جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربرد لینکدین در کسب وکار ، شبکه سازی و تیم سازی

فهرست مطالب

کاربرد لینکدین

انتخاب شبکه‌های اجتماعی از سمت صاحبین کسب‌وکارها، برای تبلیغات محصولات و خدمات یه انتخاب حرفه‌ای و هوشمندانه‌ای به‌حساب میاد. این نوع شبکه‌ها به دلیل گستردگی و تنوع زیاد، کاربران زیادی رو به خودشون جذب می کنن؛ پس این بستر رسانه‌ای بهترین جا برای تبلیغ در دنیای پر رقابت کسب‌وکار به‌شمار میاد.

کاربرد لینکدین
کاربرد لینکدین

شبکه‌ی اجتماعی لینکدین Linkdin یکی از حرفه‌ای‌ترین شبکه‌های آنلاین به‌حساب میاد که مناسب‌ترین بستر رو برای تبلیغ حرفه‌ای کسب‌وکار ایجاد می‌کنه. برای درک بهتر کاربرد لینکدین در عصر حاضر، باید با این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا بشید. کاربران در این شبکه‌های مجازی باید پروفایل حرفه‌ای ایجاد کرده و اونو در سایت‌های دیگه مثل یه رزومه‌ی کاری به نمایش بزارن. برای یادگیری نحوه کار با لینکدین به این صفحه برو : آموزش لینکدین

کاربرد لینکدین در دنیای امروزه

لینکدین کاربردهای زیادی داره، اما ما قصد داریم به  چند مورد از مهم‌ترین آن بپردازیم:

یافتن همکاران قدیمی در لینکدین

خب! اولین کاربرد لینکدین رو اختصاص میدیم به  این قابلیت که، می‌تونه مخاطبینی روکه تو ایمیلتون دارین رو با پروفایل خودتون به صورت همگام‌سازی دربیارین.

 اگه احساس می‌کنین که اساتید، همکلاسی‌ها و رفقای قدیم و افرادی که قبلاً باهاشون همکار بودین، می‌تونن گزینه‌های مناسبی برای ایجاد شبکه‌ی کاری مناسب و تعاملات حرفه‌ای باشن رو در لینکدین جستجو و پیدا کنین.ترغیب افراد به تعاملات و ارتباطات کاری و پیدا کردن دوستان و همکاران قدیمی تو این فضا خیلی راحت و امکان‌پذیره.

 کاربرد لینکدین  در ساخت رزومه آنلاین
کاربرد لینکدین در ساخت رزومه آنلاین

ساختن رزومه به صورت آنلاین در لینکدین

محیط لینکدین بدون شک، تورده‌ی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال متنوع‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار داره. با ایجاد یه پروفایل شیک و مناسب همزمان یه رزومه‌ی آنلاین حرفه‌ای هم ساخته می‌شه؛

 برای اینکه نظر کارفرما‌ها رو به مهارت و توانایی‌هاتون جلب کرده باشین لینک پروفایل رو همزمان با رزومه و یا حتی ایمیلی که برای کار درخواست داده بودین ارسال کنین تا مهارت وتوانایی‌های شغلی‌تون بیشتر به چشم بیاد.

کاربرد لینکدین در پیدا کردن موقعیت شغلی
کاربرد لینکدین در پیدا کردن موقعیت شغلی

پیداکردن موقعیت‌های شغلی در لینکدین

یادتونه قبلاً، افراد برای پیداکردن کار و شغلی که هم جهت با مهارت‌هاشون باشه چقدر به صورت فیزیکی در به در دنبال کار بودن؟ و یا تو حالت پیشرفته‌ترش، اینکه به کیوسک‌های روزنامه‌فروشی می‌رفتن و حالا نوبت این بود که به تک تک شماره تلفن‌ها زنگ بزنن، بلکه شغلی پیداکنن.

اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و شبکه‌های مجازی گوناگون، دغدغه‌ی دنبال شغل گشتن تا حدود خیلی زیادی کم شده. مهمترین کاربرد لینکدین، پیدا کردن موقعیت‌های کاری مناسبه؛ با مراجعه به این پلتفرم، آینده‌ی شغل‌یابی و استخدام آسونتره.

یکی از بهترین دلایل کاربرد لینکدین اینه که به شما فرصت شناسایی شغل‌های جدید رو میده. شما می‌تونید لینکدین رو طوری تنظیم کنید تا فرصت‌ها یا عنوان‌های شغلی رو به شما معرفی کنه.

کاربرد لینکدین در آشنایی با گروه های کاری جدید
کاربرد لینکدین در آشنایی با گروه های کاری جدید

آشنایی با گروه‌های کاری جدید در لینکدین

برای اینکه گروه‌های‌کاری جدید رو پیدا کنید و با اون‌ها تعامل داشته باشین، از این قابلیت و کاربرد لینکدین غافل نشین؛ چون  بهتون کمک می‌کنه با افراد و گروه‌هایی که تو حوزه‌ی کاری شما فعالیت دارن پیوندخورده و از تجربه‌های همدیگه استفاده کنین. و همچنین برند خودتون رو معرفی و سوالاتی رو که پیش میاد بپرسین.

بستر لینکدین مخصوص محاوره‌های کاری و شغل‌یابی و استخدامه. لینکدین منبع شغل‌یابی و معرفی کسب و کاره. با عضویت تو پلتفرم لینکدین مهارت‌ها و تخصص‌های شغلی‌تون رو، در معرض عموم و همچنین کارفرمایان قرار بدین.

کاربرد لینکدین در برندسازی
کاربرد لینکدین در برندسازی

ساختن برند شخصی و تولید محتوا در حوزه‌ی کاری خودتون

به دلیل فراگیرشدن شبکه‌های اجتماعی و رقابت تنگاتنگ صاحبین مشاغل و برندها، ممکنه این فضاهای پرچالش برای کسانیکه می‌خوان برندشون رو شخصی‌سازی کنن، مناسب نباشه.

یه کاربرد لینکدین اینه که مسیر رو برای افرادی که می‌خوان برندشون رو شخصی‌سازی کنن، هموارتر می‌کنه. شما می‌تونید معرفی خودتون رو از لینکدین شروع و سپس به اوج برسونین.

کاربرد لینکدین در شبکه ی قدرتمند
کاربرد لینکدین در شبکه ی قدرتمند

ساختن شبکه‌های قدرتمند

برای اینکه بتونید در هر شغلی پیشرفت داشته باشید دو معقوله مهم مطرح می‌شه، که باید درنظر بگیرید. یکی دانش در مورد کاری که می‌خواید انجام بدید، و دومی آشنایی بب افرادیه که در اون حوزه کار می‌کنن.

 مهم‌ترین کاربرد‌ لینکدین اینه ‌که یک شبکه قدرتمندی از افراد رو تشکیل میده. شما می‌تونید با گسترش مخاطبان، خودتون رو به اون‌ها معرفی کنید. همین می‌تونه برای شما فرصت شغلی جدیدی رو به وجود بیاره. در واقع ممکن همین افراد که مخاطب شما هستن، به شما پیشنهاد کاری دهند یا به شما  در پیشبرد اهداف‌تون کمک کنند.

کاربرد لینکدین در ایجاد موقعیت جدید
کاربرد لینکدین در ایجاد موقعیت جدید

شناسایی شدن توسط شرکت‌های دیگه

زمانی که شما برای یک شغل درخواست می‌دهید کارفرما برای شناسایی شما اسمتون رو در اینترنت سرچ می‌کنه، تا بتونه اطلاعاتی در مورد رزومه کاری شما به دست بیاره.  اما مسئله‌ای که وجود داره اینه که شاید شما در خیلی از شبکه‌های اجتماعی ظاهر نشده باشید.

به همین دلیل شناسایی شما برای کارفرما کار سختی می‌شه.  شما با داشتن پروفایل لینکدین می‌تونید خودتون رو به صورت حرفه‌ای معرفی کنید. در واقع پروفایل لینکدین این قابلیت رو داره که شرکت‌ها بتونن به راحتی شما را شناسایی کنند.

کاربرد لینکدین برای کارفرما و نیروی کار

یکی از بهترین کاربرد‌های لینکدین معرفی شرکت‌ها در سطح جهانی و کشوریه.  این امکان رو برای کارفرما به وجود میاره تا با مشتریان احتمالی خودش ارتباط برقرار کنه و همچنین نیروی انسانی و یا نیروی کار رو قبل از استخدام به خوبی مورد شناسایی قرار بده و افراد متخصص در حوزه‌ی کاری رو جذب کنه.

همین‌طور برای یک نیروی کار این فرصت به وجود میاد تا با معرفی مهارت‌ها و توانمندی‌های خودش موقعیت‌های شغلی بهتری رو پیدا کنه. مهم‌ترین کاربرد لینکدین، ایجاد فرصت برقراری ارتباط شما با شرکت‌های هدفه. شما می‌تونید حتی با افرادی که در این شرکت فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار کنید.

  شما از طریق لینکدین  به راحتی می‌تونید به مسئول  منابع انسانی شرکت لینک بشید و اطلاعات مربوط به استخدام رو دریافت کنید.

کاربرد لینکدین در سئو
کاربرد لینکدین در سئو

کاربرد لینکدین در سئو

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی فعاله که تاثیر زیادی بر سئو سایت می‌گذاره. هدف اصلی سئو افزایش بهبود بازدید و ورود کاربران جدید و همچنین بهبود رتبه سایت شما ست.

موارد زیر به کاربرد لینکدین در سوئد اشاره می‌کنه:

  1. افزایش قابلیت لینک‌سازی و به اشتراک‌گذاری لینک صفحات سایت
  2. تولید محتوا و انتشار مطالب طولانی، البته با رعایت قوانین سئو محتوا
  3. قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدیو یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی
  4. افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت

لینکدین برای کسب و کار:

برای کسب و کار خودتون بهتره یه صفحه لینکدین ایجاد کنید. برای این کار به نکات زیر دقت کنید.

ابتدا یه صفحه برای کسب و کار خودتون ایجاد کنید.برای ایجاد صفحه ، به یه اکانت شخصی لینکدین و یک ایمیل تایید شده دارید. بعد نوع کسب و کار و جزئیات کسب و کار خودتون رو وارد کنید. لوگو یه فایل png یا jpg در اندازه ۳۰۰*۳۰۰ باشه.

همه ی فاکتورهایی که برای فعالیت ، جذب مخاطب، انتشار محتوا، شبکه سازی و… در سایر شبکه های اجتماعی رعایت می کنید، در این جا هم لازم الاجرا هستن.

تولید محتوا در لینکدین :

در تولید محتوا و پستهای زیر روی نکات زیر تمرکز کنید:

  • محتوای ویدئویی تولید کنید.
  • پست های اسلایدی هم جذابیت ویژه ای دارد.
  • قرار دادن خبرها ، ایونت ها و سمینارهای مرتبط
  • مقالات تخصصی و به روز و غیر کپی!
  • رویدادهای آنلاین و پخش زنده
  • نظر سنجی از مخاطبان
  • پست های منظم با محوریت رهبری فکری در یک موضوع
  • عکس نوشته های جذاب و غیر تکراری
  • اطلاعات لانچ محصول
  • دستاوردهای خود و شرکت ( مطابق با چشم انداز برند و …)
  • پرسونال برند خود و رهبران شرکت
  • فقط از خودتون نگید!!!!!!

نتیجه‌گیری

شاید خیلی از افراد با کاربرد لینکدین آشنایی کامل نداشته باشن. ما در طول روز زمان زیادی رو به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دیم. حتی گاهی دستاوردی هم برای ما نداره. اما لینکدین یه شبکه اجتماعی سازماندهی شده و هدفمنده که ما رو با فرصت‌های موجود آشنا می‌کنه.

 جالب اینجاست بدونید شما در لینکدین هم می‌تونید با افراد دیگه تعامل داشته باشید. عموماً کارفرما یا کارجویان با فعالیت‌های این شبکه اجتماعی همدیگر رو پیدا می‌کنند. در حال حاضر افراد زیادی عضو این شبکه اجتماعی هستن  و در حوزه‌ی کاری خودشون فعالیت می‌کنند.

 شما هم می‌تونید با عضو شدن در این شبکه فرصت‌های خوبی رو کسب کنید و استارت یه زندگی ایده آل رو بزنید. نکته مهم اینجاست شما هر جای کشور باشید از طریق این شبکه می‌تونید از موقعیت‌های شغلی در مناطق دیگه با خبر بشید.

۴ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x