جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فروش آنلاین و کسب درآمد

فهرست مطالب

کسب و کار اینترنتی

فروش آنلاین ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، فروشگاه آنلاین ، سبک جدیدی از کسب و کار است که این روزها رونق خاصی پیدا کرده.امروزه مردم علاقه ی بیشتری به خرید اینترنتی دارند.چون در زمان صرفه جویی می شود.از طرفی برای مشتریان ، انتخاب های بیشتری برای خرید وجود خواهد داشت .کسب و کار اینترنتی برای صاحبان کسب و کار هم بهتره.هزینه های ثابت کمتر میشه . به سرعت رشد می کنن . نیاز به محل کار ثابت نیست و..

فروش آنلاین ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، فروشگاه آنلاین
فروش آنلاین ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه آنلاین می تونه یک شغل جذاب و پول ساز باشه.فروش اینترنتی که همراه سود زیاد و رشد سریع باشه، همیشه برای کارآفرینان جوان بسیار فریبنده و وسوسه کننده است.اما حضور فروشگاه های اینترنتی بزرگ و کسب و کارهای اینترنتی بسیار قوی ، رقابت سختی را ایجاد می کند.نترسید، کسب و کار اینترنتی آنقدر هم که نشان داده میشه سخت نیست.چرا که اگر اطلاعات خوب و راهنمایی مناسب داشته باشید، کار کم زحمتی خواهد بود.

فروش آنلاین و بازار چی می خواد ؟

بازاری که درآن تعداد زیادی فروشنده با قیمت های منحصر به فرد وجود داره و سر و صدای زیادی ایجاد کرده ، حتما نیاز به آنالیز و بررسی داره.برای موفقیت باید بازار را به درستی بررسی و رفتار آن را تحت نظر گرفت.باید بفهمید هر فروشنده ای در کجا پتاسیل مشتری هاش کم میشه!( مشتری از دست می دهد)کم شدن مشتری ها در یک فروش آنلاین،  می تونه به خاطر قیمت نامناسب یا عوامل دیگه ای باشه !حتی طراحی غیر جذاب وب سایت هم می تونه باعث از دست دادن مشتری بشه!پس دقت کنید! ایرادات کار را پیدا کنید!بگردین و ببیند در حال حاضر چه محصولی  فروش نمی رود و مشتری ندارد.

فروش آنلاین و شما چی دارید؟

بدونید ، برای موفقیت ،لازم نیست که خیلی ساختارشکن باشید !فقط کافیه کمی متفاوت باشید. این تفاوت به موفقیت اولیه ی کسب و کار فروش آنلاین شما کمک می کند.اگه ساختار و سیستم شما بتواند یک سری از مشکلات موجود در کسب و کار های آنلاین را حل کند ، پس مطمئن باشید شروع خوب و رویایی خواهید داشت.آنالیز و بررسی را جدی بگیرید. برای آنالیز و بررسی دقیق نرم افزارها و پلتفرم های زیادی وجود داره.

اما از همه مهم تر نوع نگرش و نحوه ی برخورد شما با مشکلات است.تکنیکی که برای حل این مشکل دارید چیه؟

تا اینجا، حتما متوجه شدید که در قدم اول لازم نیست که خیلی رویایی عمل کنید.فقط کافیه راه حل ساده و مناسب برای مشکلات موجود ارائه کنید.به درستی بازاریابی کنید.

فروش آنلاین و محل فروش!

اشتباه نکن ، نمی خواد بری مغازه اجاره کنی یا بخری!

مهم نیست کسب و کار یا مرکز شما بزرگ یا کوچک باشد ، مطمئن باشید، در هر صورت گزینه های زیادی برای کار خواهید داشت.اگه سرمایه ی کافی برای شروع کار دارید ، حتما کسب و کار آنلاین و فروش آنلاین را در وب سایت خودتون راه اندازی کنید.پس لازمه ابتدا وب سایت خوبی داشته باشید.اما اگه اینطور نیست می تونید از فضاهای اشتراکی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.البته این روزها راه اندازی اولیه ی سایت می تونه با استفاده از وردپرس و جوملا و سایر پلتفرم های رایگان صورت بگیره .

کار با این برنامه ها راحت و کم هزینه تره!

اما به هر حال نیاز به ثبت دامنه و در اختیار گرفتن فضای اینترنتی و هاست دارید. و یه هزینه ی جزئی برای راه اندازی  وب سایت . ( البته به نسبت راه اندازی کسب و کار آفلاین و فیزیکی ، خیلی ناچیزه )در فضای حال حاضر ایران شاید بشه از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام و واتس آپ هم استفاده کرد ، اما فقط برای شروع!!!

همیشه سرمایه ی لازم برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین ارتباط مستقیم با محصول یا خدماتی که ارائه می دهید دارد.ارائه ی هر محصول یا خدمتی ملزوماتی دارد و این ملزومات هزینه ی خاص خودش را دارد.برای شروع ، تا جایی که می توانید باید این هزینه ها را به حداقل برسانید.

فروش آنلاین و اینستاگرام :

گستردگی استفاده از اینستاگرام باعث شده ،اینستاگرام ، به یک ایزار مهم و پر قدرت در دیجیتال مارکتینگ تبدیل بشه.یک صفحه ی کاری در اینستاگرام راه اندازی کنید.  در کنارش اصول کار با این شبکه ی اجتماعی رو یاد بگیرید . این مقاله در مورد کسب و کار اینستاگرامی رو بخون .با اینستاگرام می تونی برند سازی کنی . می تونی بازاریابی کنی . می تونی تبلیغات انجام بدی . می تونی بفروشی و می تونی پول در بیاری.

برای فروش آنلاین یه استراتژی خوب لازمه!

یک استراتژی مناسب بازاریابی ، باید خوب برنامه ریزی و ایده پردازی  شده باشه.( با آنالیز بازار )این استراتژی می تونه کسب و کار آنلاین یا فروش آنلاین شما را موفق یا خدای نکرده نابود کنه.پس خیلی دقت کنید . خوب ببیند ، به درستبی بررسی کنید . داده ها و آمار های موجود را تحلیل کنید.براساس داده ها و وضعیت موجود استراتژی تعیین کنید نه بر اساس ایده آل ها و آرزوها!!!

یادتون باشه که بازار ثابت نیست ، پس استراتژی شما هم نباید ثابت باشه.

این استراتژی باید به خوبی طراحی و برنامه ریزی بشه تا بتواند با بحران ها و تغییرات ناگهانی بازار مقابله کند.باید با چشمان باز استراتژی هایی که فعالان بازار در پیش می گیرند بررسی کنید.  بر اساس آن برنامه های پیش برد فروش ( پروموشن ها )خودتون را ارائه بدید.

این برنامه ها شامل پیشنهادات ویژه ، تخفیفات و… است که باعث جذب مردم و مشتریان می شود.روی پیشنهادات ویژه  خوب فکر و سرمایه گذاری کنید. در فروش آنلاین این پیشنهادات بسیار تاثیر گذار خواهد بود.در کنار این استراتژی ها ، باید روی شبکه های اجتماعی کار کنید . وب سایت و فروشگاه آنلاین خودتون را به درستی به موتورهای جستجوی اینترنتی معرفی کنید ( سئو مارکتینگ ). وازهمه مهم تر تبلیغات جذاب و تاثیر گذار داشته باشید.

استراتژی تبلیغات یادت نره!

خیلی ها تا یه کاری رو راه اندازی می کنن ، می گن تبلیغات !!!! مخصوصا تو ایران !با تبلیغات می تونی یه سری مخاطب جذب کنی . اما استراتژی و برنامه های بازاریابی می تونه اینها رو به مشتری تبدیل کنه!!!خودشون یه دفعه مشتری نمیشن! خیلی ها میان پیش من  و می گن کلی پول تبلیغات دادیم ، یه عالمه تماس داشتیم اما فایده نداشت هیچی نفروختیم.رفیق تبلیغاتت فایده داشته که یه عالمه تماس داشتی . اما برنامه ها و استراتژی فروش خوبی نداشتی . یا نیروهای فروش خوبی نداشتی.

 خدمات مشتریان و ارتباط با مشتری در فروش آنلاین (CRM) :

یادتون باشه ، اجازه ندید هیچ چیز به خدمات مشتری و ارتباط با مشتری شما ضربه بزند.پس همیشه تلاش کنید رابطه ی خوبی با مشتریان داشته باشید . چرا که حفظ مشتریان قدیمی بسیار کم هزینه تر از جذب مشتری جدید است.بازخورد مناسب و ارتباط صحیح با مشتریان ، باعث می شود مشکلات و گره های کار شما مشخص شده ، راحت تر برای حل آنها و کامل کردن کسب و کارتان اقدام نمایید.

پس پیشنهادات خوبی به مشتریان بدهید تا آنها مشکلات و معایب کار فروش آنلاین شما را پیدا کرده و به شما اطلاع دهند.در اینصورت ، قبل از اینکه رقبا ، مشکلات شما را بفهمند ، شما آنها را رفع خواهید کرد.

فروش آنلاین تحلیل مداوم نیاز داره!

هر روز ، هر هفته ، هر ماه تحلیل کن . تحلیل کن چه کار هایی کردی.از این کارهایی که کردی کدوم رو باید ادامه بدی . کدوم رو نباید تکرارکنی.با تحلیل می فهمی کجای کار ایراد داره که حلش کنی . تحلیل برای کسب و کار ، مثل آزمایش خون برای بیمار هست که پیش دکتر میره.با آزمایش خون متوجه میشم چه مشکلی داریم.برای تحلیل یه دفترچه داشته باش و مدام یادداشت کن و خط بزن و…

برای فروش آنلاین بارش فکری یادت نره !

از مشتریان ، دوستان ، اطرافیان و … بخواه ایده بدن. مهم نیست ایده ها همه خوب باشن . مهم اینه که تعداد ایده ها بیشت باشه.ببین اونا چی می خوان . چی می گن . چی اذیتشون می کنه و…این نقشه ی راه آینده رو مشخص می کنه…

خلاصه این که :

این روزها کسب و کارهای اینترنتی بیشتر از گذشته در زندگی تک تک ما نقش دارن.ما هر روز بخش عمده ای از نیازها و مایحتاج خودمون رو از اینترنت تهیه می کنیم.پس طبیعیه که صاحبان فکر و ایده به سمت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی برن.کسب و کار های اینترنتی کم هزینه هستند.

زمان راه اندازی اونها بسیار کوتاه است.حجم مشتریان در اینترنت بسیار زیاده .یعنی” یه مغازه داریم که پا خور زیادی داره”.از طرفی منابع مالی کمی نیاز داره .فاکتور مثبت دیگه اینه که تغییر الگوی مصرف در رفتار مصرف کننده ها کاملا مشهود است.اما میشه گفت که مهم ترین ویژگی کسب و کارهای آنلاین اینه که : ارتباط با مشتری و دریافت نظرات و و پردازش اونها به درستی انجام میشه.پس

یه پیشنهاد یا راه حل تازه داشته باش که کاربردی و ارزان باشه.توانایی خودت رو بشناس و ببین این توانایی تو کدوم نیاز مردم را لر طرف می کنه.در حوزه ی بازاریابی و فنی مهارت های لازم را کسب کن.از همین حالا شروع کن . زمان خیلی سریعتر از اونی که فکر می کنی می گذره!!!!

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x