های پرسرعت و آنلاین رو به عهده داره. در بهینه سازی جواب های با کیفیت شرکت ها به مشتری ها بسیار کمک کننده هست چون داده های واقعی رو طبقه بندی میکنه و به نیازهای مشتری ها دست پیدا میکنه.

خوندن وبررسی انتقادهای آنلاین

فرض کنیم در صنعت توریسم فعال هستیم ، مسافران انتقادهای خودشون رو از هتل یا مکان های تفریحی با ساختارهای متنی متفاوت و زبان های مختلف ثبت میکنن. اما واقعا خوندن این انتقادات راحت؟ قطعا نه . هتل های مطرح دنیا برای فهمیدن نظرات مشتری ها و موندن در دور رقابت با رقیب ها از یک پلتفرم METIS استفاده میکنند ، که انتقادات رو تجزیه و تحلیل میکنه ، به موضوع دیدگاه میده و برای رفع اون برنامه ریزی میکنه.

ارتباط هوش مصنوعی و منابع انسانی در یک کسب و کار موفق

میدونیم که در هرشرکت و سازمانی بخش منابع انسانی وظیفه تشخیص نیروهای توانمند، حقوق و مزا، مسایل خدماتی ، آموزش و توسعه و استخدام رو به عهده داره. فرض کنیم ما در بخش منابع انسانی یک شرکت کار میکنیم که به تازگی آگهی استخدامی پخش کرده و حالا ۱۰۰۰ رزومه کاری به شرکت فرستاده شده، واقعا میشه با دقت و در مدت کوتاه همه رزومه ها رو بررسی کرد؟
اینجاست که هوش مصنوعی به ما کمک میکنه. سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی ، سامانه های هوشمندی رو طراحی میکنن که براساس معیارهای شرکت ، تقاضاهای شغلی وو رزومه ها بررسی و طبقه بندی میکنه و در اختیار ما قرار میده . مزیت این کاردقت بالا و صرفه جویی در زمان هست.

مدیریت زمان و هوش مصنوعی در یک کسب و کار موفق

برای شرکت ها یکی از مهمترین عوامل  ، مدیریت زمان و استفاده درست از اون هست. طوری که طبق تحقیقات  ، مدیریت زمان سهم  ۴۳%برای شکست یا موفقیت اکثر استارت اپ ها داره. بیشتر شرکت ها از هوش مصنوعی و با تکیه از اطلاعات پردازش شده سعی میکنن از زمان گذشته، حال و آینده در جهت اهداف شرکت بهره ببرن. اینطور که پیش بینی دقیقتری از زمان آینده دارن، سعی میکنن از منابع موجود به خوبی استفاده کنن و اتلاف زمان رو به حداقل میرسونن.
نرم افزارهای زیادی هستن که با استفاده از هوش مصنوعی بسیاری از مشکلات رو حل میکنن، نمونه های بالا فقط مثال های اندکی از این فناوری هستن. پس ضرورت وجود هوش مصنوعی و احتیاجات خودمون رو به راحتی درک کردیم.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x