جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آنالیز تبلیغات تاثیر گذار و فاکتورهای مهم برای طراحی تبلیغ

فهرست مطالب

بازاریابی و تبلیغات ،آنالیز تبلیغات

آنالیز تبلیغات موجود می تونه برای ایجاد یک تبلیغ جدید به ما کمک کنه. هر روز با تماشای تلویزیون ، حضور در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات در سطح شهر و… اطلاعات مختلفی دریافت می کنیم.

بازاریابی و تبلیغات ،آنالیز تبلیغات
بازاریابی و تبلیغات ،آنالیز تبلیغات

بیشتر اوقات توجهی به تبلیغات نداریم. اما یه سری از آگهی ها ما رو درگیر می کنه! در این آگهی ها ، تصاویر ، موسیقس ، بازیگران ، ادبیات و لحن و… به طور استادانه ای تنظیم و مدیریت شده. این مدیریت بطور ظریفی سعی در متقاعد کردن مشتری برای خرید دارد.

آنالیز تبلیغات به روش باهوشانه:

برای بررسی تبلیغ و یا طراحی یک تبلیغ اثر گذار باید به موارد زیر توجه نمود

پرسونای مخاطب در آنالیز تبلیغات:

باید به طور دقیق مشخص کنیم مخاطب تبلیغ ما چه کسانی هستند. کانالی که تبلیغ از آن پخش می شود تا حدود زیادی نشان دهنده ی مخاطبان آن تبلیغ می باشد. تبلیغ ما سعی در متقاعد کردن کدام گروه دارد؟ چه باورها و احساساتی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

تعیین دقیق مخاطب ، می تواند طراحی و استراتژی تبلیغ را دستخوش تغییر کند. اگر تبلیغ مناسب پرسونای مخاطب ما باشد ، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

تبلیغ چشم نواز و متقاعد کننده:

تبلیغ باید ظاهری جذاب داشته باشد. پیام کاربردی و جذاب ارائه دهد. جلوه های ویژه ، زرق و برق و جلوه های بصری ، در جذب اولیه بسیار تاثیر گذاره. در مرحله ی بعد پیام تبلیغ می تواند به پشتیباتی ظاهر و زیبایی های بصری تبلیغ خواهد آمد.

آنالیز تبلیغات موفق نشان می دهد که ، تبلیغات جذاب علاوه بر جذب اولیه ، سعی دارد که در اذهان باقی بماند. اینطوری دیدگاه مخاطب در دراز مدت نسبت به یک محصول تاثیر می گذارد.

تبلیغ به دنبال ایجاد خلق و خو:

احساس مخاطب در مورد هر محصول بسیار مهم و تعیین کننده است. در تبلیغ باید حال و هوایی نزدیک و متناسب با محصول ایجاد کرد.. آگهی تبلیغاتی ممکن است به طور برجسته دارای موسیقی شاد، چهره های خندان، و هوای آفتابی باشد تا احساس کلی شادی ایجاد کند که سپس آن را به سمت محصولی که تبلیغ می کند هدایت کنید.

تاثیر موسیقی متن :

موسیقی تاثیر نامحسوس روی عواطف مخاطب دارد. این تاثیر، واکنش عاطفی ایجاد نسبت به محصول ایجاد خواهد کرد. سبک های مختلف موسیقی ، پاسخ های متفاوتی ایجاد می کند.

بازیگران تبلیغات:

سن ، جنسیت ، نژاد بازیگران بسیار مهم  و تاثیر گذار خواهد بود. این انتخاب مشخص می کند به چه نوع پاسخی از مخاطبان خود امیدواریم!

زبان و ادبیات  تبلیغ :

ادبیات ، زبان و دیالوگی که دریک تبلیغ انجام می شود ، بر جذابیت تبلیغ اثر مستقیم دارد. کلمات و جملاتی که محصول را مطلوب تر نمایش دهد ، حتما تاثیر گذار تر خواهد بود. البته کلمات و جملاتی که مستقیما به محصول اشاره ندارد.

استراتژی تبلیغات :

استراتژی تبلیغ باید طوری طراحی شود که احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. پس‌زمینه‌ها جنبه‌ای ظریف از چگونگی تأثیر تبلیغات بر احساسات مردم هستند. استراتژی تبلیغات یعنی تصمیم بگیری ، چه چیزی را و چگونه بیان کنی. در عوض چه چیزی را هم بیان نکنیم. این تصمیم در راستای اهداف بازاریابی ما باید باشد.

هیچ کسی تبلیغ را دوست ندارد

تبلیغ به خودی خود چیزی نیست که مردم دوست داشته باشند. در صفحات اجتماعی و… به سرعت تبلیغات را رد می کنیم. تبلیغ فقط برای فعالان حوزه ی کسب و کار می تونه جالب باشه! اما این ، به معنی رد تمام تبلیغات نیست! باید داستانی ایجاد کنیم تا مخاطب را به تعامل وادار کنه! اما داستان چه استراتژی داشته باشه :

  • EMOTIONAL
  • UNIQUE SELLING PIOPOSITION
  • GENERIC
  • POSITIONING
  • BRAND IMAGE
  • PRE EMPTIVE

داستان ما می تونه یک یاچند استراتژی از استراتژی های بالا را در بر بگیره.اما نحوه بیان هر کدام یک موضوع کاملا تخصصی خواهد بود.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
جستجو

مطالب بیشتر

ایده پردازی و خلاقیت . کسب و کار باهوشانه

ایده پردازی و روش های خلق ایده در کسب و کار

ایده پردازی نیاز داره ، برای تفکر خلاق خودتون محدودیت ایجاد کنید. یعنی علاوه بر این که به افزایش مهارت حل مسئله فکر می کنید ، محدودیت های بودجه و زمان را هم در نظر بگیرید. دنبال ایجاد تغییر باشید.

پاسخ به سوالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
دوست دارم نظرت رو بدونم! لطفا نظر بده!x