جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه طور کسب و کار بهتری داشته باشیم و پولسازی کنیم

فهرست مطالب

کسب و کار

کسب و کار ، چه طور کسب و کار بهتری داشته باشیم و بتوانیم در این بازار کار رقابتی،  همیشه متفاوت و در نوک هرم کسب و کار خودمان  باشیم . چه طور کسب و کار ما در جهت پولسازی و خلق ثروت حرکت  می کنه. یه قسمت موفقیت می گن پول درآوردنه! من می گم چه طور کسب و کار کنم و پول در بیارم رو اگه بفهمیم ، باعث میشه دغدغه ی فکری تو کم میشه . در کلوپ موفقیت سعی می کنم بر اساس تجربه و اصول علمی به سوالات شما هم جواب بدم. لینک ورود به کلوپ موفقیت
کسب و کار ، چه طور کسب و کار
کسب و کار در زندگی هر کسی از مهم ترین انتخاب ها به شمار می رود. به طوری که تمام زندگی و مدرسه و درس خود را برای به دست آوردن کسب و کاری مناسب انتخاب می کند و به آن ها جهت می دهد تا به راحتی بتواند به موفقیت دست یابد.

در این زمینه همیشه سوال های پرتکراری وجود داره. چطور پولدار بشم؟ کسب و کار پولساز الان چیه؟ چگونه درآمد بیشتری داشته باشم؟ چه طور کسب وکار خودم رو رونق بدم ؟ چه جوری پول بیشتری بدست بیارم؟ و…

چه طور کسب و کار خودم را داشته باشم

امروزه کسب و کار پایه و اساس زندگی هر کسی را شکل می دهد و با توجه به آن می تواند زندگی آینده خود را رقم بزند. در دنیای امروز اقتصادی پررونق است که در آن قشرهای مختلف مردم از فرصتی برابر برای رشد و بالندگی برخوردار باشند .

کسب و کار پویا و سالم می تواند صنعت و کشاورزی سالم را نیز به همراه داشته باشد . البته بدیهی ست که مقوله کسب و کار در دنیای امروز دستخوش تغییرات فراوان شده است . پیشرفت علم و تکنولوژی با چنان سرعتی در حال حرکت است که گاهی نمی توان با آن هماهنگ بود .

اما باید پذیرفت که در هر شغل و حرفه ای که باشیم باید با سرعت تکنولوژی هماهنگ شویم . باید  اطلاعات جدید کسب کرد .نمی توان نسبت به پیشرفت فناوری بی توجه بود و انتظار داشت که در کار و حرفه خود موفقیت به دست آورد .

کسب و کار در واقع یک سازمان است که در جهت خدمت به مردم پایه گذاری شده و در آن کالا و خدمات به راحتی فراهم می شود. لازم به ذکر است که کسب و کار موفق در هر جامعه نشان از موفقیت افراد آن جامعه است و باعث پیشرفت و تغییر در اوضاع مردم خواهد شد.

هر کسی با ایجاد کسب و کار جدید قصد دارد سرمایه خود را افزایش دهد و زندگی خود را روشن و روشن تر سازد. کسب و کارها از طرفی می توانند از طرف دولت اداره شوند و به نوعی بدون بازده باشند. در ادامه این مقاله بهتر است به موضوع پیشرفت در کسب و کار بپردازیم و به نوعی با نکات مخصوص به آن آشنا شویم.

چه طور کسب و کار بهتری داشته باشیم و پولسازی کنیم

چه طور کسب و کار خودم رو گسترش بدم؟

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که شما هر چه قدر در کار خود مهارت به دست آورید، به همان اندازه می توانید پیشرفت کنید.

سعی کنید توانایی های خود را در شغل فعلی خود به دیگران نشان دهید و این موضوع را حتی در مواقعی در نظر بگیرید که به شغلی مشغول هستید که علاقه ای به آن ندارید. از طرفی دیگر سعی کنید در انجام کارهای خود علاقه نشان دهید تا بتوانید شایستگی خود را به مدیر خود ثابت کنید.

داوطلب شوید تا اضافه کاری کنید. این موضوع می تواند در کنار کار اصلی شما، مانند سندی برای ارائه هر چه بهتر از روحیه و شخصیت کاری شما به دیگران باشد. سعی کنید انتقادها را با آغوشی باز بپذیرید تا برای فردایی هر چه بهتر تلاش نمایید. توجه داشته باشید که تعامل کردن در حوزه کار با همکاران می تواند جلوه بسیار خوشایندی برای مدیرتان داشته باشد.

اگر شما به اتاقی وارد شدید که در آن وجود کسی شما را آزار می داد، نیازی نیست که او را از این مسئله آگاه نمایید. مسلما در ذات همه ی انسان ها بدی و خوبی وجود دارد و هر کس با اخلاق های خاص خود زندگی اش را تشکیل داده است. توجه به این موضوع می تواند به روابط عمومی و صبر و تحمل شما کمک بسیاری نماید. سعی کنید با تمام قدرت توانایی های خود را نشان دهید تا بتوانید در کسب و کار خود رشد کنید و پله های ترقی را به بالا بروید.

لازم به ذکر است که انسان ها ذاتاً به سمت زیبایی جذب می شوند و اگر شما همیشه در محل کار خود شیک پوش باشید و بوی خوب بدهید، مسلما همگان جذب شما خواهند شد و از هم صحبتی با شما لذت خواهند برد. سعی کنید تک تک فعالیت های مد نظر خود را طبق برنامه پیش ببرید تا وقفه ای در کار شما پیش نیاید و همه چیز سر وقت انجام شود. توجه داشته باشید که در محیط کاری اگر سمتی بالا به فردی واگذار شد که شایسته آن نیست، هیچ گاه از خود ناراحتی بروز ندهید؛ چرا که شما با انجام این کار شما فقط ناشایستگی خود را به مدیر ثابت خواهید کرد. صبر کنید و برای سمتی بالاتر تلاش خود را بیش تر نمایید.

چه طور به کسب و کار خودم رونق بدم؟

این روزها با پیشرفت تکنولوژی کسب و کار دیگر تنها به کارهای بیرونی محدود نمی شوند و شما می توانید از طریق اینترنت نیز کسب و کاری برای خود راه بیندازید و درآمدی بسیار داشته باشید.

سعی کنید در محیط کاری خود به حدی حرفه ای باشید که همه از هم کلامی با شما لذت ببرند و دوست داشته باشند با شما همکاری های بیشتری داشته باشند. رونق در کسب و کار راهی است که تک تک کسانی که کسب و کاری دارند، دنبال می کنند و هر روز به فکر ارائه روشی تازه برای رونق به کسب و کار خود هستند.

اینترنت نیز با ورود خود به جهان هستی توانست همه چیز را دگرگون نماید و جامعه را به سمت پیشرفت های پی در پی هدایت نماید. کسب و کار اینترنتی شغلی است که این روزها خیلی از ماها به دنبالش رفته ایم و یا حداقل یک بار به راه اندازی آن فکر کرده ایم. ابزار کار شما چیزی است که امروز در دست دارید؛ دانشی که در خود نهفته کرده اید و دوست دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. موارد ذکر شده در مقاله فوق به جنسیت خاصی اشاره ندارد و همه ی زن ها و مردها باید به این نکات در محل کار خود توجه نمایند. گاهی چای ریختن برای یک همکار می تواند اخلاق کاری شما را به همگان مثبت نشان دهد.

با شروع کسب و کاری تازه می توانید از جدیدترین روش ها برای بازاریابی خود استفاده نمایید و به آسانی کسب و کار خود را رونق ببخشید. به خاطر داشته باشید که اگر نتوانید مهارت های مورد نظر خود را به خوبی به مدیر و کارفرما خود نشان دهید، مطمئنا کسی از شما شجاع تر و بهتر پیدا خواهد شد که این کار را انجام دهد و جای شما را بگیرد.

چه طور کسب و کار خودمون رو شروع کنیم؟

برای این کار ،می توانید در دوره های آموزشی  پیشرفت حرفه ای شرکت کنید ،در کارگاه ها ی مهارتی شرکت و روی پروژه های اضافی کار کنید.ولی چگونه مطمئن باشید در مسیری پیشرفت می کنید که به زندگی حرفه ای معنادار و زندگی رضایت بخش ختم شود؟

شاون براون، مدیر بخش آموزش و پیشرفت کمپانی squarespace، درباره ی این که انسان ها چگونه می توانند با استفاده از پتانسیل شان ،کسب و کار موفقی را ادامه دهند، ایده های خاصی دارد.او در تمام شغل هایش از زاویه دید چند بعدی خود کمک گرفته تا به صدها نفر کمک کند،  از سدهایی که جلوی پیشرفت شان را گرفته است، عبور کنند.

به گفته ی او، یادگیری مستمر، بستری ایجاد می کند که همیشه اجازه ی خلاقیت و خاص بود را به شما می دهد.این کار باعث می شود که تغییرات را راحت بپذیرید و آتش چالاکی ذهنی شما را شعله ور نگه می دارد.

همیشه در یک جا ماندن  ظرفیت های شما را کاهش می دهد.شاون می گوید که او همیشه در زندگی و شغلش در squarespace به دیگران کمک می کند تا مسیر پیشرفت شان هموار  شود.او می گوید فارغ از اهدافتان، پنج روش زیر ضمانت پیشرفت شما است.

برای موفقیت ، هدف خودتون رو باور کنید.

یک راز کوچک: هم تراز شدن با هدفتان مسیری مطمئن برای پیشرفت مستمر است.هدف شما الزاما هدفی که در شغلتان دنبال می کنید نیست؛بلکه چیزی بسیار معنادار تر است که نوعی احساس ارزش ذاتی را در شما زنده نگه می دارد.حسی که به شما می گوید کاری که انجام می دهید ارزشی بیش از آنچه به نظر می رسد دارد.

اگر مغازه دار هستید، این هدف می تواند کمک به مشتری باشد یا اگر یک متخصص آمار هستید، یافتن معنا در اعداد خواهد بود.شاون می گوید:

«تا وقتی که هدفی فراتر از خودتان و حتی فراتر از اطرافتان دنبال می کنید، انجام کار  برایتان ساده است.در این صورت  باید معنایی بزرگتر در فعالیت روزانه ی خود پیدا کنید.»

حقیقت این است که وقتی چنین هدف معناداری را پیدا می کنید، متوجه می شوید که اشتیاقی وصف ناپذیر برای پذیرفتن پروژه های سخت و طاقت فرسا یا ثبت نام در یک کلاس جدید دارید.

روی خودت سرمایه گذاری کن ، آموزش ببین

شاون در طی فعالیت هایش به این نتیجه رسید که ذوق انسان ها برای پیشرفت معمولا باعث می شود که از مهارت های پایه و اساسی چشم پوشی کنند.یکی از بزرگترین اشتباهات عبور کردن از فعالیت های پایه است.

باید یاد بگیرید که ابتدایی ترین بخش های حرفه ی خود را دوست بدارید .چرا که از آنجا است که به درجه ی استادی می رسید.

به این معنا که علاوه بر تمرکز  بر فعالیت های پایه ی یک کار به خصوص،پروسه های آموزشی متفاوتی برای خود بسازید تا تبحر و مهارت تان افزایش یابد.این برای شاون به این معنا بود که قبل از شروع فعالیت خود،برنامه ی پیشرفت کمپانی خود را ریخته بود.او برای تک تک بخش های کمپانی خود برنامه ریزی و تمرین کرد.از جمله مدیریت زمان، استرانژی ، حقوق، و وبسایت و….او درباره ی وبسایتش می گوید:

« من به چیزی احتیاج داشتم تا آزادی لازم برای خلاقیت را به من بدهد و نشان دهنده ی پایبندی من به حرفه ام باشد. فرمولاسیون فعالیتم و سادگی درمان در دنیایی آشفته را به نمایش بگذارد. Squarespace همچنان بهترین بستر برای ساخت این گونه وبسایت ها است.»

این برای شما می تواند :پیدا کردن راهی برای چک کردن روزانه ی ایمیل هایتان،ابداع روش هایی برای سودمندتر کردن جلسات،یا ایجاد وبسایتی که شما و فعالیتتان را به درستی نشان می دهد،باشد.

این سرمایه گذاری های  زمانی،  در بلند مدت اهمیتش را به شما نشان می دهد؛ خصوصا وقتی که در حرفه تان پیشرفت کردید. در صفحه ی اصلی سایت استراتژی موفقیت شما در کسب و کار ترسیم شده. در اینجا اطلاعات مورد نیاز برای کسب و کار از مرحله ی ایده پردازی و خلاقیت تا تبلیغات و بازاریابی ارائه شده.

ریسک کردن کمک می کنه پیشرفت کنید

اکثر مردم می خواهند که با مستقیم ترین روش ممکن از تازه کار به حرفه ای تبدیل شوند.یک مسیر مستقیم و سرراست قابل تحسین است ولی تنها راه نیست.

شاون به شدت طرفدار ریسک های حساب شده است؛خصوصا هنگامی که چیزی بیشتر از مهارت های حال حاضرتان می خواهید.«من طرفدار حرکت کردن هستم. بیشترین آموخته های من از تصمیمات ناگهانی می آید که بهتر از هرچیز دیگری به من در تشخیص نقاط  ضعف و قوتم کمک کرده اند. از ریسک کردن زیاد و با فاصله ی زمانی کم  نترسید.»پس وقتی رئیستان با موقعیتی که به تازگی ایجاد کرده است ، یا مسئولیتی در شعبه ای در خارج از کشور،  سراغ شما می آید، به سود آن  فکر کنید.ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید به نفعتان باشد.

با حرفه ای ها کار کنید

پیشرفت های حرفه ای و شخصی می توانند از راه های مختلفی رخ بدهند؛ دوره های آموزشی آنلاین،گواهی نامه،مدرک.اما وقتی که به درجه ی خاصی از مهارت می رسید، عقب ماندن راحت است.

یکی از بهترین روش ها برای ادامه ی پیشرفت پیوستن به یک گروه از حرفه ای ها است تا یک دیگر را به چالش بکشید. به کلوپ موفقیت بپیوندید تا به سوالاتتون جواب داده بشه . و از تجربیات دیگران استفاده کنید. ( لینک ورود در بالای متن هست )

شاون اعتقاد دارد: که با ارتباط با حرفه ای های دیگری که می خواهند بیاموزد،می توان به درجه ی دیگری از حرفه ای بودن رسید.می توانید با یکدیگر همراهی کنید و ببینید آنچه که در کلاس درس آموختید چگونه در سناریو های حقیقی جواب می دهند.در ارتباطاتتان به دنبال کسانی بگردید که مثل شما عطشی برای پیشرفت دارند.

بخشی از زمانتان را برای ایده پردازی با هم کنار بگذارید.قرار های روزانه، هفتگی یا ماهانه بگذارید تا نقاط ضعف صنعت خود را بررسی کنید.و راه حل هایی برای پیشرفت آن ها ارائه دهید. تبادل ایده روش بسیار خوبی برای فشار آوردن به خود و دیدن چیزی فراتر از ایده های خودتان است.

از شکست خوردن نترسید

شاون در هر دو کارش به یک نتیجه رسید؛افرادی که شکست هایشان را در آغوش می کشند.بیشترین شانس را برای پیشرفت در طولانی مدت دارند.

این گونه افراد ریسک های حساب شده می کنند و از آسیب پذیر کردن خودشان نمی ترسند که هر دو نکاتی مهم برای پیشرفت هستند.از این گونه آدم ها یاد بگیرید و در صورت امکان، آن ها را به عنوان راهنمایتان انتخاب کنید.

شاون پیشنهاد می دهد که با قدر دانی شروع کنید: شما این ریسک حساب شده را کرده ای و جواب هم داده است.به من بگو چه حسی به شما داد؟در طی مسیر چه چیز هایی یادگرفتی؟

وقتی به شکست با دیدی بازنگاه کنی  و برای سختیی که کشیدی تا راهی جدید ایجاد کنی، قدردانی کنی .، بستری برای پیشرفت مادام العمر ایجاد خواهی کرد.راه های زیادی برای پیشرفت وجود دارد.هدف این است که راهی را انتخاب کنید که بیشتر برای شما مناسب است.با درک کردن توانایی هایتان و ریسک های حساب شده،موقعیت پیشرفت های بزرگ و پرش های بلند را فراهم کنید.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x