جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخت ترین کنکور، یا سختی کنکور باز هم ادامه داره

فهرست مطالب

سخت ترین کنکور

سخت ترین کنکور سی سال اخیر! امسال کنکور سخت بود. هرسال سازمان سنجش میگه فقط کتاب درسی! نظر شما چیه؟ درپایین صفحه بنویسید.

اما عملا اینطوری نمیشه! همیشه معلم ها می گن یه عالمه از مطالب در کتاب نبوده. از نظام قدیم طرح شده. اما چرا این قصه هر سال تکرار میشه؟

چرا هیچ استانداری وجود نداره؟ هدف از کنکور سخت چیه؟

کنکور استاندارد داریم؟

اصلا استاندارد سازی یعنی چی؟ میشه آزمون استاندارد طرح کرد؟ به نظر میرسه در زمینه ی آزمون استانداردخاصی وجود نداره! کاملا سلیقه ای حرکت می کنیم. همیشه میگن آزمون وسیله ای برای سنجش و جداسازیه! با این وصف کنکور هم باید اینطوری باشه. اما نیست. شاید یکی از عوامل شنیدن “سخت ترین کنکور” همین باشه.

شاید بشه گفت :آزمون استاندارد شاملسه نوع سواله!

  • ۴۰ درصد سوال ساده
  • ۴۰ درصد سوال متوسط
  • ۲۰ درصد سوال سخت

اما در شرایط فعلی این فقط یه رویاست. چون آزمون ها این شرایط رو ندارن.

سخت ترین کنکور

منابع کنکور مشخصه؟

مشکل دیگه در روند برگزاری کنکور، منبع سوالاته. می گن فقط کتاب درسی. اما فقط از کتاب درسی نمی دن! می گن از حذفیات نمی دن. اما عملا از حذفیات هم میاد!!!! خب مگه آزار دارن؟ خب از هرچی می خواین سوال بدین، بگین. هرچند بعد کنکور می گن همه در کتاب بوده، اما کجای کتاب نمی دونیم. اول سال سازمان سنجش منابع اعلام می کنه. بعد اصلاحیه اعلام می کنه. اما تجربه نشون داده باید همه رو بخونی. به حذفیات توجه نکنی. تازه باید مطالب مرتبط رو هم بخونی.

بودجه بندی سوالات کنکور:

بودجه بندی یعنی از هر قسمت چندتا تست میاد! خب وقتی منابع رعایت نمیشه، مسلما بودجه بندی هم رعایت نمیشه. نمیشه گفت همیشه از این فصل کتاب ۴تا تست میاد یا… اما میشه به طور تقریبی گفت از هر قسمت چندتا تست میاد. پس در این قسمت زیاد مشکل ایجاد نمیشه.

سخت ترین کنکور و زمان بندی :

در زمینه ی زمان بندی همیشه مشکل هست! تست با مسئله فرق داره. برای تست زمان مهمه و آزمون تستی سرعت عمل می خواد. برای تست های عمومی کمتر از یه دقیقه. برای تست های اختصاصی بیشتر از یه دقیقه. اما بعضی از تست های کنکور چند دقیقه وقت می خواد. در کل باید ترکیب تست ها جوری باشه که درمقابل تستی که زمان زیاد می خواد، تست بازمان کم هم باشه.

اما اینجوری نیست . تعداد تست هایی که زمان زیاد می خواد خیلی خیلی بیشتره! بسیاری از دبیران اذعان دارن که نمیشه در زمان مشخص شده همه ی تست ها رو زد. مگر…

تازه یه چیزه دیگه هم هست، کنکور فقط یه درس نیست که. حداقل ۴تا درس عمومی و ۴تا اختصاصی.یعنی یه درس روی درس دیگه تاثیر داره.

شرایط جلسه ی کنکور :

کنترل شرایط امتحان سخته. کنکور یه مسابقه است که علاوه بر سواد و مهارت و اعتماد به نفس و مدیریت زمان می خوادو.. سخت ترین کنکور به این عوامل هم بستگی داره. اگه این شرایط کنترل بشه کار راحت تر میشه. همیشه بچه ها می گن تو خونه بهتر می زدم! قبلا ۸۰ می زدم اما تو کنکور نتونستم.

اماعلت سخت ترین کنکور

واقعیت اینه که دسته عوامل مختلف درکنکور موثره. اما مهم ترین چیزی که باعث میشه بگیم کنکورسخته، نوع سوالات هست. درصد سوالات خارج از بودجه بندی. سوالات وقت گیر. نسبت سوالات آسون به سخت. سوالاتی که اشتباه ساختاری دارن.

نظر شما چیه ؟

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mobina
میهمان
Mobina
جولای 3, 2021 2:27 ب.ظ

Bale, daghighan hamine.
hamash az ketab tarh nmishe
Be har hal,konkoor che sakht bashe che
asoon,bazm eddei ghabol mishn .. vali kash yekm behtar bashe sathe soalat,masaln kasi ke yek sal zahmat keshide,vaghti az jalase omad biron
az khodesh razi bashe ke be andaze talashesh gharare natije begirm na na’omid!!
Va jori bashe farghe kasi ke khonde va nakhonde, be tore kamel o vazeh moshakhas beshe

2
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x